A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Pakisztán eddig is rengeteg haditechnikai árucikket importált Kínából, ezúttal újabb típussal bővülhet a paletta. A nanchangi Hongdu Aviation Industry Group (HAIG) által kifejlesztett L-15 Falcon ikerhajtóműves, sugárhajtású kiképzőgép lenne a pakisztáni pilóták utolsó állomása, mielőtt a vadászbombázókra kerülnek. Pakisztán már rendelkezik 28 darab (meglepő módon kínai) K-8 Karakorum kiképzőgéppel, de ezek az alapképzést szolgálják.
Az amerikai Oshkosh Corporation ezúttal az európai piacot célozza meg az M-ATV (MRAP All-Terrain Vehicle) négykerekűvel. A jármű már bizonyított Afganisztánban, ahol a US Army egységei használják előszeretettel. A 16 inches kerekeken guruló M-ATV-t egy 350 lóerős Caterpillar C7 motor hajtja, mely 105 km/h sebesség elérését teszi lehetővé. A jármű belsejében 4 személy (+1 lövész) elhelyezésére nyílik lehetőség, hasznos terhelhetősége 900 kilogramm. A február első napjaiban Londonban megrendezett International Armoured Vehicle Exhibition 2010 néven megrendezett kiállításra az M-ATV mellett elhozták a SandCat elnevezésű páncélozott, többfeladatú terepjárót is.
A Marshall Land Systems (MLS) és a Plasan cégek közösen próbálják elhódítani az Egyesült Királyság megrendeléseit. Az 50-50%-ban birtokolt közös vállalkozás is képviselte magát az említett kiállításon.
Új járőrhajóval bővült a Litván Haditengerészet flottája. A dán építésű, Flyvefisken-osztályú egység a P14 Aukštaitis elnevezést kapta. Ez a harmadik ilyen típusú hajójuk, az első még 2008-ban állt szolgálatba. A három egységet 2007 áprilisában rendelték közel 12 millió dollárért.
A USS Freedom (LCS 1), a US Navy első LCS (littoral combat ship) egysége visszatért a floridai Mayport haditengerészeti kikötőbe, hogy felkészítsék első bevetésére, mely február közepén esedékes.
A Foreign Military Sales (FMS) rábólintott az Egyiptom által, a Peace Vector VII program keretében rendelt F-16 Block 52 verziójú vadászbombázók hajtóművére. Az afrikai országban a Pratt & Whitney F100-PW-229 EEP (Engine Enhancement Package) erőforrására esett a választás. Ezen sugárhajtómű az F-22 Raptor és F-35 Lightning II meghajtását biztosító erőforrások tapasztalatai alapján lett továbbfejlesztve. Ugyanezen terméket választotta Dél-Korea is az F-15K Slam Eagle-k számára is.
Líbia egy január 29-én szignált szerződés értelmében 1.8 milliárd dollárért 20 vadászrepülőgépet, légvédelmi rendszereket és „néhány tucat” harckocsit vásárol Oroszországtól. Úgy tűnik, hogy újabb exportlehetőségtől esett el a franciák üdvöskéje, a Dassault Rafale. Az előbb említett összegen felül 6 darab Jak-130 kiképzőgépet is rendeltek az oroszoktól, ebből kettőt 2011-ben, a maradékot a következő évben szállítják az oroszok.
A Sikorsky Aircraft Corp. megelégedettségét bizonyítva öt évvel meghosszabbította szerződését az Aero Vodochody-val. A cseh repülőgép-ipari vállalat az UH-60 Black Hawk helikopterekhez szállítja a sárkányszerkezet orr-részét, a megbízás ezúttal 2017-ig biztosít munkát a cég számára.
Az orosz repülőgép-ipari cégek összevonásával létrejött UAC (United Aircraft Corporation) 18 százalékkal, 114 milliárd rubellel (3.755 milliárd USD) növelte eladásait a 2009 év folyamán. A harcigépek eladása 19.6 %-kal (86 milliád rubel) hozott többet a konyhára, míg a kereskedelmi részleg 8.7 %-os (12.5 milliárd rubel) növekedést mutatott.
Nemrégen jelent meg a Jak-130-asok leírása , lehet vaksi voltam (?) vagy nem emlékszem de emlkékeim szerint nem szerepelt benne hogy terveik között szerepel egy 4 személyes (VIP) „szállító” kivitel is Jak-135 néven .