Meglepő kijelentés érkezett a tegnapi napon az indiai védelmi miniszter, AK Antony részéről. Szerinte a hazai fejlesztésű HAL Tejas története igazi sikersztori.
„Jelenleg ez a tényleges megvalósuláshoz leginkább közelebb álló projektünk.” – nyilatkozta a világ egyik legkisebb sugárhajtású vadászbombázójáról.
„A típus első sorozatgyártott példányai év végére szolgálatba állnak. A teljes gyártási kapacitást 2012 után érjük csak el.”
A program tény és való, hogy a jobban menő projektjeik közé tartozik, ám ennek ellenére hatalmas csúszásban vannak. Még 1983-ban kezdték el fejleszteni, az első prototípust 1995-ben mutatták be, de csak 2001-ben emelkedett a levegőbe. A problémákat csak tetézte, hogy a gépbe szánt GTRE GTX-35VS Kaveri hajtómű túl nagy falat volt a fejlesztők számára, a külföldi segítség (francia SNECMA) bevonásával talán sikerül valamit alkotni a későbbiekben. Addig ideiglenes megoldást kellett keresni. A 20 darabos első szériát az amerikai General Electric F404 erőforrásaival építik, a következő 200 darab egy része az erősebb F414/EJ200 valamelyikével épül, később lehet szó a hazai erőforrás alkalmazásáról is (már ha ténylegesen rendszeresítik).
A Tejasból 2011-ben 4 példány, a következő két évben pedig 8-8 példány áll szolgálatba, legalábbis ez állt az eredeti tervekben. Ennél mindenképpen nagyobb ütemű gyártást kell megvalósítani, különben a megrendelendő több száz gép utolsó példányait a típus kivonásakor is gyártani fogják…
Mernétek mást mondani ennyi szívás után….
Tisztelt Szerzők,
Nemrég találtam rá az oldalra és nagyon örültem, hogy ilyen színvonalas, magyar nyelvű hadászati weblap is létezik. Jók a cikkek, mindig van képi anyag, szóval szuper…(ennyit a nyalásról :)
A képen nem látom jól a Tejas kacsaszárnyas vagy egyátalán nincs neki?
Köszönjük:)
A Tejasról „lemaradt” a kacsaszárny:)
A haditengerész verzsönt kívánták ellátni (a PAK-FA-hoz hasonló) mozgatható LERX-szel. kérdés h egyáltalán megvalósul-e a típus..
Egy „másik” portálon az olvastam, hogy PAk-nál nasznált irányítási technikánál problémák lehetnek, mert nagyon igénybe veszi a gép szerkezetét. Persze ez nem tudom, hogy mennyire hiteles, hiszen nemrég volt az első felszálása (hivatalosan)
Sikersztori! ? AZ! Az idiótizmusért díjat adnának india örökös jelölt lenne rá! Amennyi pénzt kiadtak használhatatlan cuccok fejlesztésére az már botrányos! De legalább ha tanulnának belőle és a következő fejlesztésük jobban sikerülne! De nem! Feleslegesen költik a pénzt!
„Meglepő kijelentés érkezett a tegnapi napon az indiai védelmi miniszter, AK Antony részéről. Szerinte a hazai fejlesztésű HAL Tejas története igazi sikersztori.”
Mi az, idén ott is parlamenti választás lesz?
Tiszta meszpé…
Ezért örülnek a PAK-Fa-nak mint majom a farkának.
Abba befektette minden centnek van értelme és valami látszata
Gratulalok….Vegre sikeres. Elkepzelheto hogy Tejes jovoben ez versenytarsa lesz Gripennek.
Ezert sikeres a Tajsa mert ezzel kezd beepulni az Indiai legi ipar. A repulo mellett ez volt a fobb celja. Egy mukodo ipar nelkul kb ket tized ev allatt fel epiteni egy modern gep egy nahgy siker Azsai orszag szamara.
Ujjabb verziok mint NGFA mar sokkal hamarosabban fog keszulni.
Aki ugy veli hogy sok be kerult, ez mint vissza fizetodik majd kk generacios gepeknel. Nem ugy lesz mint Gripenekkel ahol mind 10 – 15 events ujjabb verziot kell venni.