A Northrop Grumman a US Air Force-szal karöltve sikeresen befejezte SABR (Scalable Agile Beam Radar) berendezés tesztjeit, mely az F-16-osok orrába kerül majd.
Az F-16-osok orrába szánt AESA-radar teljesítménye az Edwards Légibázison végzett tesztsorozat során megelégedettséggel töltötte el a haditechnikai óriás és a légierő illetékeseit.
„Majdnem két évvel ezelőtt a Northrop Grumman részéről azt nyilatkoztuk, hogy a jövő légierőinek feltétlenül szüksége van az AESA technológiára. Hogy mindezt lehetővé tegyük az F-16-ost üzemeltetőknek, cégünk keményen dolgozott, ennek eredményét jól mutatja a sikeres tesztsorozat.” – nyilatkozta Arlene Camp, a SABR program vezetője.
„A modernizáció célja az, hogy minimális költséggel 21. századi képességekkel ruházza fel a típust. Ehhez kiváló alapot nyújt termékünk, mely könnyen beépíthető, ráadásul a gépek jelenlegi radarjának hűtési és áramellátási hálózatát alkalmazhatja, így nincs szükség költséges átalakításra.”
A SABR AESA-technológiájú radarberendezés egyaránt működhet levegő-levegő, vagy levegő-föld felderítő és célkövető üzemmódban, valamint képes monokróm képet készíteni a célpontról.
Az USAF korszerűsítési programja mellett a többi 24 exportáló ország számára is elérhető az eszköz (feltéve, ha sikerül keresztülvinni az FMS-szűrőn).
Eddig a Northrop Grumman volt az F-16-osok egyedüli beszállítója, már ami a radarrendszert illeti. Az elmúlt 30 év során 5000 radarberendezést szállítottak le 25 ország számára.
Pár SAR-üzemmóddal készített kép és egy videó a Northrop Grummantól:
httpv://www.youtube.com/watch?v=h4gC60p44Ns