|

Sikeres tesztsorozat az F-16-os új radarjával – VIDEO UPDATE

A Northrop Grumman a US Air Force-szal karöltve sikeresen befejezte SABR (Scalable Agile Beam Radar) berendezés tesztjeit, mely az F-16-osok orrába kerül majd.

Az F-16-osok orrába szánt AESA-radar teljesítménye az Edwards Légibázison végzett tesztsorozat során megelégedettséggel töltötte el a haditechnikai óriás és a légierő illetékeseit.

„Majdnem két évvel ezelőtt a Northrop Grumman részéről azt nyilatkoztuk, hogy a jövő légierőinek feltétlenül szüksége van az AESA technológiára. Hogy mindezt lehetővé tegyük az F-16-ost üzemeltetőknek, cégünk keményen dolgozott, ennek eredményét jól mutatja a sikeres tesztsorozat.” – nyilatkozta Arlene Camp, a SABR program vezetője.
„A modernizáció célja az, hogy minimális költséggel 21. századi képességekkel ruházza fel a típust. Ehhez kiváló alapot nyújt termékünk, mely könnyen beépíthető, ráadásul a gépek jelenlegi radarjának hűtési és áramellátási hálózatát alkalmazhatja, így nincs szükség költséges átalakításra.”

A SABR AESA-technológiájú radarberendezés egyaránt működhet levegő-levegő, vagy levegő-föld felderítő és célkövető üzemmódban, valamint képes monokróm képet készíteni a célpontról.
Az USAF korszerűsítési programja mellett a többi 24 exportáló ország számára is elérhető az eszköz (feltéve, ha sikerül keresztülvinni az FMS-szűrőn).

Eddig a Northrop Grumman volt az F-16-osok egyedüli beszállítója, már ami a radarrendszert illeti. Az elmúlt 30 év során 5000 radarberendezést szállítottak le 25 ország számára.

Pár SAR-üzemmóddal készített kép és egy videó a Northrop Grummantól:

httpv://www.youtube.com/watch?v=h4gC60p44Ns

7 hozzászólás “Sikeres tesztsorozat az F-16-os új radarjával – VIDEO UPDATE”

  1. A Starfighter nagyon epizódszereplő volt a USAF életében. Egy évtized után lepasszolták az összeset a Nemzeti Gárdának. A legtovább szolgáló helyeken is 20-25 éves szolgálat volt rá jellemző. Németeknél 31 év, de ez a vadász és későbbiekben a németeknek készült csapásmérő verziót is tartalmazza. Az olaszok használták kb. 40 éven keresztül.

    Az F-4 különféle verziói ennél jóval tovább és nagyobb számban szolgáltak. Szeritem sikerességben az F-104 nagyon messze van egy F-4 Phantom II-től.

  2. Azon nem fogunk vitatkozni hogy melyik a sokoldalúbb gép, így a 104es nem is lehetett annyira sikeres, igaz.
    Viszont állítólag ennek úgy ahogy ment a supercruise, meg ilyeszgette az U2 eseket, aztán hogy ebből mi igaz…ha megtalálnám az oldalt de jó is lenne :)

  3. A képeken mintha árnyékok látszódnának. a 3.-on a leginkább szembetűnőbb.
    Vagy alacsony szögben készített képeket látunk 90fokosra forgatva, vagy nem radar által készített képek, vagy nemtoom.
    Valaki tud az árnyékok okáról valamit?

  4. Az „árnyékokon” én is csodálkoztam. Szerintem nem valóságos árnyék, csak a SAR kép az úgy készül, hogy több pásztázásból származó információt raknak össze. Találn a különféle kitakarásból származó jelek okoznak ilyet az adatfeldolgozásban. A SAR eléggé a „fekete mágia” kategória. Túl sok dolgot nehéz erről találni.

    http://www.radartutorial.eu/20.airborne/ab07.en.html

    Ez az oldal az EW iránt érdeklődök alfája és omegája szerintem.