Az árcédulával kapcsolatos gondok ellenére az Egyesült Királyságban megkezdték az A400M terhelési tesztjeit. No, nem a valódi prototípusokkal, csak a gép rakterének teljes méretű makettjével.
A tesztek során azt figyelték, hogy a típus, melyből az Egyesült Királyság 25 példány rendszeresítését tervezi a kiöregedő C-130K Herculesei helyére, hogyan lesz képes a Brit Hadsereg új páncélozott járműveinek szállítására.
„A közelmúltban végzett kísérletek egy 6×6-os kerékképletű, 20 tonnás Ridgeback PPV (Protected Patrol Vehicle) és egy 6,3 tonnás Panther CLV (Command and Liaison Vehicle) segítségével zajlottak. A fennmaradó helyen további 48 utas vagy két raklap fér el, esetleg egy teljesen felszerelt Land Rover elhelyezésére is lehetőség nyílik a rámpán,” szólt a brit védelmi minisztérium nyilatkozata.
A hét fejlesztő ország által 2003-ban aláírt szerződés szerint a gép hasznos terhének minimum 32 tonna felett kell lennie, ezt jelentősen túl is teljesítette a gyártó. Az MSN004 jelzésű, negyedik példány lesz az első használható tehertérrel rendelkező prototípus, ha…
… a jövő heti tárgyalások során továbbra is zöld lámpát szavaznak a projektnek. Ekkor derül ki ugyanis a gép sorsa, mivel ha január 31-ig nem sikerül végső döntésre jutni a program ügyében, akkor a megrendelők végleg búcsút intenek az összeurópai szállítógépnek.
Erősen valószínűtlennek tartom, hogy az A-400 rakterét ilyen sci-fi fehér színűre akarnák mázolni, harmadik típusú futófényekkel. Inkább úgy néz ki, mint a négyes metró alagútjának prezentációja…