A katonai repülésben már évek óta jelen vannak a modern, nagy teherbírású kompozit anyagok. A szárazföldi járművek terén azonban eddig nem tudták megvetni a lábukat. Ennek ellenére folynak a kísérletek.
Nem meglepő módon az első nagyobb sikert az Egyesült Államokban érték el. A TPI Composites 2007-ben mutatta be az ACMV-t. A név az All-Composite Military Vehicle szavakból tevődik össze, és egy teljesen kompozitból készült HMMWV-t takar. A fémek száműzésével a jármű könnyebbé vált, ami a sebesség növekedését is jelentette. Nehéz terepen pedig könnyebben mozog és jobb az ellenálló képessége, mint hagyományos felépítésű társaié.
Az ACMV nyúzása 2008 decemberében kezdődött. Azóta tesztelték a stabilitást, az útviszonyoktól függő gyorsulást és a vezethetőséget. Nemrég pedig sikeresen befejeződött a tartóssági vizsgálat is, valamint a jármű megkapta a közúti engedélyeket is.
A US Army nagy reményeket fűz az ACMV-hez. Fontos szempont számukra, hogy a tömeg csökkenése a már említett sebességnövekedés mellett a fogyasztást is redukálja, ami korunk üzemanyagárai miatt kiemelkedő eredmény. Továbbá a kompozitoknak köszönhetően a korróziós problémákkal sem kell számolni.
Az ACMV kialakítása egy az egyben a HMMWV-n alapszik, így tehát gyakorlatilag nem kell új típust szolgálatba állítani. A hadsereg néhány éven belül szeretné nagyobb számban is rendszeresíteni a kompozit gépkocsikat, leváltva a régi fém felépítésűeket.
Az ACMV előtt azonban még áll néhány teszt, amikre 2010 első felében sor kerül, majd a tervek szerint elkezdődhet a sorozatgyártás és a rendszeresítés.