Körvonalazódik a Silent Eagle pontosabb tesztprogramja, részben már bele is kezdtek, hiszen ősz elején letudták a gép radarkeresztmetszet-mérését.
Az F-15E Strike Eagle csökkentett észlelhetőségű, átépített változata, a Silent Eagle RCS-értékének mérését még 2009 augusztus végén, szeptember elején egy kéthetes tesztprogram során elvégezték, ám az egyik meg nem nevezett potenciális vásárló (valószínűleg Dél-Korea) kérésére eddig a színfalak mögött tartották.
A Boeing olyan országok megrendelésére pályázik, ahol már eddig is rendszerben állt az F-15 Eagle korábbi változatainak valamelyike, és ezek lecserélésére/kiegészítésére az F-35 Lightning II beszerzése felől érdeklődnek. Az amerikai mamutvállalat úgy véli a Silent Eagle remek alternatívája lehet a F-35-ösnek, s bár sokkal nagyobb radarvisszhangot produkál, mégis rugalmasabb megoldást biztosít azon országok számára, akik megpróbálják széthúzni a védelmi költségvetést.
A Boeing „Sas”-szemmel figyeli Dél-Korea legújabb harcigép-beszerzési programjának alakulását, a 60 darab potens vadászbombázó beszerzésére kiírt F-X3 tenderen leginkább az erős lopakodó-hajlammal megáldott típusok az esélyesek. A közelmúltban a dél-koreai kormány is eljátszott a gondolattal, hogy beszáll a projektbe, melyhez a Boeing egyelőre partnereket keres, ám még nem történt konkrét lépés az ügyben.
Az USAF által légi tesztekre használt F-15E1 átépítésével létrejött prototípus, vagy inkább technológiai demonstrátor, mint említettük, már túl van az RCS-teszteken, melyek során több különböző bevonatot is teszteltek, de a gép végleges konfigurációját úgyis a megrendelő határozhatja majd meg.
„A tesztelés a kívánt eredményt hozta.” – nyilatkozta Mark Bass, az F-15 program vezérigazgatója, aki elzárkózott az alkalmazott bevonatok és a kapott RCS-értékek nyilvánosságra hozatalától.
Az RCS-teszt egy újabb lépés volt az első repülés irányába, ám a Boeing figyelmeztetett, már most látszik, hogy az ígért első negyedéves repülésből nem lesz semmi, azonban várhatóan csak július végén kerülhet rá sor. A csúszást a meg nem nevezett, „nagggggggyon potenciális vásárló”-val folytatott egyeztetésekre és az emiatt szükségszerűen eszközölt változtatásokra, áttervezésekre fogták.
A Boeing már beadta a Silent Eagle vonatkozó exportengedélyhez a kérelmet, döntés tavasszal várható.
A szükségszerű irányíthatósági tesztek után minél hamarabb rá kívánnak térni az illeszkedő póttartályból kialakított belső fegyvertér alkalmazhatósági próbáira, az első indításokra 6000 méteren, 0.6 Mach sebesség mellett kerül majd sor.
Dél-Korea jövőre dönt az F-4D/E Phantom II és az (K)F-5E/F Tiger II leváltásáról. A ROKAF (Republic of Korea Air Force) mellett potenciális megrendelőként tekintenek Japánra is, bár a szigetország vezetői már az F-35 mellett döntöttek. Továbbá nagy az esélye egy szaúdi megrendelésnek is. Az arab ország 72 darab Silent Eagle beszerzését tervezi. Emellett nem feledkezhetünk meg Izraelről sem, aki szintén élénken érdeklődik a típus iránt, bár itt is az F-35 beszerzése mellett döntöttek, nem zárható ki a párhuzamos alkalmazás.