Hogy feladatkörében milyen évre számíthatnak abba inkább nem bonyolódnánk bele, ugyanakkor eszközpark terén pozitív változások elé néznek, még ha arra meglehet, hogy csak az év vége felé kerülhet sor. Konkrétan a merev szárnyas gépparkjuk bővülésére gondolunk.
A dél-koreai parti őrség merev szárnyasok tekintetében nagyon gyengén van eleresztve, holott ilyen járőrgépeknek lehetne haszna a tengeri határok védelméért felelős Dél-Koreai Haditengerészet riasztásában. Ezen állapotot hivatott némileg javítani Szöul és Jakarta között még 2008 végén létrejött azon szerződés, melynek értelmében az Indonesian Aerospace (IAe) 4 darab, a CASA/IAe CN-235-ösön alapuló tengerészeti járőrgépet szállít le 2012-ig.
A spanyol – indonéz koprodukcióban megvalósuló CN-235-ös tengerészeti járőrgép változatának beszerzése 94,5 millió Dollárjába került a koreaiaknak. A gépek gyártása már megkezdődött, az első gép átadására még az idei év vége előtt sor kerül.
A CN-235-ös tengerészeti járőrváltozata egyébként két változatban érhető el – CN-235 MP a spanyoloktól és CN-235 MPA az indonézektől. Ez egyébként annak tudható be, hogy az 50-50%-os fejlesztési együttműködés csak az CN-235-10 és CN-235-100/110 (100 – spanyol, 110 – indonéz) alapváltozatokra terjedt ki, azóta külön utakon folyik a fejlesztés és értékesítés – megjegyzendő, hogy mindkét fél esetében sikeresen.
Dél-Korea tehát, melynek légierejében jelenleg összesen 12 spanyol eredetű CN-235-100 és 8 db indonéz szállítású CN-235-220 található ismét Jakarta felé fordult gépbeszerzés ügyben (Mellékesen megjegyezzük, hogy 2008 elején/közepén még amolyan csere-bere is napirenden volt…)
A CN-235 MPA-t Indonézia mellett Brunei, az Egyesült Arab Emirátusok és legutóbb Dél-Korea választotta. Hogy a dél-koreai gépekbe konkrétan milyen belsőég kerül, arra nem találtunk utalást, de az indonézek és az emirátusok által rendszeresített gépekbe nagyrészt Thales eredetű komponensekből összeállított avionikai csomag került. A CN 235-220 változaton alapuló variáns 8 – 10 órán át képes őrjáratot adni.
2008 óta, HC-144A Ocean Sentry név alatt CN-235 erősíti egyébként az Egyesült Államok Parti Őrségét is. Ezen változat a CN-235-200/220 EADS/CASA által módosításával létrejött CN-235-300-ason alapul.