Hugo Chávez venezuelai elnök arra utasította a légierő két vadászgépét, hogy tartóztassanak fel egy amerikai katonai repülőgépet, amely szerinte pénteken kétszer is megsértette az ország légterét. Chávez azt állította, hogy egy P-3 Orion típusú katonai repülőgép egyszer 15, egyszer pedig 19 percig tartózkodott Venezuela légterében.
Az elnök parancsára két venezuelai F-16-os vadászbombázó tartóztatta fel, és kísérte ki az ország légteréből az amerikai légtérsértő repülőgépet. „Ők provokálnak minket… Ezek katonai gépek” – mondta Chávez. Az elnök egy fényképet is bemutatott a légtérsértő gépről, s azt állította, hogy ez egy újabb példa azon esetek sorában, amikor a szomszédos Kolumbiában, illetve a Holland Antillákon található amerikai légitámaszpontokról felszálló gépek hatolnak be Venezuela légterébe.
Washington cáfolta Chávez állításait. A védelmi tárca szóvivője leszögezte, hogy amerikai gép nem hatolt be Venezuela légterében, és amerikai gépek amúgy sem szoktak berepülni más országok felségterületére előzetes hozzájárulásuk nélkül. Az amerikai fenyegetés központi eleme lett a szocialista elnök politikai szónoklatainak. December közepén Chávez azt állította, hogy pilóta nélküli amerikai kémrepülőgép hatolt be az ország légterébe, ezért parancsot adott a hadseregnek az ilyen gépek lelövésére.
Forrás: honvedelem.hu
Huj,
hogy is volt az a Monroe elv ? :D
Y
„…és amerikai gépek amúgy sem szoktak berepülni más országok felségterületére előzetes hozzájárulásuk nélkül.”
HAHAHA…!! :-))) Hát persze,hogy nem!! :-))
Ebben a sztoriban mindkét fél megéri a pénzét! :-)
” Az elnök parancsára két venezuelai F-16-os vadászbombázó tartóztatta fel ”
Nem csodálkoznék, ha másnap menne a telefon, hogy jólvan srácok, akkor alkatrész utánpótlás nuku.. :P
Y
Ha jól tudom, már most sincs alkatrész utánpótlás.
Egy vicc ez az ember! De az amcsik is olyan pofátlanul hazudnak mindenkinek, hogy az már fáj!
Komolyan mondom mindenkit hülyének néznek.
Elég érdekes, hogy Amerika gépeit mindig oda küldi, ahol:
– van olaj, földgáz, vagy valami más ásványforrás
– atommal kísérleteznek
– terroristák töltik napjaikat
– diktátorok mutatnak figyiszt USA-nak
Egyik fél sem jobb a másiknál! Talán egy hatalmas seggberúgás kellene az egész világnak! Csak félhő, hogy azt nem emberi vagy más ismert hatalom fogja adni….
Tomcat!
Lehet, hogy nem jutott el a tudatodig, de a katonai gépeket épp olyan helyekre KELL küldeni, amelyekről írtál.
Tudod ezek nem charterjáratok a Kanári-szigetekre.
Chaveznek komoly belpolitikai problémákkal kell megküzdenie. A bolivári forradalom eljutott arra a pontra, hogy felfalt minden államosítható és szétosztható javat, persze a lakosság java még mindig koldusszegény, szal a vezérnek az osszuk szét a gazdagok, multik, amerikaiak javait programról át kell állnia a kezdeti fázisban jóval olcsóbb háborús retorikára ha valahogy hatalmon akar maradni.
nomeg amit elnökük csinál Venezuelaval az tökéletesen megfelel a „gonosz” USAnak….
És úgy egyáltalán: nem sok am amcsi kat. elenlét, sőt, túl kevés és erőtlen. Pld. itt: http://index.hu/kulfold/2010/01/09/hadihajokkal_vadasznak_a_kalozokra/
Itt speciel blokádra lenne szükség, és lőni mindenre, ami elhagyja a szomál partokat, még a halászhajókra is. Ha nem értenek a szép szóból.
Vagy: keresztény templomokat támadnak Maljaziában. Azonnali légicsapás, és a mecsetek lerombolása.
Durván hangzik? A finnyáskodással nem lehet semmire menni. Meg is van az eredménye.
snakeye ezt írta:
„Egy vicc ez az ember! De az amcsik is olyan pofátlanul hazudnak mindenkinek, hogy az már fáj!
Komolyan mondom mindenkit hülyének néznek”.
Snakeye köszöntelek a politika világában…XD
Epikurosz:”Vagy: keresztény templomokat támadnak Maljaziában. Azonnali légicsapás, és a mecsetek lerombolása.
Durván hangzik? A finnyáskodással nem lehet semmire menni. Meg is van az eredménye.”
Már bocs, de te normális vagy? Mit keresne az USA Malajziában?
„…amerikai gépek amúgy sem szoktak berepülni más országok felségterületére előzetes hozzájárulásuk nélkül.”
http://gondola.hu/hirek/121512
Egyk sem jobb amásiknál! Ez esetben viszont feltehetőleg az amerikai fél nem mond igazat! …és ez 99,99%-ra biztos! Méghogy az USA előzetes engedély nélkül nem lépi át más országok légterét. Kac-kac-kiskukac!:) Na és akkor, hogy volt az a kínai eset nem is olyan rég, és amiről még mélyen hallgatnak, mert nem derült ki? Mert biztos, hogy volt ilyen eset!
Egyáltalán amerikai katonai gépnek mi keresni valója van más országok légterének akárcsak a közelében is! Tudom, hogy ők azt képzelik egy ekkora hadsereggel a hátuk mögött, bárkivel bármit megtehetnek! Annyira várom már, hogy egyszer jól pofára essenek! Előbb utóbb fognak is! Akárki akármit mond, semmi nem tart örökké, csak sokáig!:)
Egyáltalán amerikai katonai gépnek mi keresni valója van más országok légterének akárcsak a közelében is!
És ezt mirt csak a jenkiknek róvod fel? A SZU gépei mit kerestek Japán légtérben, Holland, Belga, UK, stb. légtérben?
Most is repkednek más határa mellett. A nemzetközi jog szerint más légetrén kívűl lehet repkedni. Pont.
Epikorusz: sztem a katpol jobban leírja:
http://katpol.blog.hu/2009/12/30/knn_a_nyugat_alkonya
A témában ajánlom Oriana Fallaci: Harag és büszkeség c. könyvét.
Amúgy a malajziai akármit énse értem, USA egy szabad ország elsősorban saját pogárait/érdekeit védi. Ha pedig mégse ezt teszi pl genocidiumot akadályoz meg a balkánon jellemzően csak leköpést kap érte, meg jönnek a szólamok, hogy olaj/gáz…..
Az oroszok is basznak visszaadni a Szahalin – szigeteket Japánnak, mert ott is van olaj / gáz. Nehogy azt higyje már, hogy más nem háborúzik nyersanyagért…
1999-ben is az AF-et a jenki erők hajtották végre nagyrész, mert a „hurráoptimistaegyesüljöneurópa” országok tétlenül nézték az egészet. Se gáz, se olaj nincs Koszovóban…
Az USA-nak nem elég az a két háború, amiben eddig is bene volt/van, egy feszült Irán-i helyzet, egy gazdasági recesszió, aminek jó darabig lesz még hatása?
Jó,jó lehet puhatolózni, reakció időt tesztelni, de azért ne ennyire feltünően! Rendezze le az eddig folyamatban lévő ügyeit, aztán szórakozhat Venezuelával!
Vagy gondolja át a világ csendőre szerepet, mert egyre inkább rossz irányba halad….
Jobban járnának, ha Chavez helyet inkább a szomi kalózókra vadásznának, vagy oda küldenének erősítést! Venezuela nem szalad el…
Vagy ezzel a „Gyere itt vagyok, kapj el!” játékkal arra akarják kényszeríteni a légierőt, hogy az F-16-sok valamennyi tartalék alaktrérszét felhasználják és ne tudják őket a levegőbe emelni egy tényleges konfliktus esetén? Ez is egy megoldás, de mi van a SZU-30MKV gépekkel, azokat nem folyamatosan szállítják az oroszok?
Akkor lesz igazi gáz, ha oda is pörkölnek a venezuelai fiúk, azokra az amerikai gépekre, amik nem is lépnek be más országok légterébe….
A malajziai keresztényeket meg hagyjuk életben a mecsetekkel együtt ahova más vallásuak járnak….
Az oroszok a Kuril-szigeteket basznak visszaadni és nem olajról, hanem az orosz tengeri kijáratról van szó a Csendes-óceánra.
Kis emlékeztető,1946-1970 kőzőtt a Szu.felett kb.50db Kina felett több mint 100 db.a volt NDK felett kb.20db. USAF gépet lőttek le.Tőbb más országot nem is emlitek.Emlékeztető:Libia-Sidra-öböl Vietnam-Tonkini-öböl,Kuba-Disznóöböl és a többi kb.40-50 ország.Pl. Pakisztáni települések sorozatos VÉLETLEN bombázásai.
@blogen
A Kuril-szigetek közül csal párat kér vissza Japán. A Szahalin-szigeteket viszont azok a Japán anyaországhoz tartoztak 1945-ig.
Miért is kellene kijárathoz ezek közül bármelyik is? Habarovszk, Vlagyivosztok és még pár kikötő nem elég a Csendes-ócánhoz?
@foxbat
A Sidra-ölböl az nemzetközi terület attól, hogy egy paprikajancsi ezredes máshogy gondolja, attól a nemzetközi jog nem változik.
A Hidegháború alatt meg mindkét oldal rendszeresen sértette meg a másik légterét. Érdekes módon szovjet gépet nem nagyon lőttek le, legalábbis nem találok semmi kiemelkedő linket. Ellenben nemzetközi légtéreben repülő gépet nem egyszer lőttek le a szovjetek. A Berlini légihíd alatt is lelőttek asszem 1-2 gépet.
A lelőtt gépekről esetleg van valami listád? Mert az említett számok nekem kicsit túlzónak tűnnek.
molnibalage: Igen van listám a Szu felett lelőtt USAF gépekröl,de az interneten Te is megtalálod. Csak ird be,hogy ( MiG-15 Rb-47)Utána lehet számolni Kb.50 gép és több mint 300 halott,sebesült és fogságba esett USAF( pilóta,navigátor,légilövész,felderitó). Az USA felett nem lőttek le egy orosz gépet sem,ugyanis ők nem sértették meg a légterüket.Mikor nagyritkán 1-2 orosz Tu-95 vagy An-22 átrepült kubába az egész NATO légierő kisérte őket.
Japán nem követeli vissza Dél-Szahalint, leginkább azért nem, mert csak három évig számított Japán belterületnek 1942-45-ig, azelőtt csak gyarmat volt és elvesztésébe 1951-ben beletörődtek, a Kuril-szigetek déli szigeteivel ellentétben. Továbbá Habarovszknak max az Amuron van kikötője, míg Vlagyivosztoknak is csak a Japán-tengeren. Hogy Vlagyivisztokból kijuss a Csendes-óceánra, előbb át kell hajóznod a La Pérouse-szoroson Szahalin és Japán közt, majd a Kuril-szigetek közt is. Gyakorlatilag az orosz Távol-Kelet semmivel sincs jobb helyzetben, mint a Fekete-tengeri orosz kikötők. A Kuril-szigetek birtoklása lehetővé teszi, hogy legalább az Ohotszki tengerről szabad, saját ellenőrzés alatt álló kijárásuk legyen a Csendes-óceánra.
Molni!
Az 1999-es balkáni amerikai légicsapásoknak annyi köze volt az albán lakosság védelméhez, mint az orosz hadseregnek az oszétok megvédéséhez Grúziában. Ezt nevezik casus belli-nek.
Egyébként felelsleges egymás torkának esni: az USA magasan vezet a világon mindenki előtt más országokban történő beavatkozások és légtésértések ügyében. És még mielőtt valaki elkezdené „de a többi is” című szlogent, az USA az egyetlen, aki a hivatalos politikai palettán is alkalmazza a kettős mércét: vagyis, amiért az egyik helyen bombázok, azért a másik helyen még csak nem is szólok.
És ez mindig attól függ, hogy az illető állam mennyire hajlandó csicskázni (vagy mennyi atombombája van). Ezek a tények.
Üdv: M
Itt a Molnin kívül mindenki USA fóbiás?
Minden rosszért csak az USA felelős 1776 óta?
Ezt azért ti sem gondoljátok komolyan igaz?
Nem!
Én a magyar érdekeket tartom szem előtt úgy, hogy szimpatizálom az USA-t, és a putyini Oroszországot is, persze más-más okból.
Emellett, européer vagyok, és határozottan ellenzem a bevándorlást. Azokat is haza kell pucolni, akik itt vannak, pláne, ha illegálisan.
A nyugati értékek védelmében határozottan fel kell lépni. Ezek közé tartoznak a keresztény értékek is.
Harcolni kell a demokratikus elvek érvényesítéséért a világon. Ezek közé tartozik a vallásszabadság is. Ezt globálisan kell lerendezni. Amíg az iszlám országok nem biztosítják a szabad vallásgyakorlást, a keresztények zavartalan életét országaikban, addig az iszlám vallást be kell tiltani Nyugaton.
Akkor lesz igazi gáz, ha oda is pörkölnek a venezuelai fiúk
Szerintem,már most félnek a jenki fiúk,csak nehogy lebőgjenek
azok a szuhojok,az lenne ám az igazi reklám!
Epikurosz
A nyugatnak az a szerencséje,hogy az iszlám is megosztott.
Nem képesek egységesen fellépni(hál ist’)
A múltkor láttam, egy „ártatlan” pakisztáni fekete
turbánost,akit a vallásban a zene szerepéről kérdeztek.
Kijelentette,hogy az káros.(mert az embereket összekapcsolja,az meg nem jó)
Monta neki a riporter,hogy annak idején némej tanítómester
ezt megengedte,támogatta a zenét a templomokban.
Válasz: tévedtek.
Míg a kereszténység a megbocsájtásra,arra épül,hogy nincs az
a bűn ami nem megbocsájtható,addig a radikális iszlám arra,
mit tilos,és ellenségképet keres.
Ha tiltanánk nálunk(nyugaton) az iszlámot, akkor 1 pont nekik.
Ez nem egy társasjáték, ahol két körből kimarad, aki hatost dob trident. Ha tiltanánk az iszlámot Európában, akkor totális győzelmet aratnánk és ők minden eddig megszerzett előnyüket Európa iszlamizációjában elvesztenék. Ők akkor vesztenek, ha mi is azokat az eszközöket alkalmazzuk ellenük, ami őket erőssé teszi és akkor győznek, ha mi valamilyen szánalmas humanizmusra, meg félreértett felsőbbségtudatra lemondunk a primitívnek és mocskosnak tekintett hatékony és talán egyedül hatékony eszközökről. A világ így működik, nincsenek erkölcsileg jobbak, csak jobban felszereltek és a lehetőségeiket bátrabban és gátlástalanabbul kihasználók.
Monte, akkor kérlek fejsd ki, hogy mi értelme volt a jenkiknek ott bombázgatni. Milyen gazdasági haszon vagy bármiféle haszon származott belőle?
Talán még most is vannak ott békefentartók Koszovó táján.
@foxbat
http://www.rb-29.net/HTML/77ColdWarStory/08.01apndxC.htm
http://www.rb-29.net/HTML/77ColdWarStory/08.02apndxC.htm
Ez kb. 40-50 gép. Ha a többi veszteség létezik, de eltitkolt, akkor honnan tudsz te róla?
A MiG-15 RB-47-tal érdekes lett volna ennyit megtalálni, mert összesen kb. 35-40 ilyen gép készült.
Pocok 75:Csak egy példa kb.10 évvel ezelőtt vadászgépeket akartunk vásárolni.A kinálat Mirage-2000,Gripen,F-18 és sokat használt F-16-os(4000 ezer órát repültek,de felvoltak ujjitva)A Mirage és az F-18 nagyon drága volt.A használt F-16 darabjai 28 millió dollárba kerültek volna.Igy a Gripenek mellett döntöttünk.Ezután jöttek a problémák.Ugyanis a Gripenekhez a rakétákat az USA adta volna,de nem akartak adni.(mivel nem vettük meg tőlül a sz.. F-16-kat.Tehát puskánk lett volna csak golyó nem volt hozzá.Igy elkezdtünk gondolkodni és nézelődni kb.2-3 hétig.Ezekután az amcsik hirtelen meggondolták magukat(megijedtek)és felajánlották a rakétákat megvételre.Én sejtem,hogy merre nézegettünk.
Aki szerint meg a SZU nem sértette meg senki légterét az kicsit használja a keresőt vagy nyitogasson könyveket. Ja, hogy az oroszok és SZU hazugságait persze benyelitek, ők az igazmondó fiúk, bezzek a szemét jenki mindig hazudik?
Manapság a GPS rendszer segítségével kb méter pontosan meg tudja határozni mindenki hogy éppen hol van.Egy Orion meg pláne.
Szar duma ez az „eltévedt repülőgép”.
Sajnos amerika nemcsak megsért határokat hanem akár bombáz is ha úgy gondolja még manapság is.Nagyon gáz hogy akár ezt egy szövetséges(Pakisztán ) területén is meg meri tenni.
A kettős mérce színigaz és ennek semmi köze az amerikai fóbiához.
Arrogánsak nagyképűek mindenkivel az erő pozíciójából tárgyalnak,s ez sokszor mindenféle megeggyezést kizár! pl Észak-korea,Irán,Izrael,Venezuela stb
Ezt a világ csendőre szerepet választották maguknak,ezt addíg tehetik amíg a gazdasági-katonai fölényük ennyire nyilvánvaló.Ha ez elvész kiutálják őket mindenhonnan katonai erő ide vagy oda…..
pocok:
kb.
Azhogy nemcsak a vezetésünk abszurdisztán talán jól mutatja a 40év megszállás utáni szövetkezzünk az oroszokkal duma… bár az én kedvencem az USA lakosságának 50%nem is tud angolul kijelentés vagy a kihalnak a fehérek az USAból a néger/spanyol meg szar pilóta szöveg.
és akkor nézz be egy hirtv topicba ahol már 15*kiléptünk a NATO/EUbol és minden este elfoglaljuk erdélyt…. és annyira fingjuk nincs semmiről, hogy a Magyar hadsereget sokkal erősebbnek tartják a románnál és már támadnunk kéne…. A legmegdöbbentöbb, hogy itt egy hadtech topicban is sokan úgy gondolják a magyar hadsereg erősebb a románnál….
Szóval igen komolyan gondolják.
@Foxbat
Az oroszok felé? Mert így utólag visszanézve amit akkor felajánlottak az oroszok, az kicsit bemondás alapú volt. Nem volt meg a képesség annak léterhozásával. A sokkal nagyobb indai megrendeléssel szendvedett a nagyobb Szuhoj iroda. A MiG már akkor is döglődötött.
montezuma: Akkor fejtsd ki, hogy mi értelme volt a balkáni hadműveleteknek?
Kezdjük talán avval amikor a szerb hadsereg támogatását élvező szerb szabadcsapatok nehéztüzérséggel elkezdték lőni szarajevót. Nem, nem katonai célpontokat hanem bosznia fővárosát szarajevót. Persze irtották máshol is bőven a népet de tekintsünk el most ettől.
EU akinek egyértelműen az érdekszférája mit tett? Nézte, hümmögött, elmondta a nagy szólamokat aztán szart az egészre…. BC annó a szitut se értette, meghát itt EUnak kéne rendet tartania…. ehelyett ha nincs az USA szarajevot is addig lövik amíg él és mozog vki….
Amúgy sztem ez döntő momentum volt a Lengyeleknél… Észlelték kire számíthatnak és kire nem….
Molnibalage:Most nincs idöm keresgélni,de Te is megtalálod.A szovjet gépek általában MiG-15/17/19 Su-15 és van egy lelövés SA-2 rakétával(1960.05.01. U-2) Itt megláthatod azt is,hogy Kina felett 11db. U-2t lőttek le SA-2-vel.A gépeket Tajvani pilóták vezették.A Szu.felett lelött kb. 50 USAF gép tőbb mint 10 változatból állt.Rb-29,RB-47,Rb-50,U-2 stb.
Bocs, de ezt így nem tudom elfogadni. Én találtam egy korrekt listát, dátummal, géptípussal. Jó lenne valami forrás. Ennyi erővel 200 is lehetne az, amt írsz.
Ezernyi írás található a délszláv válságról, így nagyon rövid leszek (szinte címszavakban), mivel most épp a venezuelai eset a téma, nem pedig a jugó háború:
1991-ben eredetileg az USA ellenezte Jugoszlávia szétbontását, több elemző szerint ekkortól kezdve az USA számára három alkalom is kínálkozott arra, hogy elkerüljék a későbbi eseményeket.
Miután német nyomásra az európai államok sorra elismerték Szlovénia és Horvátország függetlenségét, az USA gyorsan lépett: mindenkit megelőzve elismerte Bosznia-Hercegovina függetlenségét, amelyet már az akkor amerikai elemzők is a polgárháború nyitányaként apposztrofáltak.
1993. eleje: Clinton – Christopher duó: a Vance-Owen terv szabotálása – „erőegyensúly” kialakítása a térségben, előmozdítva a horváth-bosnyák kiegyezést. Közben az USA semmit sem reagált 300 ezer boszniai szerb elüldözésére.
1995: srebrenicai mészárlás és az USA-beli republikánus kihívások miatt Clinton csak korlátozott légicsapások mellett dönt.
Balkán szétszakítása:
Német érdekszféra: Szlovénia és Horvátország
Orosz érdekszféra: Szerbia
USA érdekszféra: Bosznia (a mai napig életképtelen alakulat)
1999-es második beavatkozás előzménye: UCK felfegyverzése, UCK terrorakciók szerb lakosok ellen, Milosevics megindítja a szerb erőket. A dolog szépséghibája: az UCK-t az USA pénzelte és fegyverezte fel.
A War on Terror (!!!) amerikai szlogenjét szem előtt tartva az UCK klasszikus szabotázs és terrorakciókat hajtott végre, majd a szerb választ követően megindult a „légi kampány.” A balkáni oroszbarát rezsim megbuktatására ment ki a játszma.
Ha valakit bővebben érdekel a téma javasolt utána olvasni több forrásból is.
Montezuma!
Te sajnálod a Szerbeket,azért mert nem szereted az amikat?
Fade!
Igazad van a Lengyel dolognál,megszivatták már őket eleget.
Tanulhatnánk belőle mi is!
Molnibalage:Nos kettő perc alatt megtaláltam a MiG-15 Rb-47-nél.Ird be a következöt: soviet air-to-air victories of the cold war Itt megtalálod az összes dolgot.
USA érdekszféra: Bosznia (a mai napig életképtelen alakulat)
De legalább nincs alkaidás kiképzőtábor,és nem full muzulmán
terroerista csapat a Magyar határtól 180 km-re.
Hagyjuk a szimpátia vagy az emberiesség kérdését és nézzük meg azt, hogy az USA Jugoszláviával kapcsolatban mennyi nemzetközi (általa is aláírt) egyezményt rúgott fel:
ENSZ alapokmány 2. cikkely és VIII. fejezet megsértése
NATO alapokmány 5. cikkely megszegése
Convention ont he Law of Treaties (Bécs) 51. és 52. cikkely megszegése
1975-ös Helsinki záróokmány megsértése
BT hatáskörébe rendelt döntési jog figyelmen kívül hagyása
És akkor az azóta megtett lépésekről ne is beszéljünk. Csak ismételni tudom: ezek a tények. A Jaltai világrendet az USA egyoldalúan ignorálta, ennek pedig vannak és lesznek következményei.
Tridentnek:
Szerbek és amerikaiak? Se nem szeretem, se nem sajnálom őket. Azokat sajnálom, akik vétlenül szenvednek a hatalom érdekei miatt. Akár szerbek, akár albánok. De ne akarjunk már glóriát rakni egy hazug, erőből politizáló nagyhatalom fejére pusztán azért, mert nélküle lehetne akár rosszabb is. De lehet, hogy akár jobb is…
Montezuma!
Szerintem akkor a Mi érdekeinekek játszottak!
Ki kell(lett) volna használni.
konkrétan pl Bosnyákok leszarták és leszarják milyen nagypolitikát vizionálsz a dolgok mögé. Ők csak azt látták, hogy míg a nagy EU szarik rájuk, Oroszo nyomja a Szerbeket egy k*ra nem érdekszférája hatalom gépei bombázzák le a Sprska tüzérségeit.
meggyöződésem ha nem teszik addig lövik nehéztüzérséggel szarajevót amíg él és mozog vki.
De a legszebb az egészben, hogy az USA nyakába varod a tömegmészárlást és amblok az egészet. Grat!
Molnibalage:Ird be: SOVIET AIR-TO-AIR VICTORIES OF THE COLD WAR
ignorálta?
jalta az már történelem,akik ott ültek azok közül az usa
nagyhatalom,anglia visszavonult,szu megsemmisült,mint állam,
mint ideológia.
Mi kötné őket jaltához?
„Hagyjuk a szimpátia vagy az emberiesség kérdését és nézzük meg azt, hogy az USA Jugoszláviával kapcsolatban mennyi nemzetközi (általa is aláírt) egyezményt rúgott fel:
ENSZ alapokmány 2. cikkely és VIII. fejezet megsértése
NATO alapokmány 5. cikkely megszegése
Convention ont he Law of Treaties (Bécs) 51. és 52. cikkely megszegése
1975-ös Helsinki záróokmány megsértése
BT hatáskörébe rendelt döntési jog figyelmen kívül hagyása ”
Na igen, hagyni kellett volna, hogy szerbek rotyra löjjenek mindent mi nem szerb és él és mozog.
Ez a nincs több kérdés kategória. pocok: igazad van.
Trident!
Tehát azt akarod mondani, hogy miután – ne nevesítsük – néhány Nyugati állam pénzzel, fegyverrel és egyéb módon feltüzelt egy balkáni háborút, majd utána bevonult oda és létrehozott egy alapvetően életképtelen államalakulatot (Bosznia) a kellős közepén, most annak örvendjek hogy legalább Al-Kaida kiképzőtábor nincs ott? Ez komoly?
És szerény véleményed szerint meddig lesz még „béke” a Balkánon? Egyáltalán, béke van? Megoldódtak az igazi problémák?
Bocs Fiúk, lehet engem szemellenzővel meg elfogultsággal vádolni, de én egyet látok idestova 10 éve: újabb és újabb háborús tüzek gyúlnak, de sehol sincs befejezve vagy lerendezve az előző. Vagy parázslik a felszín alatt, vagy épp teljes erővel dübörög.
Lehet, hogy inkább fogadásokat kellene lassan kötni: Ki a következő? Venezuela? Irán? Jemen?
További tippek?
Montezuma!
Mindenképp 1 lépés lenne a béke felé,ha Eu-tag lenne Szerbia.
Nem számit mibe kerül,de kell!Akkor megvolna a kapcsolat
a balkán(Törökország!) a nyugat közt.Ez Nekünk lehetne
a legnagyobb biznisz!
Háborúk? Olyan sok féle van! Én mindig a Szovjetunió honvédő háborújára gondolok,az megnyerhető volt,mert igaz ügyről szólt.
Ha lenne még egy olyan világahtalom,ami a saját erdejében
rendet tart,akkor az usa is boldogabb lenne.Nem kéne annyi
vadőr,és a rapsic is kevesebb volna…
Ez mind szép addig, amig Róluk beszélünk,de a fő kérdés az,
hogy velünk mi lesz?
Tulajdonképpen valahol nekem tetszik is hogy Chavez be akar tenni a nyugatnak. Ezen az oldalon ő mint negatív ember szerepel. Miért is? Mert meg mert fingatni néhány kapitalista nagyvállalatot? Itt volt az ideje!
http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20091224-venezuela-hugo-chavez-tamadas-az-autogyarak-ellen.html
Tridentnek:
Hogy velĂźnk mi lesz? Jelen ĂĄllĂĄs szerint nem sok jĂł.
EU: ha a tagĂĄllamok ĂŠrdekeit igazsĂĄgosan kezelĹ ĂŠs irĂĄnyĂtĂł (!!!) uniĂłrĂłl beszĂŠlnĂŠnk, akkor igaz lenne a tĂŠteled. Ha olyan uniĂł lenne, amely a sajĂĄt ĂŠrdekei szerint mĹąkĂśdik. Ennek tĂĄvolrĂłl sem lĂĄtni a nyomĂĄt.
A SzovjetuniĂł honvĂŠdĹ hĂĄborĂşja â igaz Ăźgy volt a szovjet kisemberek szĂĄmĂĄra. De valĂłjĂĄban kĂŠt hatalom vĂvta egy harmadik ĂŠrdekeiĂŠrt.
AzĂŠrt nem akarok ebbe jobban belemenni, mert nagyon messzire visz a cikk eredeti tĂŠmĂĄjĂĄtĂłl. MĂĄr a jugĂł kĂŠrdĂŠs is ĂŠpp elĂŠg messze volt.
Amit viszont mindenki vegyen ĂŠszre: lehet ugyan JaltĂĄt temetni, de ez ĂłriĂĄsi tĂŠvedĂŠs volt! FĂŠlĹ, hogy az esemĂŠnyek elĹbb-utĂłbb ezt a tĂŠzist fogjĂĄk igazolni. Ugyanis az ENSZ is Jalta szĂźlĂśtte. Akkor â bĂĄr a gyakorlat lassan ezt mutatja â temethetjĂźk az ENSZ-t is?
A II. VH utĂĄn felĂŠpĂtett vilĂĄgrend nem csak a kĂŠt szuperhatalom ĂśtletelĂŠsĂŠre ĂŠpĂźlt: megteremtettĂŠk a kĂśvetkezĹ idĹszak nemzetkĂśzi egyĂźttmĹąkĂśdĂŠseinek, viszonyrendszereinek, stb. jĂĄtĂŠkszabĂĄlyait.
Ha vĂĄltozik a vilĂĄg, az nem azt jelenti, hogy az eddigi bejĂĄratott rendszereket a kukĂĄba kell dobni!
Magyarul: a SZU bĂŠkĂŠsen, ha Ăşgy tetszik, belsĹ segĂtsĂŠggel, âĂśnkĂŠnt ĂŠs dalolvaâ lebontotta ĂśnmagĂĄt ĂŠs hazavitte az atomfegyvereit EurĂłpĂĄbĂłl, mi pedig âmehettĂźnk, ahova akartunk.â Lehetett volna egĂŠszen mĂĄs vĂŠge is 1989-nek.
De ez nem jelentette azt, hogy az ĂŠpp aktuĂĄlis âgyĹztesâ simĂĄn felrĂşg minden egyezmĂŠnyt ĂŠs korlĂĄtok nĂŠlkĂźl azt tesz, amit akar. Illetve jelentheti ezt is, de akkorâŚ
Mi lesz, ha a ma gyĹztese holnap kiszolgĂĄltatottĂĄ vĂĄlik? Mi lesz, ha a kĂśzeljĂśvĹben pillanatnyilag fĂślĂŠnybe vagy kedvezĹ pozĂciĂłba kerĂźlĹ hatalom ugyanilyen mĂłdon kezd eljĂĄrni? Ugyanis az USA rĂśvidlĂĄtĂł politikĂĄja 20 ĂŠvvel az Ăşn. hideghĂĄborĂş vĂŠge utĂĄn ezt hozta el szĂĄmunkra.
FelrĂşgott egy olyan jĂĄtĂŠkszabĂĄlyt, amely akkor pillanatnyilag ugyan hozott nĂŠmi elĹnyt (tiszavirĂĄg ĂŠletĹąt valĂłjĂĄban), de ezek utĂĄn rendkĂvĂźl nehĂŠz lesz rĂĄvenni a tĂśbbi jĂĄtĂŠkost arra, hogy inkĂĄbb mĂŠgiscsak az eredeti szabĂĄlyok szerint folytassuk a partit.
A vilĂĄg nagyrĂŠszĂŠnek 1989-hez kĂŠpest az USA mĂĄra csalĂłdĂĄssĂĄ vĂĄlt. MĂĄrpedig mĂŠg egy ekkora sansza, amit a hideghĂĄborĂş vĂŠge jelentett, valĂłszĂnĹąleg nem lesz mĂŠgegyszer. De errĹl majd a tĂśrtĂŠnelem ĂtĂŠletet mond.
Ădv: M
Hogy balkĂĄn a negyedig horvĂĄt, negyedig szerb lakosĂş boszniĂĄval mennyire ĂŠletkĂŠpes azt majd meglĂĄtjuk.
De a tĂŠma onnan indult, hogy miĂŠrt is avatkozott be USA, mĂŠrt bombĂĄzott polgĂĄri cĂŠlpontokat lĂśvĹ tĂźzĂŠrsĂŠgi Ăźtegeket, mĂŠrt kĂŠnyszerĂtette ki, hogy a szerbek abbahagyjĂĄk a nĂŠpĂrtĂĄst amit folytattak.
Erre jĂśnnek aztĂĄn a hĂĄt azĂŠrt ĹĹĹĹĹ mert ĹĹĹĹ de megsĂŠrtette az ENSZt, mer pl ruszkik szerint semmi kivetnivalĂł nincs abban, hogy kalassal, tĂźzĂŠrsĂŠggel Ăślik halomra az embereket. Ă istenem….
utolsĂł rĂŠszhez hozzĂĄszĂłlva: A jelenlegi elnĂśk mĂśgĂśtti egyik legerĹsebb csoport pont az elzĂĄrkĂłzĂĄst preferĂĄlja. Nem lesz tĂśbbĂŠ csendĹr az USA.
(amĂşgy emlĂŠkeztek Bush elsĹ beszĂŠdĂŠre? ĂŠs tartotta is magĂĄt 01.09.11ig hozzĂĄ!!!)
Fade!
Ez mind szép és jó … lenne, ha az USA egyből leállította volna akár mindegyik oldalt. Erre minden eszköz adott volt. Ehelyett az UCK-t felfegyverezte, évekig pedig szemet hunyt minden egyéb atrocitás felett.
Én nem látok különbséget több százezer ember otthonából való elüldözése és tömeges legyilkolása között, függetlenül attól, hogy albán vagy szerb. Te igen?
Azért elég vicces a War on Terror korszakában az UCK melletti fegyveres beavatkozás alapjairól beszélgetni. Vagy csak nekem tűnik kicsit tudathasadásosnak a sztori?
Üdv: M
A leginkább életképtelen alakulat az ENSZ.
Milliókat gyilkolnak le szinte felügyelet alatt.
Nem csoda ha kihagyják és megkerülik.
Szerintem erre a linkre gondoltok, nyugodtan be lehet linkelni:
http://www.acig.org/artman/publish/article_301.shtml
Tyutyu: az ENSZ katonák gyakran csak amerikai katonákből állnak.(csak kékre festik a sisakjukat)Lásd Granada lerohanását és megszállását.Az ilyen dolgok mindig az amerikai érdekek miatt történnek.
@Block50
Össze kellene vetni az én listámmal. Foxbat, még azt kellene tisztázni, hogy attól, hogy szovjet „légigyőzelem” van a listában, az nem feltétlenül a SZU felett történt.
Igazatok van: abcúg USA! Bár, ha nem lenne ez a szörnyű ország, akkor még mindig Ivánok ülnének sok magyar város laktanyáiban. Sok kis protonáci erről megfeledkezik. Ezeknek mindegy, hogy Chavez elvtárs bolsi, a bolsi is jó, ha Amerika ellen megy. Igaz a Sztálinnal is kiegyeztek Lengyelország kárára.
mz: USAnak absz nem is kellett volna itt Europaban lépnie, ez nem az USA érdekszférája, nem neki kellett volna rendet raknia.
Az USA késlekedése… vhol megbocsáthatatlan DE sztem még mindig jobb, hogy lépett mindha nem tette volna és akárhogy nézzük ők léptek a többi „nagy” nemzet szart az egészre.
De hát mások máshogy gondolják, jobb lett volna hagyni őket mészárolni had löjjék a paneleket, lakóházakat ahova épp esik… hiba volt USAnak Bt. sérteni, szemét USA!
@white
Én például azért nem szólok bele , mert egyszerüen unom ezt a vitát. Az emberek vsz. azért szkeptikusak mert ’96 környékén rászabadították az országra a vadkapitalizmust – az új világból is csak salak jutott, a régi világból pedig a salak maradt. A két pólus között néha az EU még immál-ámmal azért besegített. Mitől legyünk elájulva USA meg EU is zúzza egymást – én sajnálom a legjobban , hidd el
Már poltikai értelemben gondolom csak, amúgy pld. amit katonai vonatkozásokban Fade ír azt én is fontosnak tartom, félreértés ne essék – de most minden alkalommal tapsikolni kéne ha valki jókat ír? Azért annyi időm még sincs nekem például
> Az oroszok is basznak visszaadni a Szahalin – szigeteket Japánnak, mert ott is van olaj / gáz. Nehogy azt higyje már, hogy más nem háborúzik nyersanyagért…
Ennek inkább az az oka, hogy ha visszaadják, akkor a keleti flottájuknak, a tengóiknak nem lesz többé szabad, fagymentes kijárata az óceánra. Nem akarnak újabb Port Arthur / Csuzima esetet az oroszok, ez érthető. A japánok meg már anyahajót használnak, ami egyébként tilos nekik, szóval aligha lehet kölcsönös mosoly-diplomáciára számítani rövid távon.
Az tudjátok ugye, hogy az UCK, Hasim Taci levágott 300 ketrecekben fogva tartott szerb hadifoglyot és civilt, a szerveiket pedig török gépek szállították el. Emiatt a „Sárga Ház” ügy miatt mondott le Carla del Ponte hágai főügyész, mert nem engedték neki kivizsgálni. (Feltehetően zsidó paciensekbe ültették be a szerveket, mivel a Tóra miatt zsidóból nem tudnak szervet kivenni. A többi ország tudja fedezni a szervigényét magának vagy együttműködésben, de a cionista entitást minden szerv-csereprogram régen kizárta a viszonosság hiánya miatt.)
A szerbek azt ígérik mindenkit meg fognak öletni, aki benne volt az ügyben. Ms. Ponte utolsó intézkedéseként átadta az áldozatok névsorát Belgrádnak.
A hozzászólás a Szabályzat megsértése miatt részben moderálva!
> Te sajnálod a Szerbeket,azért mert nem szereted az amikat?
Én sajnálom a szerbeket, mert egy nagy és fontos államalakulat, Jugoszlávia vezető ereje voltak. Ezt az országot a horvát soviniszták és usztasák verték szét a hetvenes évek eleje óta folyó nemzetiségi bomlasztó propagandájukkal, amihez külföldről, elsősorban Londonból milliárdos anyagi támogatást kaptak. Egyértelmű, hogy az angolszászok minden áron meg akarták szüntetni a franciákkal szövetséges dél-kelet európai középhatalmat!
Magyarországnak is mérhetetlen a felelőssége Jugoszlávia pusztulásában, mind 1941, mind 1991 idején. Tartok tőle, hogy bűneinkért a bosszú nem marad el és újabb világháború fog elindulni a Balkánról, amit éppen az egységes és erős délszláv állam létének kellett volna megakadályoznia.
A szerb és magyar nép sorsa sok tekintetben hasonló egymáshoz, szörnyű, hogy ellenségekké tettek minket!
@Tacsk0:
„Egyértelmű, hogy az angolszászok”
most meg hogy az istenbe kerültek elő egyszeribe a szászok ?
Nem egyértelmű.
„Ellenségekké tettek” – Te nem pesti vagy ? (mindegy hagyjuk)
Különben tudhatnád hogy ezért nem lehet másokat hibáztatni.
Üdv Fiúk!
Felesleges összekeverni a parttalan USA-ellenességet egy adott esemény vagy helyzet elemzéséből adódó eredményekkel.
Az USA „humanitárius” beavatkozása a Balkánon rendkívül pozitív dolog lett volna, ha ugyanilyen vehemenciával beavatkozik a krajinai szerbek védelmében, vagy amilyen dicshimnuszt zengve védte a muzulmán kisebbséget Európa „lőporos hordóján”, legalább így óvná a palesztinokat is, esetleg megdorgálhatta volna a grúzok nemzetvesztő elnökét, miután Chinvalit szétlövette nehéztüzérséggel, de érdekes módon a második csecsen háború idején is mélyeket hallgatott. Így viszont nem értem, hogy mit ünneplünk?
Az USA nem megakadályozta a balkáni vérzivatart, hanem tevékenyen előkészítette azt.
A problémát én ott látom Uraim, hogy nagyfokú elfogultság miatt az USA tetteinek megítélésekor finoman szólva is hiteltelen propagandát hallok kicsengeni. Persze, lehet nyugodtan „protonácizni” is, de ezt érvek nélküli felesleges szájtépésnek érzem.
Lehet bolsizni Chavezt, fikázni a komcsi kínai vezetőket, leszólni Putyint és még sorolhatnám a listát, de ehhez képest épp az USA az, aki sorban háborúkat indít, messze a legtöbbet költi a hadseregére újabb hitelekből, miközben remekül hazavágta az egész nyugati világ gazdaságát spekuláns financiális manőverekkel. Ennek ellenére a mai napig még mindig ezt a hatalmat tartják sokan a „jövő zálogának”? Szép kis jövőt hoz…
Ui:
http://globusz.net/node/3686
Egyenlőre még szabad gondolkodni és szabad véleményt is formálni. Még akkor is, ha ez nem tükrözi a mainstream média felhangjait. Ha már ez sem lesz, akkor tényleg meg kell kérdezni: mi változott valójában a múlthoz képest?
Üdv: M
A szerbek maguk keresték, maguknak csinálták Jugoszlávia szétbomlását. Meg is érdemelték.
Molnibagate: Az ötvenes években a legtöbb lelövés a szovjet partok mentén a tengerek felett történt.Annak idején ezen sokat vitatkoztak a felek.Az oroszok,hogy elkerüljék az ilyen vitákat 1960.05.01-én az U-2-t beengedték kb.2000
km-t,egészen Szverdvloszkig.Csak ekkor lőtték le.Kettő nap mulva 1960.05.03-án jött a szokásos rizsa az USA részéről.Bejelentették,hogy egy magaslégkört kutató repülőgépük Pakisztán felett navigációs hiba miatt eltünt.Az oroszok még két napig halgattak aztán feltárták a valóságot.A többit tudod.
Az oroszok,hogy elkerüljék az ilyen vitákat 1960.05.01-én az U-2-t beengedték kb.2000 km-t,egészen Szverdvloszkig.Csak ekkor lőtték le.
Már elnéztést, de ez szerintem téves kijelentés. Nem kicsit, nagyon. Azért repült be odáig, mert ott volt az légvédelem, amibe beleszalad. Ki ne találd már, hogy az egész SZU területét vagy határát lefedték a légvédelmi rakéták. Még egy Magyarország méretű ország számára is eszméletlenül combos feladat lenne ez. A vadászok akkor még tehetetlenek voltak vele szemben.
Molnibalage:Nos annyit tudni kell,hogy az oroszok 1954-ben kezdték el telepiteni az elsö SA-1 Guild (S-25)légv.rak.ütegeket.Természetesen Moszkva köré két gyürüben (belső és külső gyürü.)A belsögyürü Moszkva peremétől kb,20-22km.-re volt.A belsőben 22 üteg volt általában 12 inditóval.A külsögyürüben 34 üteg volt,ütegenként ált.12 inditóval.1956 februárjában pedig elkezdték a V-1000 tip.ABM rakéták telepitését Moszkva köré négy üteget.
oszkvátől kb.70km.-re ÉK,ÉNY,DK,ésDNY-i irányban.Mivel borsodi vagyok igy megnéztem Miskolc légvédelmét is a 60-as évekböl.Borsod megyét négy üteg SA-2 Dvina majd Volhov védte. A tardonai üteg védte Miskolc,Kazincbarcika és Őzd városát.Egy dolog kimaradt Moszkva külsö gyürüje a belsötöl kb.20km.-re volt.Az interneten a SZU.légvédelmét megtalálhatod egészen napjainkig.Most pl.Moszkva körül többek között kilenc üteg S-300PS is megtalálható.
A Szabályzat megsértése miatt moderálva!
Ismét szorosan Venezuelához kapcsolódó hozzászólások! :)
@foxbat
Ezeket mindt tudtam. Miben cáfolja az én állításomat?
A Szabályzat megsértése miatt moderálva!
Nyomatékosan megkérlek „white”, mellőzd a hasonló tartalmú hozzászólásokat. Véleményedet más módon is eljuttathatod a címzettnek. (Jeno)
Molnibalage:Kina sem kicsi ország mégis lelőttek ök is 11(tizenegy) U-2-t.Ezt már tegnap megirtam.Mi magyarok 1959-ben telepitettük az első SA-2-ket Budapest köré.Merem gondolni,hogy az oroszoknak volt annyi eszük,hogy előbb saját határaikat rakták kőrbe és csak utána adtak másoknak.Az észszerüség legalábbis ezt diktálja.
Aki ismerte tudja Jugoszlávia szétszakadása kb elkerülehetetlen volt szlovének, horvátok kb mindeki eldöntötte ki akar vállni ezt az USA nyakába varni hát mondanám vicces. (de aki mondja komolyan mondja! Biztos ért hozzá.)
Az tökmás kérdés, hogy a nagyhatalmaknak elöbb be kellett volna avatkozni, de pont az egy hatalmat aki ha késve is sött nem is tökéletesen de beavatkozott (és amúgy k*ra nem az ő szférája) és békét teremtett, legyen az nektek nem béke lekköpködni, hát sokat elmond.
dehát realitás érzék van itt… bőven. Eközben meg whitet moderálják szánalmas.
hogy ON is legyen.
http://index.hu/gazdasag/vilag/2010/01/11/vasarlasi_panik_venezuelaban/
Én a kocsik árának változásáról halottam egy szép történetet az 5éve megvett kocsik 3-4* annyit érnek mint anno újonnan…. az szgk (is) durva luxussá vált.
Chavez itt is pont azt teszi ami gonosz USAnak jó… lehet majd sok kocsit eladni neki, miután az szgk ipart szétverték….
Kedves Jenő!
Örülök, hogy ennyire jól tudtok horvátul és ezt feltételezitek az olvasókról is. Nem véletlenül horvátul írtam, mert gondolom ez a magyar olvasók többségét nem érinti, viszont a magyarul ide irogató szerbeket észhez tériti. Elfogadhatatlan, hogy egy magyar honlapon a Bácskai magyarságot létében veszélyeztető nagyszerb álmok dícséretéről kelljen olvasni. Ezt érdemes lenne átgondolni az érzékeny szerkesztőknek is.
White!
Azt kell először is tisztán látni, hogy ki gyújtja a tüzet és ki táplálja azt. Senki sem dicsőített semmiféle nagyszerb álmokat, sem népírtásokat. Sajnos sok esetben az itt hozzászólók külön malomban őrölnek.
Üdv: M
http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/hirek/venezuela_orosz_harckocsikkal_erositi_meg_kolumbiai_hatarat/
Mennyi idő amíg harcra foghatóvá válik ennyi hk?
Azért az nem úgy van, hogy megkapják azt lőhetünk is, nem?
Vagy majd itt is lesznek orosz segéderők?
Mindenki figyelmébe ajánlom az alábbi cikket, amely közvetve Venezuela stratégiai mozgásterét is befolyásolhatja:
http://kitekinto.hu/europa/2010/01/11/kifordult_magabol_a_vilag_par_nappal_ezeltt/
Amit már korábban az egyik cikk hozzászólásainál jeleztem, olyan folyamatok indultak be, amelyek alapvető változásokat hoznak magukkal. A cikkben jelzett „húzás” kissé átszabja a jelenlegi status quo-t, pozícióvesztésbe hozva a Közel-Kelet olajállamait, Iránt, Venezuelát és az EU-t is.
Bármilyen meglepő, ez a cikkben jelzett orosz projekt közvetve helyzetbe hozhatja az Egyesült Államokat is. Jó olvasást és agyalást Mindenkinek!
Üdv: M
Molnibalage:Kina sem kicsi ország mégis lelőttek ök is 11(tizenegy) U-2-t.Ezt már tegnap megirtam.
Az ember jellemzően azt védi, amit nem akarja, hogy más szemrevételezzen.
Mi magyarok 1959-ben telepitettük az első SA-2-ket Budapest köré.
Az első Dvina emlékeim szerint Börgöndre érkezett. A teljes Bp körüli légvédelem kiépítése időbe telét. A ’80-sa években volt egy nagy légvédelmi fejlesztés, aminek szinte semmi értelme nem volt, de jó sokba került.
Merem gondolni,hogy az oroszoknak volt annyi eszük,hogy előbb saját határaikat rakták kőrbe és csak utána adtak másoknak.Az észszerüség legalábbis ezt diktálja.
Az ésszerűsség igen, de a világon nincs arra pénze senkinek, hogy egy Szovjetunió méretű ország teljes határszakaszát védje. Ezért kellett MiG-31 + A-50. Komolyan mondom, hogy te beszélsz az ésszerűségről, mikor egy nagyon primitv matekpéldát sem futtatsz le fejben. Milyen hosszú a SZU teljes határa, ha a kiszögellésektől eltekintünk?
http://iaro.3dmax.hu/kep/sam.jpg
27 ezer km. Nagyon nagyvonalúan húztam meg így is a határt. Egy Dvdina maximális megsemmisítési távolsága 40 km táján volt, a későbbi Volhové olyan 50, ha a cél közeledett. Még, ha az utóbbival is számolsz, akkor ez azt jelenti, hogy kb. 80 km-es távolságot fedne le egyetlen üteg. Mennyi is kellene a teljes szovjet határhoz? Csak olyan 340 db, ha 100%-os hadrafoghatósággal számolsz. Valójában inább akkor 30 km táján volt az táv, ahol még egy olyan gépre is indíthatsz, ami két üteg között menne el. (Némi átlapolás is szükséges a zónák között.) Az ütegek nagy része a semmi közepén lenne, távol minden infrastruktúrától. Tehát a valós szám az inkább valahol 500 felett van. A világon nincs olyan ország, aki ezt megengedheté magának…
Azér meglep, hogy eddig úgy vitáztál, hogy még ilyen alapvető dolgot sem gondoltál végig. Te komolyan azt hitted, hogy a SZU teljes határa ellenőrzött volt? Még az ’50-es években is északról úgy repkedtek ki-be a jenki gépek, ahogy akartak. Nem volt akkor se tisztességes radarhálózat, se AWACS, semmi.
Egyesek pusmogták, hogy még a ’70-es években is csinálták ez néha pofátlanul a jenkik, de ez tényleg csak pusmogás.
@Montezuma
A cikkből
A keleti olajvezeték terve a szovjet vezetésben már az 1970-es években felmerült, legalábbis ha hihetünk a CIA 1977-es információinak, amelyek Marshall Goldman: „The Enigma of Soviet Petroleum” című 1980-as könyvében jelentek meg .
Hm… A szovjet kínai szakítás 1960 táján volt. 1970-ben még utálták egymást, mint a szart.
http://www.mult-kor.hu/cikk.php?id=878
Biztos arról fantáziáltak, hogy oda akkor kőolaj vezeték kell. Nixon is Kínát használta fel a SALT tárgyaláskoz, mint egy ütőkártyát.
Vélményem szerint iszonyatos butaságot írtak le. Ezek után nem baj, ha erős fentartással kezelek bármit is a cikkel kapcsolatban? :)
Molnibalage:Pakisztán és Szverdvloszk között volt több nagy város is amit biztos,hogy védtek.Ezek felett vagy mellett elkellett repülni,de hagyjuk ezt a témát.Volna egy kérdésem a Kubai rakétaválság-ról.Röviden csak pár mondatban,de csak a LÉNYEGET.
Vukovár, Szentlászló, Srebrenica, Szarajevó és sorolhatnánk után miről beszélünk?
A krajinai szerbeket meg saját vezetésük ültette traktorokra és vitte Szerbiába, hogy ezzel zsarolja Milosevicset, csak az akkor éppen magasról sz@rta le őket. Voltak persze szégyenteljes horvát atrocitások, bosnyákok is és ezeket akkor is szégyellni kell, ha mérhetetlenül kevesebb áldozattal jártak a szerb népírtásoknál.
Mindenesetre a délvidéki magyarságot csak a szerbek irtották a szlavóniai- és baranya háromszögben lévő falvaikban és próbálta elüldözni Bácskából, az „ősi” szerb földekről.
Az U-2-est egy rakétatelep közelében lötték le,addíg csak Mig-ek próbálkoztak sikertelenül.Ott Szverdlovszk-nál épp volt egy már működő kiépített rakétaüteg.Cinikus az amcsi védekezés,számtalan esetben megsértették sok ország légterét szándékosan ez nem is vitás.
Magyarországét is ballonokkal,Canberrákkal civil szállítógépekkel.
Lokátorokkal biztos le volt fedve az orosz határ.Gondolod molni hogy ballisztikus rakétákat észrevettek volna egy U-2-est vagy RB-49-est 20 km-en nem?A csúnya az hogy miután kiépült a kémholdak hálózata utána is bátran berepültek bárhová.Ha rajtakapták őket kezükkel a mézesbödönben akkor jött a halandzsa a navigációs tévedésről.
Emlékeztek a Dél-Koreai 747-esre?Hogy hogynem pont egy rakétakísérlet közben tévedt el 1500 km-el.A Szu-15-ös meg ledurrantotta hosszas hezitálás után(mondjuk ez hiba volt).
Tyutyu, egy kis időzavarban vagy. A ballisztikus rakétákat előrejelző radarok nem léteztek még az U-2 repülésének idéjén. Azok a horizont amúgy is más részét pásztázzák, mint egy légvédelmi radar. Talán még az alkalmazott hullámhossz is más. (Fejből meg nem mondom.)
Régen és ma sem volt az orosz határ teljesen lefedve radarral még magasan repülő gépek estén sem. Alacsonyan meg végképp…
A KAl lelövése meg sajnálatos balaset volt. Áruld már el, hogy egy KAL gép az hogyan segítene egy rakétakísérlet megfigyeléséban éjszaka? Milyen szenzor vagy kamerarendszer van rajta.
Nem az volt az egyetlen tévedése az szovjeteknek. Egy másik KAL gépet is lelőttek korábban, de az szerencsésebben végződött.
Minek kellett a KAL gép, mikor amúgy is a környéken volt egy másik felderítő gép? Ezzel tévesztették össze a KAL gépet. Finoman szólva voltak azonosításbeli hiányosság a szovjet légierőben.
Molninak:
„A keleti olajvezeték terve a szovjet vezetésben már az 1970-es években felmerült, legalábbis ha hihetünk a CIA 1977-es információinak, amelyek Marshall Goldman: „The Enigma of Soviet Petroleum” című 1980-as könyvében jelentek meg.”
A forrást a cikk megadta, tehát ha hülyeség, akkor ez Goldman urat terheli. De a lényeg nem 1970, hanem 2010.
Üdv: M
Lehet hogy igazad van csak találgattam de továbbra is azt gondolom hogy más az észlelés és más a lelövés.Észlelni észlelhették soxor a felderítő gépeket.Gondolom Te sem tagadod a sok légtérsértés tényét!
Molnibalage: 1-A KAL-007 gép 550Km.t eltért Ny- irányba a kijelölt légifolyosőről.Több mint egy órahosszat repült a kamcsatkai légtérben.A kamcsatkáról felszálő MiG-23-as gépek felszőlitására nem reagált. Ezután átrepült a Szahalin szigetek fölé,itt már Su-15-ös gépek várták.Semmilyen felszólitásnak nem tett eleget,pedig még nyomjelzőssel is elélőttek három sorozatot.Érdekes mikor az amcsik lelőttek egy A-300-as gépet 290 emberrel a fedélzetén az USA-től több ezer km-re az nem volt probléma.
Az U-2 repüléseket már sokkal korábban nyomon követték, mint a lelövés történt, csak tenni nem tudtak semmit.
A kamcsatkáról felszálő MiG-23-as gépek felszőlitására nem reagált.
Tényleg jó lenne már tisztázni, hogy akkor ott mi történt.
– Gondolod a pilóták tudtak oroszul?
– Az orosz pilóták angolul?
– Katonai frekvancián érkező felszólítással mit kezdjen? A gép frekvenicáját honnan tudták volna? Milyen frekin próbálkoztak?
– A Mig-23 gépek tudtommal meg sem találták a gépet és utol sem érték,a szovjet légteret el is hagyta. Viszont ahol leszedték ott már vártak rá. –>
Ezek szerint akárhol is lett volna a teszt vagy elhagyta már a területet, vagy megsértette a légteret durván és bamán repül a teszt felé „kémkedni”. Csak én érzem az, hogy ez gigantikus állatság? Úgy mész kémkedni, hogy előtte felhívod magadra a figyelmet egy orbitális légtérsértéssel? A Kh-11-egy meg dísznek voltak odafent…
Ezután átrepült a Szahalin szigetek fölé,itt már Su-15-ös gépek várták.Semmilyen felszólitásnak nem tett eleget,pedig még nyomjelzőssel is elélőttek három sorozatot.
Ezt sem sikerült még tisztázni. A Szu-15 gépeken nincs beépített gépágyú. Viszont gépágyú konténerrel nem volt jellemző a készültség adása. Jó lenne több egybehangzó forrás arról, hogy akkor volt el ilyen.
Attól, hogy elélőttek a gépnek, miér kötelező látni a pilótáknak azt? Lehet, hogy a látómezőjükben sem volt a nyomjelzős sorozat, mert éppen mást csináltak. Mibe került volna elérepülni és utánégetővel gázd adni? Azt garantáltan látták volna…
Én jól emlékszem mikor az orosz pilóta nyilatkozott.Tehát a két R-98-as (AA-3 Anab)mellett biztos,hogy volt egy UPK-23-as is felkötve.A pilőta nyilatkozata szerint a gép helyzetjelző fények nélkül repült.A katonai és polgári frekvencián leadott jelzésekre nem válaszolt.Ezután a kisérőgép többször elhuzott a B-747 előtt.Ezután kapott parancsot a figyelmeztető lövések leadására.Mivel a gép elakarta hagyni a légteret parancsot kapott a lelövésre.A radarvezérlésü a törzsbe az infa pedig a jobboldali belső hatőmübe „csapődott”.Ezért a tettéért kapott egy zsigulit.A szocialista országok pedig nem vehettek részt az 1984-es Los Angelesi olimpián.(Románia kivételével).Egy dolog biztos,az a 747-es nem szállhatott le valamilyen oknál fogva.(egy 10km.magasan repülő gépről sokkal jobb informáciőkat lehet szerezni,mint egy 200-300km. magasan repülő Kh-11-ről)
Kedves white!
Egyetértek Montezumával!
A moderálás előtt egyébként végigolvastam az összes addigi hsz-t, s az én megítélésem szerint sem dicsőített senki semmilyen nagyszerb álmot, államot.
Egyedül TacskO egyik mondata volt erősen kifogásolható, melyet töröltem is.
Amennyiben kifogásolható hsz-vel találkozol, úgy azt a szerkesztőknek kell jelenteni [jelenleg e-mail formájában (nemsokára erre külön jelzőrendszert üzemelünk be)], akik megítélik a kifogásolt hsz-t, s megteszik a szükséges lépéseket, legalábbis sztem ez a bejáratott út…
Jeno
Üdvözlet Jenő!
Köszönöm!
M
Ha jól tudom a 747-es lelövésekor még „csak” a Keyhole-9-es és 10-es volt rendszerben .A KH-11 csak mostani technika.A régebbi holdak sokkal rosszabb felbontással és egy jó csomó korlátozással(de teljesen törvényesen) kémkedhettek.Egy radarműholdról meg nem szerezhető annyi info mint egy a helyszínen levő géptől…..
Biztos volt azért rajta egy-két kütyü.
http://en.wikipedia.org/wiki/KH-11_KENNAN
Nem igazán.
Ez így igaz amit a Wiki ír. 1 db(az első volt fennt az adott időben,kiszámítják a pályáját az áthaladási idejét adott terület fölött majd amikor nem látja játszanak a titkos dolgaikkal!Ha jól emlékszem éppen időt akartak nyerni a polgári gép bohóckodásával úgysem lövik le alapon.
Rosszúl okoskodtak…
Jenő!
Vettem, O.K. és egyetértek!
Ha nagyon fontos a dolog, akkor lehet pályamódosítást csinálni.
Azt gondolom 77′-ben már eléggé elhasználhatta a manőverező üzemanyagát az a KH….
Egy kis mai történelem:1979.12.26.Az Afgán kormány kérésére Szovjet csapatok megszálják afganisztánt.AMERIKAI VÁLASZ–Az USA és több seggnyalója bojkottálja az 1980.07.19-én kezdődő moszkvai olimpiát.—1983.09.01.A szovjet légtérben lelőnek egy „D-Koreai B-747 utasszállitót” AMERIKAI VÁLASZ–Az 1984.07.28-án kezdődő Los Angelesi olimpián nem vehetnek rész a szovjetek (mi is).Most beszéljünk az amcsik dolgairól is.Lelövik az iráni A-300-t 290 emberrel a fedélzetén /mi történik SEMMI.Megtámadják irakot (akkor már minden indok nélkül).Mi történik SEMMI.Megtámadják Afganbisztánt (az oroszok után).Mi történik SEMMI?????.Egy dolgot tudni kell,az 1980-as években a szovjet csapatok Osama Bin Laden ellen harcoltak az afgán hegyekben.Annak idején Bin Laden az amcsiktól kapta a Stingereket.Most meglehet,hogy az Iglákat kapja valahonnan.
Én úgy emlékszem, hogy a szovjet bácsik nem engedtek minket az 1984-es olimpiára és nem azok a csúnya amerikaiak. Bár lehet, hogy a CIA ügynökei ültek az SZKP politbürójában:-)
White vedd le azt a csőlátó szemüveged és olvasd el azt amit legutőbb irtam.Olvasd el elejétől végig!!!!!!!
@foxbat
Hát megáll az eszem. A kelti blokk országai – kivéve Románia és talán Jugoszlávia – döntöttek úgy, hogy nem nem mennek. Az Olimpia lényege az tudod, hogy részt lehet rajta venni, ha kvalifikáltad magad.
Az iráni A300 estet kapcsán volt bocsánatkérés és kártérítés. A KAL kapcsán volt ilyen?
Esetleg akkor – ha már ilyen kurvára objektív vagy – akkor miért nem írsz egy ilyen listát?
Két gyakorlatozó jenki F-14-re rakétát indított egy líbaiai Szu-22. Leszedték őket, önvédelemből. Mi történt ezután? Semmi. Pedig ugyebár ez de facto háborús tett…
(A USS Stark esete?)
> Az iráni A300 estet kapcsán volt bocsánatkérés és kártérítés.
Éppenséggel az USA nem kért bocsánatot, mert Ronald Reagan azt mondta, hogy az USA soha, semmilyen körülmények között sem kér bocsánatot semmiért. Sőt, még provokáltak is, a Vincennes hajó legénysége szép plecsniket kapott hazatéréskor. Az áldozatokért kifizetett összeg igen alacsony volt, a lezuhant gépért semmit sem adtak, a felelősségüket pedig nem ismerték el.
> Az iráni A300 estet kapcsán volt bocsánatkérés és kártérítés. A KAL kapcsán volt ilyen?
Igazából a KAL-007 esetén nem lehetett ugrálni, mert mélyen megsértette a szovjet légteret, a szovjet alkotmány meg igen patetikusan részletezte a Haza Anyácska szent földjének, vízének és levegőegének minden áron való megvédését – különösen ha valakinek épp egy szupertitkos rakéta-támaszpont felett sikerül átrepülnie.
Per esetén amúgy a USAF-nak érdekes kérdésekkel kellett volna szembenéznie az eset helyszínen lévő RC-135 és állítólagos F-111 gépei kapcsán.
Az amerika fanoktól kérdezném :nehéz kimondani hogy igen amerika sokszor és szándékosan megsérti más szuverén országok légterét?
Ezzel rám célzol? Idézzem azt a részt, ahol én is leírtam ezt?
Molni!
ne vegyél magadra mindent, mert sosem tudom meg a kérdésemre a választ a Kicsi, olcsó és pontos – avagy előtérben a “collateral damage” cikkben (remélem, mint első felbukkanó repülés-fan tudsz válaszolni) :-D
Molnibalage:Neked tényleg megállt az eszed!Mint írtam Románia elment az olimpiára.A másik:ökörséget írtál mikor azt írtad,hogy az USA bocsánatot kért irántől+kártérités.Az USA abban az időben hadban állt iránnal.Írtad ,hogy a KAL kapcsán volt ilyen.A KAL-nak nem voltak követelései az oroszok felé.A harmadik:A Sidra öbölben az USAF lelőtt két Su-22-t.Ezenkivül ők még lelöttek két MiG-23-t is,biztos hallottál rőla.Minden normális ember tudta,hogy ez egy provokáció!!!Visszatérve a kártéritésre,egy libiai ember skócia felett felrobbantott egy 747-t,… utassal a fedélzetén.Annak idején a libiai elnök 10 millió USD-t fizetett minden áldozat után.(négy magyar áldozat is volt köztük).Most gondolkozz és utana válaszolj!
Kicsi kiegészítés USA vs. Líbia ügyéhez: 1986. Tripoli bombázása – Angliából szálltak fel az amerikai gépek, Franciaország légterét ki kellett kerülniük, mivel Párizs nem engedélyezte az átrepülést.
A Szidra-öbölnél az US 6. flotta valóban rendszeresen provokált.
Elsőként az 1980-as moszkvai olimpiát az USA bojkottálta, cserébe a SZU az 1984-es los angelesi olimpiát bojkottálta.
Reagan a „Gonosz Birodalma” ellen kampányolt, republikánus utódja, jun. Bush a „Gonosz Tengelyéről” mesélt.
A béke Nobel díjas Obama kicsit finomított a retorikán – a terrorizmus elleni háborút a jó és a gonosz erők közötti küzdelemként definiálta.
Most már csak egy kérdést kellene tisztázni: ki a jó és ki a „gonosz”? Óvatosan a válaszokkal! :)
M
A másik:ökörséget írtál mikor azt írtad,hogy az USA bocsánatot kért irántől+kártérités.Az USA abban az időben hadban állt iránnal.
A bocsánatkérésben valóban tévedtam. A kártérítést is később fizették, de iráni mércével igenis sokat. A nyugati világban bekövetzetett balaseteknél fizettek kis hasonló nagyságrendben pénzt.
A Sidra öbölben az USAF lelőtt két Su-22-t.
Apafej, ott a líbiai gépek rakét indítottak nemzetözi légtérben repülő gépekre.
Ezenkivül ők még lelöttek két MiG-23-t is,biztos hallottál rőla.
Ott már új RoE volt érvényben. Mikor a gét MiG felszállt és közeledett a két F-14 megpróbált kitérni. A MiG-ek minden esetben lekövették a változást – földi irányítás volt valószínűleg – és megpróbáltak tüzelőhelyzetet felvenni. Az új RoE szerint ilyen esetben tüzelhettek. (Elég hülye RoE szerintem…)
Viszont utána jött a szoksásos bs duma. Fegyvertelen gyakorlórepülésen levő gépek duma. Kár, hogy az F-14 kamerarendszere felvette a teljes légifegyverzettel közeledő gépeket…
Minden normális ember tudta,hogy ez egy provokáció!!!
A Földközi-tengeri flotta egyik gépe gyakorlatozik a Földközi-tenger nemzetközi légerében. Hol repüljön a gép? A Csendes-óceán felett? Atyaisten… Micsoda „provokáció”… Esetleg az utssszállítókat ne lőjük le mind egy szálig? Bizots azok is csak provokálnak sőt, mind kémrepülőgép ugye?
Annak idején a libiai elnök 10 millió USD-t fizetett minden áldozat után.(négy magyar áldozat is volt köztük).Most gondolkozz és utana válaszolj!
Milyen annak idején? 2002 táján volt ez, mert Khadafi rájött arra, hogy nem jó dolog elszigetelve lenni. Magyarán inkább kényszer volt, mert kért érte cserébe valamit, nem is keveset. Magyarán nem azért tette, mert ő olyan kurvára sajnálná őket… Pont olyan, mint a jenkik. Ők is belátták, hogy talán fizetni kellene, de ők talán más okból. Mondjuk bocsánatot ők sem kértek. Tényleg nem értem, hogy miért. Elég gennyes hozzáállás…
Molnibalage:Apafej a libiai gépek rakétát inditottak az F-14 felé.Molni egy dolgot tudnod kell.a Su-22-n nem voltak levegő-levegő rakéták,csak kisméretü levegő-föld rakéták.Ezt látták az USAF pilőták is,ezért voltak olyan BÁTRAK.Tehát a Su-22-es gépeknek semmi esélyük nem volt.A két MiG-23-at csak ugy orvul lelötték.Ebben az idöben jelölték ki az amcsik a 12 mérföldes határt.(kb.20km.)Az USA partjainál pedig 120 mérföldet jelöltek meg (kb.200km.)SPORTSZERÜ MEGOLDÁS!!!
A Szu-22 képes R-60 légiharc rakéta hordozására.
Jó lenne tudni, hogy egy alacsonytámdó vadász mire indít levegő-föld rakétát több ezer méter magasan és, hogy miért kell ehhez F-14 közelébe menni? Érdekes módon a rakéta az F-14 felé lett indítva. Csak nem azért mert légiharc rakéta volt és azt tette, amire kitalálták? Ha meg tényleg levegő-föld volt, akkor ki provokált kit? Mekkora öngól…
Az orvul lelövés dumán sem értem. Egyértelműen támadó mozdulatokat tettek. A korrábi tapasztalatok fényéban nem várták meg az indítást. Ez talán hiba volt, de ők akkor így dönöttek.
Kinek és mit jelöltek ki egyébként és kik?
A 12 mérföldes parti sávot ismeri el midenki, a jenkik is és a nemzetközi jog is.. pár elvetemületet leszámítva, vagy ha ásványkincset sejt valaki valahol a tenger alatt. Vagy tudsz olyan hivatalos dokumentumot mutatni, ami ezt cáfolja?
Úgy kezdődött hogy visszaütött……
Foxbat! ezt írtad: „AMERIKAI VÁLASZ–Az 1984.07.28-án kezdődő Los Angelesi olimpián nem vehetnek rész a szovjetek (mi is).”
Én ezen nevetgéltem. Kinek van csőlátása?
> Apafej a libiai gépek rakétát inditottak az F-14 felé.
Állítólag a Szuhoj 150 méterről lőtt ki egy R-60-ast a békésen szántogató Tomcatre. Ennek semmi értelme, mivel bőven a minimális hatótáv alatt van, így a találat teljesen lehetetlen.
A Szu-22 szárnytövében viszont olyan 30mm-es gépágyúk vannak, hogy egy találattól alufólia lenne az F-14-esből. Akkor miért nem adtak le egy sorozatot a líbiaiak inkább azzal? Itt valami nem kóser!
A Szu-22-ben nincs radar. Nem tudom, hogy van -e olyan műszerezése a gépnek, ami lehetővé teszi azt, hogy légicélokra effektíven tüzelhessen
Egyébként egyes források R-3Sz-t valószínűsítenek egyesek R-60-at. Mindenesetre az indítás után megpróbáltak menekülni. Ha nem tettek semmit, akkor miért menekültek? Hmhm…
White: Te 1984-ben hány éves voltál?
foxbat! valszeg jóval idősebb, mint Te:-)
A közelmult és jelen légtérsértései az USA részéről egészen más célúak mint a hidegháború éveiben voltak, bár kutyából szalonna nem lesz.
A libiai ügy (ami szintén haditengerészeti – mint Hainan and Venezuela pl. – idején washingtoni lakos voltam. A Tomcat-ek nem kémkedni mentek hanem bénitani és megfélemliteni a légtérvédelmi vadászokat, sőt „triggerhappy” ROE (rules of engagement) voltak érvényben. Ez állitólag csak „hallgatólagos” (tacit) és nem szóbeli parancs volt (az ügyet tárgyaló szenátusi meghallgatások sze3rint amiket az akkori Federal Register és a Congressional daily közölt, archivumukban a neten is lehet olvasni) és a pilóták is remélték hogy lövésre alkalmuk lesz.
A remény szó itt enyhe.
A szenátusi nyomozás megállapitása és a fegyelmi határozatok ott találtak erre bizonyitékot mivel a Tomcat zsokék nem tudhatták hogy a Floggerek gyakorlójárőrözést vagy éleslőszert, rakétákat hordanak-e a szintér felé fordulva (a Floggerek eredeti utvonala ugyanis nem a találka szinhelye felé irányult, de a Tomcat-eket észlelve (gondolom radaron) arra fordultak. Más szóval: a Floggerekről sem vizuálisan sem radarral nem tudták még a Tomcat soffőrök hogy ártalmasak-e mikor már lőttek is (jó hatósugarú rakéták vannak a Tomcat-on).
Ez a fajta „lőjj előbb, magyarázz később” azért ellenzett mert a tengerek, sarkvidékek és hasonló légterekben azonositás nélküli tüzelés sokkal nagyobb árral járhat mint megéri az államoknak.
Természetesen nem kivánja egy politikus vagy generális sem hogy egy háborús helyzet beinditása vagy súlyosbitása egy pilóta döntésétől függjön. Nehéz a vezetésbe jutni és a vezetők saját kezükben szeretik tartani a döntést.
White:én már 62 elmultam ebből 32 évet földalatt dolgoztam (Borsodi Szénbányák) Te már akkor nagyon öreg lehetsz! Ne haragudj,hogy letegeztelek. Vajár
Sicsok Te egy értelmes ember vagy,de tudni kell hogy az USA 1950-től napjainkig több mint harminc országot támadott meg.Az elmult háborukban több,mint 7000000 /hétmillió/embert öltek meg.Granadában csak 220-at.Haitiben csak pár ezret.Az a 70000000 koreában és vietnamban történt.Sicsok megtudnáde mondani,hogy jeleleg hány országgal háboruzik az USA.(egy kis segitség:Afganisztán,Irak,…..???