|

KC-X: Levél Obamának

A relatíve alacsony hőmérsékletek ellenére felforrósdotott az Egyesült Államok Légiereje hírhedt tankergép tenderje. Todd Tiahrt republikánus és Norm Dicks demokrata kongresszus tag további százhuszonhárom kollégája aláírásával ellátott levelet nyújtott át Barack Obama amerikai elnöknek, melyben felhívják figyelmét egyes Airbus termékek illegális állami támogatására.

Hiába nyerte el az Airbus A330 utasszállítón alapuló KC-45 a KC-X tendert, azt különböző bonyodalmak miatt újraindították.

Hiába nyerte el az Airbus A330 utasszállítón alapuló KC-45 a KC-X tendert, azt különböző bonyodalmak miatt újraindították.

Állításukat a WTO szeptember 4-ei ezen ügybeli ideiglenes döntésével támasztják alá. A honatyák aggodalmaikat fejezték ki az amerikai munkahelyek iránt, hiszen szerintük az európai kormányok által illegálisan támogatott Airbus miatt veszélybe kerültek az amerikai dolgozók állásai. Egyben figyelmeztetik az elnököt arra is, hogy egy esetleges Airbus-győzelem esetén ezek az illegálisan támogató kormányok is hasznot húznának ennek pénzügyi velejárójából, ami meglehetősen ellentmond az amerikai politika irányelveinek.

A KC-X tender jelenlegi és lehetséges jövendőbeli résztvevői grafikája.

A KC-X tender jelenlegi és lehetséges jövendőbeli résztvevői grafikája. ,

Az Obamahoz intézett levélre már reagált a Boeing, mely bátorítónak találja, hogy mindkét amerikai nagy párt tagjai támogatásukban részesítik az amerikai dolgozókat, melyeknek rovására folyt a nagy konkurens illegális támogatása. Mivel mindkét cég nem csak az amerikai tanker tenderen vív éles harcot a megrendelésekért, a Boeing illetékesei hangsúlyozták az Airbus jövendőbeli szélestörzsű utasszállítója, az A350 a WTO döntése ellenére részesül illegális támogatásban, ami szerintük szintén érzékenyen érinti az amerikai munkahelyeket.

46 hozzászólás “KC-X: Levél Obamának”

  1. > felhívják figyelmét egyes Airbus termékek illegális állami támogatására

    A Boeing bekaphatja. Európában tisztán szét van választva az Airbus és az EADS és minden pfenning hiteltámogatás le van papírozva, a jenkiknél meg a Boeing átláthatatlanul kereszt-finanszíroz a katonai és civil programok között – továbbá az összefonódást politikai manipulálásra is felhasználja olyan országokban, ahol a légiközlekedés Boeing-flotta alapú.

    Az USA kormányzata meg nem csak bekaphatja, de fulladjon is meg rajta, különös tekintettel arra, ahogyan a Gripen vásárlásunk miatt megbuktatták az Orbán-kormányt és nyakunkra ültették szoclib tolvajokat. Ha annyi F-16 esne le, ahány milliárdunk erre ráment, az USAF még 2020-ban is Curtiss biplánnal járna légiharcolni…

    Úgyhogy engem ne hülyítsenek az Airbus-invázió veszélyével – tetszettek volna inkáb tankert fejleszteni, nem csak ülni bámulva azóta, hogy 30 éve felszállt az első bádog B-767… Remélem a vén McCain ismét kitapossa az álhazafiak belét, mert Amerikának az lesz veszte, ha nem lesz valóban versenyképes a termékük és nem fog tudni bunda nélkül nyerni.

  2. Csak azt nem értem minek írnak ki nemzetközi tendert a tanker-beszerzésre. Inkább döntenék el mekkora tanker kell és rendelnének KC767et vagy KC777-et. A KC10-esek is már 25-30 évesek, ha így halad a tender, egyúttal azok váltótípusát is ki kellene választani. A KC10 meg kb. akkora, mint KC767.

  3. az a vicc ígyis jobban járnak. boeing ocsobban adja.

    wikiről:
    airbus „sáros” mer: „These loans are held at a minimum interest rate equal to the cost of government borrowing plus 0.25%, which would be below market rates available to Airbus without government support[35].”
    Tehát AB kap hitelt alapkamat +0.25%ra ami elég jó.

    boeing sáros mer:”The significant U.S. government support of technology development via NASA also provides significant support to Boeing, as does the large tax breaks offered to Boeing which some claim are in violation of the 1992 agreement and WTO rules. In its recent products such as the 787, Boeing has also been offered substantial support from local and state governments[36].”
    boeing meg kitudja, hogy van támogatva.

    döntse el mindenki maga. ja ezis wiki nagyjából vmennyire mérvadó…

  4. Nem csak részben. Szerintem két malmkő között őrlődnek és nem tudják, hogy mi legyen. Az USAF potens multifunkciós tankert akar és nem rövidtávú hatások aggasztják. Leszarja, hogy ki és hogyan építi. A jelek szerint a AB + NG műszkai téren jobb lett.

    Viszont a politikus a választók és munkahelyek miatt aggódik.

    Viszont szegények nem döntötték el, hogy akkor most melyik a fontosabb. Szerintem az első, mert munkahelyeket nem 50 évre teremt, de a tankerek a jelek szerint ennyit fognak lehúzni, hacsak 50 éven beülül nem találják fel az antigravitációs repülést üzemanyag nélkül…

  5. Skacok! Ez Boeing tanker lesz. Amerika sem jobb, mint Európa! :-)) Le van ott is zsírozva minden! Egyszerűen be vannak tojva, hogy egy európai cég ekkorát nyerjen. De uraim!? Ilyenkor nincs globalizáció!! :-))

    OFF
    Amerika hozzáállására a dolgokhoz a legjobb példa a múlt heti koppenhágai Klímacsúcs volt. Ekkora önámítást és az egész világ hülyére vételét régen láthattunk. Azt kívánnám, hogy fulladjanak bele a saját mocskukba, de sajnos alattunk is vágják a fát.

  6. Fehér Tamás

    > De az airbust az usa-ban gyártanák, tehát nem értem hogyan veszélyezteti a munkahelyeket

    Természetesen nem az amcsi melósok munkahelyét veszélyezteti, hanem a Boeing menedzserekét, akik helyére nagyobb részt európai menedzserek jönnének, ha nyer az A330MRTT, ők meg mehetnének marhát legeltetni a prérire!

    A legviccesebb, hogy a Boeing a 777-est ajánlaná, mikor tavaly már telesírták a világsajtót, hogy az A-330 túl nagy a légierőnek, mert nem fér ki a hangárkapun. Ennyi erővel a B-777 meg a gyárkapun nem fér ki, mert az még 10%-kal nagyobb.

    (A 777-es hajtóművei olyan nagyok, hogy csak az An-124 tudja vinni őket. A másik lehetőség, hogy szétkapva lehet szállítani, plusz egy tucat extra műszaki ember, akik helyben újra felépítik rá a fan fokozatot. Ez logisztikai rémálom lenne az USAF-nak.)

    Szerintem a Boeing viccel és csak arra játszik, hogy elhúzza a tendert, mint a rétest és majd kisebb B-787 tankert adjon el pár év múlva, így ha a légitársaságok nem veszik, Sam bácsi még mindig kifizeti, amit kérnek.

  7. 1. Egyetértek azokkal akik azt mondják ott sem jobbak a politikusok és arra szavaznak amitől több pénz kerül a zsebükbe vagy tuti, hogy újraválasztják őket.
    2. Tacsk0 a politizálást azt felejtsük el. De ha már tudni akarod én szolgáltam a seregben 2000 augtól 2004 februárig. és az Orbán kormány több kárt tett a 4 év alatt mint a szocik 10 alatt! Én éreztem a bőrömön. Nem szeretem egyiket se mert mindkettők a pokolba kívánom. Szerintem katonai vezetés kellene, hogy kijöjjön az ország a szarból!
    De a politikát tényleg hanyagoljuk!

  8. Anyagilag vagy morálisan? Már, ha ez elválasztható….

    A 240 milliárdos Gripen elkúráshoz anyagilag semmi sem fogaható és bizony annak semmi köze a jobboldalhoz. A MiG-29 flotta számára 1994-2010 között időszak 12 év bal és 4 év jobbos kormányzást jelent…

  9. A grippen azért választották annó mert kiderült hogy dr selmeci szenátoraszzonyt (fidesz) megkenték az amcsit! És a grippen szerződést a fidesz kötötte. Azt módosították a komcsik.
    Egyébként ha nem voltál katona nem tudhatod mi történt a két rendszer alatt. Amíg a fidesz volt hatalmon semmi sem történt csak ha járt volna valami azt szépen elvették hogy másra kell most. De kaptunk szép orbán bicskát karira. (juhééé – Victor inox) Bejöttek a szocik és lás csodát mindent megkaptunk amit addig kértünk. lecseréltük a szakadt gyakorlóinkat, végre volt pénz gyakorlatokra, lehet menni lövészetekre, felújították a körleteket(végre nem arra ébredtem hogy csótány mászik az arcomon). Szóval én éreztem a különbséget. De attól még utálom a baloldalt is hidd el, de jobb oldal csak ugatni tud hogy ő aztán jobban tudja. ott volt a lehetőség azt nem csináltak semmit! Most megit itt lesz a lehetőségük, és 0 változás lesz. 4 éven keresztül fogják mondani hogy az előző kormány….” tudja jól mi vár rá indul a választáson akkor azt várom hogy tegyen valamit!
    Nagyon eltértünk a témátol!
    A tanker tender tisztán politikai üggyé alacsonyodott. Nem az fog dönteni melyik a használhatóbb, hanem , hogy melyik hoz több szavazót!

  10. > Bejöttek a szocik és lás csodát mindent megkaptunk amit addig kértünk. lecseréltük a szakadt gyakorlóinkat, végre volt pénz gyakorlatokra, lehet menni lövészetekre, felújították a körleteket(végre nem arra ébredtem hogy csótány mászik az arcomon).

    Nagyobbat hazudni nehéz lenne! Mini-hadseregre persze, hogy több pénz jut per kopf, mint normál méretűre, viszont egy nagy és tetves hadsereg tud országot védeni, egy lenyalt hajú mini meg nem!

    Orbán alatt több száz harckocsink volt, most világ csúfjára 12db van és hat tarackunk is akad (ennél egy átlagos konyhakertben több van). Orbán alatt hány ezer taktikai rádiót rendelt a HM (1-2db per raj) és ebből ugye több mint a felét a szocik rögtön lemondták, mert tudták, hogy alattuk meg lesz felezve-harmadolva az MH létszáma. Dettó ugyanez lett az MH nehéz-teherautó-vásárlással is, le lett negyedelve, hogy merjen az MH kicsi lenni!

    Meg lett szüntetve a libsibolsi alatt a sorkatonaság teljesen és semmi, de semmi sem került a helyére, se kiképzés, se nevelés, se tartalékos rendszer, se Nemzetőrség – most van alig 22ezer katona (mínusz az áfa, merthogy papíron ennyi státuszból a való világban sok nincs betöltve). Ez szégyenletes módon még a megalázó trianoni békediktátumot is alulmúlja, mert ott 35 ezer ténylegesen harckész katona létszámú sereget engedtek nekünk az utálatos franciák!

    Így lett a mai maradék magyar operetthadseregnek jó világ a szocik és a szadesz alatt, mert az ötödére nyesett létszámra harmadannyi pénzből fejenként majd kétszer annyi jut, mint előtte – csodás matek a mindig részeg hadügyminiszter íróasztaláról. Ja és közben az 5x túlárazott új gyakorlóitok extra-profitjából valakinek londoni kéjlak és balatoni villa épült.

    Aztán majd ha jön a Slota tankkal az őseid sírját lelapítani, eltöprenghetsz, hogy nem lett volna-e jó a szakadt gyakorlód tovább is, cserében pár dandár magyar T-72 szolgálatban tartásáért cserében! (Tudod a BTR-80 mind a nyolc kerekére jut egy halott éles helyzetben, mert az AK is átviszi az oldalát, ha meg RPG éri, kinyílik, mint a konzervdoboz.)

    Sajnos az MH és a rendőrsünség keretében teljesen általános a mély baloldali elkötelezettség, ezért állományukat a valóság kevéssé foglalkoztatja – miközben a Gripen flottánk üzemeltetésére sincs már műszaki annyi fizetésért. Sebaj, majd Merkel és Putyin tankjai ellátják a magyar határok védelmét március 19-től, csak győzzük őket etetni…

  11. @snakeye

    Valóban nem voltam katona. Viszont te sem vagy = egész sereggel. Ha jól értem, egyszerű bokorugró voltál. Viszont a pilóták repórája meredeken zuhant az elmúlt 0 évben. Amit adtak, azt máshol durvábban elvették. Az összes súlyos repbaleset 1998 óta kiknek az idejére esett. Ebből kettő tisztán repóra hiányra vezethető vissza (és az egyik igen banális eset szerintem), egy meg amiatt, hogy a MiG hajtóművének égésterének a felúítását nem kérték, mert úgy ‘ócsóbb.

    Szóval az egész attól függ, hogy kinek a nézőpontjából nézed. Az is érdekes, hogy a repnapokra a belépők ára finoman szólva merdeken emelkedik, de semmivel sem jön több gép. Akkor hova is megy el a pénz? Hmhm..

  12. Molni,

    A 98-ban történt katasztrófa nem számít?
    Az OV kormány alatt mennyivel emelkedett a pilóták rep. ideje?
    Mennyivel több pénzt költött az OV kormány a repülőgépek alkatrészeinek beszerzésére, mint a többi kormány?
    Miért nem akart az OV kormány orosz gyártmányú vadászgépeket vásárolni?

  13. Az 100%-ban pilótahiba volt egy kiélezett demo-ban. Ott is a rendszer talán hibás volt, mert akkor bizony elég rutintalannak számított a pilóta emlékeim szerint. Nem túl intenzíven repült akkor.

    Viszont a legutóbbi MiG eset olyan banális volt, hogy futót elfeljetett nyitni a pilóta. Ez egyértelmű jele annak, hogy a géppel vaó repülés ennyire nem rutinszerű. A helikopterbaleset is mikor következett be? Éjszaka. Megint csak rutintalanság erős gyanúja merül fel a kevés repóra miatt.

    Az Alba katasztrófáról nem mondtak semmit, de azért csak húzzúk a szemöldököt. Ja, és mindez 1,5 éven belül… Mi ez, ha nem jele annak, hogy hol is amortizálódott le a rutin vagy „csak” a szolgálati fegyelem?

    Az OV kormány alatt nem emelkedett, de az eredeti Gripen programhoz lett volna support. A mosatni mögött nincs. Pont. Pedig elvileg az elvtársak gyereke, de még a saját gyerekükre is szarnak magas ívben.

    Az elkúrt hajtómű felúítást sem 98-02 között volt.

    Egyik kormány szarabb volt Honvédelem terén, mint a másik, de azért a szarabbat elég könnyű kiválasztani a kettő közül.

  14. A mostani azért lehet szarabb, mert tovább volt hatalmon. Ha az okos OV nem zárja ki a MiG beszerzést,mert szakítunk kell az orosz medvével, nem költünk el annyi pénzt feleslegesen egy új típusra és lehet, hogy a Gripenre költött pénz fedezte volna a légierő más típusainak is modernizálását. Nemcsak a mostani, de az előző kormányok sem költöttek túl sokat a légierő fenntartására és ebben igazad van egyik sem jobb a másiknál. Kíváncsi leszek a „Nagy” változásokra jövőre. :)

  15. nekem az volt a kedvencem amikor OV kormány megrendelte a Gripent ami nem volt NATO kompatibilis amire nem lehetett preciziós fegyvereket rakni.

    Amúgy az ellentételezés miatt a Gripent tartom MOérdekeinek legjobban megfelelőnek. De ha csehek ki tudtak alkudni 200%os ellentételezést, akkor nekünk se kellett volna 100%nál megállni. Az +2gyár lenne megoldaná egy ~60.000fős súlyosan munkanélküli magyar város munkahelyproblémáit.

  16. Még a legértelmesebb Németek által kidolgozott felújítás esetén is a MIGek modernizálása messze sokkal rosszab biznisz lett volna mint a Gripenek megvétele.
    -20évre vetítve drágább lett volna!!!
    -Nincs 100% ellentételezés mint Grippennél. Sött 1%os sem. Ez nagyon komoly érv!
    -Még mindig csak fél Nato kompatibilis gépekkel rendelkeztünk volna.
    -~Két féltül függenénk.

    Több tanulmány is készült, neten fellelhetőek. Tessék olvasgatni.

  17. nekem az volt a kedvencem amikor OV kormány megrendelte a Gripent ami nem volt NATO kompatibilis amire nem lehetett preciziós fegyvereket rakni.

    Az, hogy nem lehet precíziós fegyvert rakni az miért is gond, ha nem volt cél a gép vételekor? Az a Gripen program arról szólt, hogy legyen egy tisztességes BVR vadászunk, ami nem orosz. Repóra is lett volna hozzá és nem került volna annyiba, mint a mostani amivel semmit nem csináltak eddig amire az ‘A’ verzió ne lett volna képest. Az ‘A’ Gripen is agyonverte volna csapásmérő képességben az UB blokkos Albát és 29-est.

    A NATO kompatibilitás meg egy jó szlogen, csak valaki elmondhatná, hogy mi az. Ugyanis a legfontosabb kérdés az azonosítás, csak egységes NATO IFF nincs…

  18. A másik amit már több helyen olvastam, hogy Orbánékat azért távolították el, mert nem az f-16-ot választották. Ez is ilyen kurucinfós, zsidó összeesküvős baromság? Mert nem hinném, hogy bármi alapja lenne.
    Boldog mindent!

  19. Nem csak hogy nem akarták, de talán belátták azt, hogy egy ex. VSZ légierő – amire nem akartak túl sokat költeni – ne akarjon már egyből missziós küldikbe járni. Ennek értelme sincs, nem is kérték. Akkor meg minek?

    Persze az elvtársak jó szokás szerint segget akartak nyalni, csak most másét… Csak éppen értelmetlenül. Megvettek egy vasat, ami technikailag tényleg multirole, csak éppen a vétel után szartak rá.

  20. Nem tudom melyik topicban olvastam, valaki azt írta, hogy katonai vezetés kellene ide, illetve az oldaná meg a hadsereg problémáit. Én azért nem örülnék ennek. Sztem egy normális kormány kellene ide (könnyű mondani). Az is nyilvánvaló, hogy a remélhető kormányváltás után nem a hadsereg az első amit rendbe kéne tenni.

  21. > Miért nem akart az OV kormány orosz gyártmányú vadászgépeket vásárolni?

    Mert a muszkát el kell felejteni, mi a nyugati keresztény világhoz tartozunk ezer éve. A kollektivizmus, a birkanyáj cár-főtitkár utáni vágya az emberiség legnagyobb buktája, ahol a termelés és a haladás helyét átveszi a duma, mivel amíg tanácskoznak, vagy a Pravdát olvassák, addig se kell dolgozni. Végtelen lepusztultság és brezsnyevi pangás árad belőlük, meg ázsiai barbárság.

    Egy reményük lett volna, Hruscsov, de mivel utálják a kukoricát, lecserélték, azzal vége is lett az eredményeiknek. A saját élelmüket nem bírják megtermelni, a náluk is hidegebb Kanadából importálnak. A férfi lakosság folyton részeg és nem éri meg a hatvanat, a nők ezért emigrálnak, ha szépek.

    Minek vettünk volna végtelen silány minőségben gyártott, állandó alkatrész-ellátási hiánnyal küszködő, hatvanas évek eleji ergonómiai és elektronikai szinten lévő orosz gépeket? (MiG-29 formájába eleve beletervezték, hogy a gyár nem tud két egyforma szárnyat produkálni, se méretben, se alakban!)

    Nagyon megköszönném, ha párszáz évig elkerülnének minket Ivánék, elég volt 1849 és 1945-1991, sok is!

  22. Gyerekek!
    Nem bokorugró voltam! Szakaszparancsnok! Harckocsizó!
    És Orbánnal az a bajom hogy semmit nem tett amit kellett volna.
    Egyébként Orbán egy fia harckocsit sem vett. A 3db T-72 ből jó ha egy működött mert nem volt hozzá alkatrész. érdekes 2002 után volt pénz a javításra és 3 ból 2 működött de volt olyan is amikor mind a 3om!
    Hiába jön egyébként bármelyik politikus mind azt nézi hogy honnan jön a pénz!!!
    A sorkatonaság egy felesleges dolog volt mert aki nem akart bemenni azt is bevitték az meg csak kárt csinált bent. A szerződéses sereg jó megoldás csak meg kellene fizetni! És kellene valami nemzeti gárda szerűt felállítani.
    Orbán királynak csak a szája jár amikor meg ott a lehetőség akkor másra mutogat előttem leszerepelt mehet a levesbe.
    a szocik is mehetnek a búsba liberális talpnyalóikkal együtt.
    A jobbikba meg olyan elvakult fanatisták vannak, hogy őket max az elmegyógyintézetbe engedném be!

  23. Hammer!
    Orbánék ott bukták be az F-16 dolgot, hogy a fideszes Selmecit megkörnyékezte az amcsi Lockhed Martin és kiderült! Ezek után nem merték bevállalni az F-16 beszerzést! Ezért döntöttek a Gripik mellett!
    Ami nem rossz döntés volt! A grip. nekünk pont jó csak kb 30 db kellene és nem 14!
    Egyébként nem tudom feltűnt e valakinek de az elmúlt 1 évben gazdasági válság van és ezért jut kevesebb néhány dologr. + az euró/forint árfolyam! ugyanannyi forintért kevesebb mindent tudunk beszerezni külföldről! (pl. ha 10 euróért vettünk anno alkatrészt az 2500Huf ba került nekünk, most ugyan ez közel 3000Huf! csak gondold el ezt nagyobban milliós tételben. nem 250milla hanem 300milla. Már is kevesebb mindent kapsz ha nincs annyid!)

  24. >több helyen olvastam, hogy Orbánékat azért távolították el, mert nem az f-16-ot választották. Ez is ilyen kurucinfós, zsidó összeesküvős baromság? Mert nem hinném, hogy bármi alapja lenne.

    A Gripen-döntést Orbán Viktor személyesen hozta meg, elege lévén az amcsik méregdrága és fennhéjázó, nulla ellentételezésű F-16 ajánlatából. A nyilvános magyar Gripen bejelentés 2001. szept. 10-én volt, pont másnap ikertornyok le és a neo-kon Amerika „aki nincs velünk, az ellenünk van” módba váltott.

    Ehhez azért kellett egy Bush Jr. értelmi színvonal, hogy kisegítsenek a székből egy köztudottan Amerika-mániás Orbánt, csak azért mert nagyobb magyar hazafi volt, mint amennyire Amerika-nyalonc. Annyi eszük volt, hogy Putyin-bábokat tettek a helyére.

    Az sem közömbös, hogy az F-16I szállítások késtek, mert pár F-16 export bebukása, pl. a magyar miatt is, az LM kevesebb pénzhez jutott és az F-16I gépeknek a címzettjeinél olyan nagyszakállú van, aki közismerten hetedíziglen bosszút áll…

    Villámgyorsan tele is lett minden hazai média szombaton nem dolgozó tanácsadókkal, akik 2002. tél végére felfuttatták a Heti Hetes-t és a többi műsort, ami folyton gyalázta az „orbán-cigányt”.

    HH szereplők zsidók voltak, mivel főleg színészek ültek oda és a színház egy echte zsidó városi középosztálybeli iparág. Nem maguktól találták ki, hogy kell max. efficiency orbánozni, meg gyalázni a vidéki, falusi magyarokat, kaptak előtte fejtágítót. Az meg a turáni átok szép példája, hogy a magyar lakosság bevette ezt.

    Igen, a Gripen miatt bukott Orbán és utána még a svédek is elárultak minket, hátraarc helyett megalkudtak az értelmetlen „EBS HU” átépítésről a nagy profitjukért a libsi-bolsikkal. Aztán majd fognak nézni, ha egyszer rájönnek, hogy a 19-es firmware már Zsukovszkijban van és egy magyar Gripen gyakorlatról hazafelé véletlenül Kalinyingrádban száll le. Mindegy, nálunk 10x jobban tudták, hogy a Megyó ex-KGB-s, minek álltak vele szóba?

  25. „Az, hogy nem lehet precíziós fegyvert rakni az miért is gond, ha nem volt cél a gép vételekor?”

    Sött az AIM-9(L?) + rolleron vétel is fölös elvégre reped tőle a Batch1 szárnya. Svédek vigyoroghattak rendesen, hogy a selejtet eltudják passzolni. De van 2db C/Dnk. 14ből 2ő.
    Bezzeg a csehek azonnal Batch3at rendeltek. Ugyanannyiért 200%os ellentételezéssel.

    OV köszönjük!

  26. Saját magunk ellenségei vagyunk, nem kell másokra mutogatni, mégha az könnyebb is. Nemrég volt egy beszélgetés valamelyik rádióban, hogy gondolkodásmódban mindig is sokkal közelebb álltunk a görökkeleti világhoz, mint nyugati keresztényhez. 1110 év sem volt elég a gondolkodásmód átalakulásához.

    De ennek már tényleg semmi köze a tankerekhez.