A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Nagy-Britannia megrendelést adott egy újabb C-17 Globemaster III-as stratégiai teherszállítóra, ezzel hétre növekedett a brit rendelésállomány. A most vásárolt Globemastert 2010 folyamán (valószínűleg decemberben) szállítja le a Boeing. A RAF döntésében minden valószínűség szerint közrejátszott az A400M fejlesztésének folyamatos csúszása. A RAF nagy megelégedettséggel használja az eddig leszállított fél tucat C-17-est, melyek már túl van az 50 000. összesített repült órán is.
Vietnam próbál több lábon megállni. A közelmúltban az oroszokkal kötött fegyverüzletek után most Franciaországban „próbálnak szerencsét”. Az európai ország segítséget nyújt Vietnamnak a katonaorvosok és felcserek képzésében, valamint „helikopterek, szállító repülőgépek és egyéb katonai felszerelések” vásárlásáról is szó esett a vietnami védelmi miniszter franciaországi látogatása során.
Immár biztos, Pakisztán 36 darab Chengdu J-10-est vásárol Kínától 1.4 milliárd dollár értékben. Az üzlet érdekessége, hogy a megrendelt gépek a „B”- verzió példányai, tehát nem is az alap J-10, hanem a modernizált változat érkezik Pakisztánba, ahol a gép típusjelzése FC-20 lesz. Azonban ha hinni lehet a híreknek, a megrendelésállomány nem áll meg 36-nál, további két századnyi gép is gazdára találhat még az Indiával szomszédos államban, de vannak olyan híresztelések, melyek szerint a végleges mennyiség elérheti a 150 darabot is.
Befejezte a tesztelés első fázisát a FIDL (Fully Integrated Data Link) rendszerrel felszerelt B-1B bombázó. A teljesen új, digitális avionikai rendszerekkel felszerelt, modernizált bombázó, mely az Edwards légibázisról felszállva hajtotta végre a repüléseket. A modernizálás már jócskán ráfért a 25 éves avionikával felszerelt típusra. A következő fázisnak a Tinker bázis otthont, a 10 hónapos tesztelés, mely 2010 áprilisában veszi kezdetét, a gép fedélzeti rendszereibe integrált adattovábbító rendszer légi próbáival telik majd.
Az Egyesült Királyság több mint 1300 Javelin rakétát rendelt a Raytheon Company-tól. Az üzlet értéke 176 millió dollár. A fire-and-forget elven működő többcélú rakétarendszerekre nagy szükségük van a közel-keleti harctereken, ezért viszonylag sok fogy a Javelinekből. A mostani megrendeléssel azonban egy időre biztosítani tudják az utánpótlást.
Megkapta első MV-22 Osprey dönthető motoros légi járművét az Amerikai Tengerészgyalogság VMM-161-es százada. A Miramarban állomásozó 161-esek az első nyugati parti egység, mely szolgálatba állíthatja az új típust. A VMM-161 kötelékébe 12 Osprey fog majd tartozni, melyek 19 hónap alatt érkeznek majd be. Eközben végleg megválnak régi CH-46E Sea Knight helikoptereiktől.
Az Iraki Haditengerészet átvette második két Saettia MK4 típusú járőrhajóját az olasz Fincantieri vállalat Muggianoban található gyárában. A „Majed” és „Shimookh” névre keresztelt (magyarul: Dicsőség és Büszkeség) hajók hamarosan csatlakozhatnak a már átadott első két testvérükhöz, a „Fateh”-hez és a „Nasir”-hoz. A hajók 53,4 méter hosszúak, 8 méter szélesek, legénységük 38 fő, maximális sebességük pedig 23 csomó.
A svéd Saab megrendelést kapott a JAS-39 Gripen pótalkatrészeire a svéd katonai beszerzési hivataltól (FMV). Az üzlet értéke eléri a 200 millió svéd koronát. A megrendelt alkatrészek a cseh, thai és magyar gépekbe kerülnek majd szükség esetén. Csak legyen a Magyar Honvédségben, aki beszereli…
Mire megy el a sok Javelin? Sárkunyhóra?
„Csak legyen a Magyar Honvédségben, aki beszereli…”
Micsoda igazság. :)