|

Szárnyaszegett Flankerek

Az előzetes vizsgálatok alapján az indiai Szu-30MKI Flanker lezuhanását az üzemanyag-vezeték szivárgása és az ebből kialakult tűz okozta.

Egy nappal a Szu-30MKI lezuhanása után az IAF úgy döntött, hogy a teljes flottát leállítják átvizsgálás céljából. A baleset körülményeinek és okainak kiderítéséhez az Indiai Légierő szakemberei mellett igénybe vették az Oroszországból érkezett szakik, valamint a Hindustan Aeronautics Limited (HAL) alkalmazottainak segítségét is. A szakemberek előzetes megállapítása alapján a gép lezuhanását üzemanyag-szivárgásból származó hajtóműtűz okozta.

Sukhoi Su-30MKI

A flotta átvizsgálása folyamatos, az előzetes tervek szerint a gépek már holnap a levegőbe emelkedhetnek. A tilalom közel 100 gépet érintett, ezek a Pune, Bareilly és Tezpur bázison szolgálnak.

Idén már a második Szu-30-asát veszti el India, az április 30-i baleset, mely során az egyik pilóta életét vesztette, a digitális vezérlőrendszer hibájából következett be.

4 hozzászólás “Szárnyaszegett Flankerek”

  1. Ennyi információból lehetetlen megmondani.

    Mitől szivárgott? Tömítési hiba? Heggesztési hiba? Akkor ez anyagfáradás volt? Vagy el is tört valami?

    Ha igen, akkor az anyag is lehetett gyári hibás. Az is hibázhatott aki beszerelte és az is aki ellenőrizte.

    Hát lehet sakkozni. Azt is jó lenne tudni, hogy a Szu-27 család más tagjánál effajta eset milyen gyakori. Ez lehet, hogy MKI típushiba. Lehet, hogy Szu-27 óta fennáló probléma. (Kétlem.) Lehet egyedi hiba is.

    A flottában sincs olyan eszementen sok repóra statisztikához.
    Egyszerűen nincs semmi adat. Majd 5-6 év múlva lesz érdekes, mert addigra még érkezik gép és gyűlik a repóra is.