A tegnapi napon végrehajtotta első repülését az AgustaWestland AW159 Lynx Wildcat prototípusa. A brit hadsereg és a haditengerészeti légierő számára készülő típus szűzrepülésére a gyártó yeovili üzemének területéről került sor.
A többfeladatúnak szánt helikopter sikeres első szárnyalása az AW tesztpilótája, Donald Maclaine nevéhez fűződik. Az első tesztrepülés csupán az irányíthatóságra és a rendszerek helyes működésére fókuszált, az illetékesek nyilatkozatai szerint eddig mindenben legalább az elvárt szintet hozta a típus.
A közeljövőben egy átfogó tesztprogram kezdődik, melybe menet közben további két prototípus is bekapcsolódik majd 2010 során, a fegyverintegrációs tesztekkel kibővített vizsgákat már jövő év végre be kívánják fejezni, hogy tartani tudják a szerződésben vállalt határidőt. Azonban a 2011-től kezdődő leszállítás korántsem jelenti a szolgálatba állítás dátumát, az angol katonák is meg kívánnak győződni a portéka használhatóságáról, ha minden jól megy, csupán 2014-15 környékén állhat csapatszolgálatba a típus.
A típusból eddig 62 példányt rendeltek a szigetország vezetői, ebből 34 darab a hadsereg, 28 pedig a haditengerészeti légierő flottájába kerül. Mivel a két fegyvernem eltérő követelményeket állított fel a géppel kapcsolatban, így két alváltozat készül. A hadsereg a szállítási és támogatási feladatokon kívül felderítő és irányító szerepet is szán a gépnek, míg a Royal Navy emberei vízfelszíni célok leküzdése mellett tengeri bevetések támogatásakor számítanak a Future Lynx néven is emlegetett típusra.