|

Lezuhant egy orosz haditengerészeti repülőgép -FRISSÍTVE

Pénteken helyi idő szerint 21:19-kor az Oroszország távol-keleti térségében található Tatár-szoros közelében gyakorló repülés végrehajtása közben lezuhant egy Tu-142M3 Bear-F típusú repülőgép.

A Tu-142M3 az Orosz Csendes-óceáni flotta állományába tartozott, és egy hadgyakorlaton vett részt. A katasztrófa idején körülbelül 20 kilométerre tartózkodott az Oroszországot a Szahalin-szigettől elválasztó Tatár-szorostól.

Nem sokkal lezuhanása után a környéken tartózkodó hadihajók közül több is lokalizálta a gép roncsait körülbelül 44 méter mélységben. Az Orosz Haditengerészet sajtóközleményében bejelentette: a fedélzeten 11 személy tartózkodott, ám eddig még nem találtak túlélőket. Ennek ellenére folytatják a kutatást, melyhez a Pantera és Kalmar mélytengeri kutatórobotokat is használni fogják.

Tu-142M3 Forrás ,

Forrás">Forrás">

„Természetesen folytatjuk a személyzet esetleg életben maradt tagjainak keresését, de minden jel arra mutat, hogy mindannyian életüket vesztették a szerencsétlenségben.” – közölte egy orosz katonai forrás.

Az Orosz Haditengerészet nem sokkal a baleset után bejelentette, hogy amíg pontosan ki nem derítik, mi okozta a gép lezuhanását, minden hasonló típusú repülőgépükre repülési tilalmat rendelnek el. Már a helyszínre is vezényeltek egy különleges kutatócsoportot, akik a fellelhető bizonyítékok begyűjtésével megpróbálják kideríteni a katasztrófa okát. Jelenlegi álláspontjuk szerint azt valószínűleg műszaki hiba okozhatta, de nem zárható ki pilótahiba sem.

A Tupoljev Tu-142M3 Bear-F a híres Tu-95 Bear stratégiai bombázó tengerészeti felderítő/tengeralattjáró elleni (ASW) feladatkörű változata. Az Orosz Csendes-óceáni flotta állományában legalább nyolc ilyen repülőgép szolgál.

A helyszínre érkező kutatócsapatok nem találták jelét annak, hogy a személyzet igénybe vette volna a repülőgépen található mentőtutajokat. Ezekben ugyanis egy jeladó található, mely jelez, ha használták őket. Ilyen jeleket azonban nem fogtak.
Az orosz legfelsőbb vezetés közleménye szerint a Tu-142-es lezuhanása előtt a legénység nem jelezte rádión, hogy probléma lenne a géppel, minden jel nélkül tűntek el a radarról.

A fekete dobozt még nem sikerült megtalálni, ami azért baj, mert a Tu-142-esen rendszeresített fekete dobozok sós vízben csak 36 órán keresztül működnek. Ha ennél hosszabb idő után találják meg őket, az adatok, amiket tároltak, már nem lesznek meg. Ez pedig jelentősen megnehezíti a baleset okának kiderítését.

A mentősegységek továbbra sem hagynak fel a kutatással, de nem sok esélyét látják annak, hogy túlélőkre bukkannak.