|

Hajtóműhiba okozhatta a Tu-142-es lezuhanását

Mint arról mi is beszámoltunk, múlt hét pénteken a Tatár-szoros közelében lezuhant egy orosz Tu-142M3-as repülőgép. Eddig nem lehetett tudni, mi okozhatta a katasztrófát.

Ma azonban új hírek láttak napvilágot: az orosz vezérkari főnök, Nikolai Makarov nyilatkozata szerint a gép lezuhanását nagy valószínűség szerint hajtóműhiba okozta. A fekete dobozokat még mindig nem találták meg – bár ha sikerülne is rájuk lelni, akkor sem vehetnék nagy hasznukat, ugyanis azok csak 36 órán keresztül működőképesek sós vízben.

Tu-142M3 Forrás ,

Forrás">Forrás">

Makarov elmondta, hogy a kutatócsoportok által talált bizonyítékok alapján arra a következtetésre jutottak, hogy a hajtóművek meghibásodása okozta a katasztrófát. A vizsgálat azonban még nem zárult le, tovább folytatják a bizonyítékok begyűjtését és elemzését.

Időközben a balesetben elhunytak maradványait is megtalálták, melyeket törvényszéki orvosi vizsgálatnak vetnek alá.

21 hozzászólás “Hajtóműhiba okozhatta a Tu-142-es lezuhanását”

  1. Na ja, egy négyhajtóműves típusnál elég necces hajtómű hiba miatt lezuhanni. Lehet, hogy a hajtóművek legnagyobb problémája a túl kevés üzemanyag volt…

    Ha meg nem kifogyott, akkor meg lehet, hogy nagyon tré volt a cucc, tele szennyeződéssel. No, mégiscsak a messzi orosz távol-keletről van szó.

  2. Érdekes hogy a személyzet holtestét megtalálták. Kérdés hogy a gép(ben)/ részében vagy azon túl? Ha igen akkor elhagyták a gépet erről nem szól az infó.Ha viszont a gépben találták meg a holtesteket miért nem találták meg a fekete dobozt?
    Hajtőműről szólva: Egy négyhajtóműves gép esetében szinte nem tudok elképzelni olyan szituációt ami olyan gyors lezuhanáshoz vezetne hogy még vészjelzést sem tudnak leadni.Hiszen egy hajtómű kiesése koránt sem veszélyes egy négy hajtóműves gépnél.Tűz esetén is repül még egy ideig legalább addig amíg vészjelzést adnak le hiszen a személyzet érdeke is hogy megtalálják őket. Itt valami nagyon hirtelen jött dolog történhetett,nem tartom kizártnak egy robbanást.Akár torpedó robbanást sem.(lásd.Kurszk katasztrófája)
    Persze jól bevált orosz módszer szerint megy a ködösítés és ferdítés.

  3. Azt nem említették, hogy milyen hiba történt a hajtóművekkel. Én is azon a véleményen vagyok, hogy robbanás történhetett. Arról már a korábbi hírben is volt szó, hogy a személyzet nem használt mentőtutajokat, tehát vagy már a levegőben felrobbant a gép és meghaltak, vagy annyira megsérült hogy nem volt idejük menekülni. Inkább előbbire tippelnék, mert ugye ha még éltek, mielőtt becsapódtak volna, akkor csak küldtek volna valami vészjelzést. Kíváncsi vagyok, mi lesz a végső álláspontjuk az oroszoknak.

  4. izé…

    Emlékeim szerint robbant már fel hatómű (szétrepült az egész gondola) de a gép le tudott szállni.

    Gyanús egy kicsit a sztori…

    Gyakorló repülés, távolfelderítő géppel (8+ óra a levegőben egy bevetésen), és végzetes műszaki hiba? Az il-76-osban is triplázva vannak a fontosabb rendszerek, pláne ebben.

    Ha jól emlékszem, ez elvisz egy pár torpedót is?
    Alacsony magasságon vetési gyakorlat+robbanás?

  5. Te kevered az üres tömeg és a maximális tömeg közti értéket a maximális fegyverterheléssel. Még a Tu-160 sem rendelkezik ekkora haszons terheléssel, pedig az a világ lenagyobb felszálló tömegű harci repülőgépe ami valaha épült ezidáig. Az is „csak” 45 tonnát tud, de ezek az értékek általában elméletiek, mert ekkora tehernek nincs gyakorlati haszna igazán.

    Jó lenne legalább egy forrás erről a „80 tonnáról” és a fegyverzetről is. Te komolyan elhiszed, hogy van olyan gép, aminek a max. felszálló tömegének kb. a fele fegyverzet? A világ nem látot még ilyet, nemhogy egy alapvetően 50-60 éves géptől.

    Javaslom a típus és payload kombinációt a keresőben, de lehetsz kreatívabb is. Sehol nem talász 80 tonnát.

    A 10 Alfa az micsoda? Típusjelzés?

  6. A 20 tonna az hol 80? Mert belső függesztményben is kb. 20 tonnát, ha bírt teljes feltöltés mellett az eredeti Tu-95. A Cár bomba 27 tonna volt, de csak speciálisan általkított gép tudta vinni és korlátozott hatótávolsággal a csökkentett üzemanyag mennyiség és a bombatárból kilógó bomba miatt.

    A Tu-142 idején meg már tudták, hogy nem a tömeg a fontos, mert a gép haditengerészeti járőr gép volt és az atomfegyverek is kisebbek lettek. A hosszó őrjáratozási idő a lényeg. A „térfogat” előbb fogy el a gépen belül, mint a felhasználható függesztmények tömege.

    A szárny alá meg hosszútávon nem érdemes bonyás elektronikájú dolgot tenni, mert megviselű, főleg az alacsonyan való repkedés a turbulenciák miatt. Tehát az, hogy a szárny alá lehet rakni fegyvert, elég elméleti. A hatótávolságot a légellenállás és a plusz tömeg miatt erősen befolyásolja.

    Továbba kicsit még kérdéses az számomra, hogy a gépem hol vanak tárolva a szonarbóják. Mert azoknak bizony kell ám hely.

    A link szerint két fejlesztés közül csak a radar upgrade valósult meg. Kh-41 integrációról egy szó nincs.

    Az oldal szerintem meg kicsit talán félre is érti a dologkat. A belső terhelést meg sem adja, magyarán szerintem felszínes és szintén keveri a dolgokat.

  7. Fehér Tamás

    > A hadügyminisztérium szerint a repülőgép madárral való ütközés miatt zuhant le, de ezt még vizsgálják

    Valószínűleg klingon Viharmadárral ütközött… Most nem azért, de ha én varnyú lennék és meglátnák szembejönni egy levehető ajtajú NDK tu95mixergépet, 4 pár szembeforgó aprítókéssel, hát zuhanórepülésben szarnám össze magam…

    Aztán persze lehet, hogy nemsokára lezuhan egy japcsi vagy jenki gép a közelben és azzal el lesz rendezve a szemet szemért, ahogy a Scorpion esetében is történt.