A dél-afrikaiak váratlan kilépése után számos külföldi szaklap is megírta, hogy a maláj kormány is hezitál azon, hogy lemondja négygépes megrendelését, melyet az európai kooperációban készülő teherszállító repülőgépre, az Airbus A400M-re adtak le.
A Dél-afrikai Köztársaság kilépésével Malajzia az egyetlen Európán kívüli megrendelő, akit nem köt érdek az európai repülőgépipar felvirágoztatásához, így nem lenne meglepő, ha ők is felbontanák a szerződést.
A pletykákra az ázsiai ország védelmi minisztere reagált:
„Szó sincs kilépésről!A megrendelésünk még mindig él, habár a leszállítás előre láthatóan késni fog 3-4 évet.” – mondta a védelmi miniszter, aki nem fedte fel a szerződésben vállalt szállítási határidőt, továbbá még mindig homály fedi azt is, hogy mennyit fizet Malajzia a megrendelt gépekért.
„A késés okozta határidőproblémákkal nem a mi dolgunk foglalkozni. A mi részünk az, hogy megfelelő típussal növeljük jelenlegi szállítási kapacitásunkat.”
A dél-afrikaiak kilépésével 182-re csökkent a típusra leadott megrendelésállomány, Németország 60, Franciaország 50, Spanyolország 27, Nagy-Britannia 25, Törökország 10, Malajzia 4 és Luxemburg 1 példányt igényel.