Az elmúlt hetekben több fontos repesemény és halálos baleset is történt a legnépszerűbb nyugati vadászbombázóval, a Lockheed Martin nevével fémjelzett F-16 Fighting Falcon gépcsaláddal.
Október 16-án reggel gyakorlórepülésen lévő vermonti gárdisták egyik F-16-osának hajtóművében teljesítménycsökkenés lépett fel. A 158. vadászezred pilótája a kényszerleszállás mellett döntött, és a vészhelyzeti előírásokat követve ledobta a szárny alatti két póttartályát. Az így megkönnyebbült Falcon 7:46-kor biztonságosan leszállt a Burlington International Airport futópályára.
Október 22-én egy F-16D kétüléses gép hajtott végre kényszerleszállást a wickenburgi városi reptéren. A tolóerejét elvesztett Falcon azonban „rövidre jött”, a pálya előtt ért talajt, de a személyzet épségben hagyta el a gépet.
Aznap még egy szerencsésebb kimenetelű esemény is történt, a Hill légibázison kényszerleszállt egy Falcon, mely korábban két póttartályt és két 500 fontos bombát hordozott. Veszély esetén meg kell szabadulni a függesztményektől, így tett az amerikai pilóta is. A leoldott bombák közül az egyik a bázis területén talajt érve felrobbant, de szerencsére senki nem sérült meg. Egyelőre nincs információ, hogy a gépnek milyen vészhelyzet miatt kellett megszakítani útját.
Egy héttel korábban, október 15-én történt az elmúlt hónapok egyik legsúlyosabb F-16-os szerencsétlensége. Két amerikai gép csattant össze helyi idő szerint 20:30 körül az Atlanti-óceán felett. A szerencsésebb pilóta épségben leszállt a Dél-Karolinában található Show légi bázison, innen indultak gépek éjszakai gyakorlórepülésre. A másik pilótát, Nicholas Giglio századost és gépét továbbra sem találják, azonban az ütközés rekonstruálásából kiderült, hogy a baleset minden bizonnyal végzetes volt.
Ez vajon a hajtóművek gyári hibája vagy a karbantartók hanyagságának tudható be. Az utsó az tuti hogy pilótahiba lesz.