Habár már biztosnak tűnik a Eurofighter Typhoon Tranche 3A szériájának felszereltsége, a „butított” szériából kihagyott eszközök gyártói változatlanul el kívánják érni, hogy termékeiket megrendelje a négy fejlesztő ország, azzal érvelve, hogy így nagyobb esélye lesz a gépnek az exportpiacon.Ráadásul a gyártókon kívül Németország és Anglia sem elégedett a következő sorozat tudásával.
Múltheti írásunkban az Eurojet konzorcium pedálozását olvashatták Olvasóink, most az egyik lényeges „válsággóc”, a Typhoon radarja a soros.
A Eurofighter GmbH által favorizált, különleges kialakítású CAESAR (Captor AESA Radar) elnevezésű készülék ugyanis jobb, mint a vetélytársak hasonló kategoriájú eszköze. (Legalábbis jobb lenne, ha végre szolgálatba állítanák és lenne vele gyakorlati tapasztalat is…)
A Typhoon AESA-antennás radarberendezésének érdekessége, hogy ellenfeleinek elektronikus fázisvezérlésű radarjtól eltérően mozgatható antennával rendelkezik, így sokkal nagyobb a látószöge. A „hagyományos” AESA +/- 70°-os látómezejével ellentétben, a mozgatható antennás készülék 100 fokos tartományban is lát, így a gép síkja mögötti terület sem teljesen holttér számára.
Mivel jobb riválisainál, így érthető azon törekvés a gyártó részéről, hogy az exportsiker lehetőségét kihasználva próbál meg megrendelést kicsikarni a fejlesztő országoktól. Kérdés, hogy a költségmegszorítások miatt a Tranche 3A-s csomagból kiemelt „szuperradar”-t sikerül-e visszatornászni a listára, avagy bíznak abban, hogy lesz olyan megrendelő, aki gyakorlati tapasztalat hiányában is bevállalja az eszköz megvásárlását.
Az oroszok ilyen radarjai is tekeregnek jobbra-balra.