|

Párizsi vegyes felvágott (június 19-ei adag)

A napokban (június 15-21.) rendezik meg Le Bourget-ban a Paris Air Showt. Mint azt már megszokhattuk, ilyenkor sor kerül több új típus bemutatására és szerződések aláírására is. Lehetőségeinkhez mérten megpróbáljuk informálni ezekről kedves Olvasóinkat!

A mai napon fontos döntés került nyilvánosságra Le Bourget-ban. A négy fejlesztő ország lemondott az AESA-radarról, így a Eurofighter Tranche 3A széria példányainak orrában még a CAPTOR radar hagyományos antennájú változata üzemel majd. A hónapok óta tartott a vita az EADS és a fejlesztő országok között, hogy létrejöjjön-e és pontosan milyen specifikációjú legyen a Tranche 3 verzió. Egy butított variáns mellett döntöttek, melynek a Tranche 3A elnevezést adták. A B változat reményeik szerint már az eredetileg tervezett összes képesség birtokában lesz, de csak 2011-12 környékén születik róla döntés. A korábbi változatok AESA-radarral történő ellátását elvileg nem akadályozza és az exportesélyeket pedig nem korlátozza a döntés.

Na ilyen nem lesz egyelőre a Tranche 3A széria orrában

Lesz-e hasonló a Tranche 3A széria orrában? ,

Az F-35 Lightning II számos csúcstechnikájú berendezést tartalmaz. Az ötödik generációs típus orrába kerülő radart a Northrop Grumman fejleszti. A cég már előre tekint és el kívánja kerülni a világ egyik legmodernebb repülőgépfedélzeti radarjának az esetleges exporttilalmát. Az APG-81 AESA radar gyártását kívánja (megbízható) külföldi kezekbe adni. Erre jelenleg a francia Thales tűnik legalkalmasabbnak, a gallokat amerikai terepen a Raytheon segíti majd. A két cég 2001 június óta folytat közös fejlesztéseket, így jól összeszokott párost alkotnak. Elképzelhető tehát, hogy majdan a nem amerikai F-35-ösök orrában francia gyártmányú APG-81-es üzemel majd. Ha a dolog megvalósul, akkor a Rafale AESA radarjának fejlesztésében is segítségére lehet majd az amerikai technika.

Lehet, hogy francia radar is üzemel majd az F-35-ösökben?

Lehet, hogy francia radar is üzemel majd az F-35-ösökben? ,

A Szuhoj elnök-vezérigazgatója, Mihail Pogoszjan párizsi sajtótájékoztatóján kifejtette, hogy a cég még mindig dolgozik az orosz ötödik generációs, PAK-FA jelzéssel ellátott masinán. Elmondta, hogy lassan elkészül és belekezdhetnek az első felszállás előtti földi tesztelés folyamatába, ráadásul a gép szűzrepülésére terveik szerint akár még idén sor kerülhet. A cég vezetője még elmondta, hogy a jövőben jóval szorosabb együttműködést kívánnak elérni a MiG tervezőirodával, mind logisztikai munkában, mind pedig repülőeszközök fejlesztése terén, egyúttal sok sikert kívánt a honfitárs cégnek az indiai MMRCA tenderen, melyen Pogoszjan szerint biztos befutó a MiG-35-ös.

M-346 Master

Régóta tudni lehet, hogy Olaszország egyelőre csak 15 darab M-346 Master sugárhajtású kiképzőgépet igényel, azonban konkrét megrendelés ezidáig nem érkezett. Ám ma megtört a jég és 6 darab megrendeléséről írtak alá szerződést az Alenia Aermacchi és az olasz védelmi minisztérium képviselői. A további 9 darab szállításáról egyelőre nincsen kontraktus, de hamarosan ennek bejelentésére is számítani lehet. A gép első külföldi megrendelője az Egyesült Arab Emirátusok voltak, ám potenciális vásárlók közé tartozik még Szaúd Arábia, Indonézia, Ecuador, Katar, Görögország és Chile is, továbbá a létesítendő közös európai kiképzőközpont gerincét is az M-346-osok alkothatják.

Az előző napok eseményeit itt elolvashatod: 1. nap, 2. nap, 3. nap.