Befejeződött a berepülés, Afganisztán kézhez kapta az első felújított G.222-es repülőgépét, melyet az Egyesült Államok finanszírozásával vásároltak Olaszországtól.
Az Alenia Aeronautica capodichinoi üzemében adták át ünnepélyesen az afgán képviseletnek az első repülőgépüket szeptember 25-én. A gép átalakítása 9 hónapot vett igénybe, és még július 30-án végrehajtotta felszállását, azóta különböző tesztrepüléseket végeztek vele.
Az USA 18 G.222-est vásárolt Afganisztán számára, segítve ezzel légierejének talpra állítását. A gépek még 1977 és 1985 között készültek, az olaszok a vadiúj C-27J Spartan típus érkezésekor váltak meg tőlük. A gépek különböző modifikációja miatt volt leginkább szükséges az átalakítás, a „közös nevezőre hozás” mellett új kommunikációs berendezéseket kapnak a gépek. A modernizálás nem nagy volumenű, nem éri el a C-27J avionikai képességeit, de az afgán haderőnek így is jócskán megfelel.
A tervek szerint a további 17 gép leszállítása havi egy példányos ütemben folyik majd, ezzel az ütemtervvel 2011 elejére teljesítik a szerződést. Még le sem szállították az első gépet, az USA máris tárgyalásokat kezdett további gépek szállításáról, erről azonban egyelőre nincs bővebb információ.
Sziasztok!
Valaki a témában jártas meg tudja mondani mi az amerikai cél az afgán légierővel kapcsolatban? Mert gondolom egyenlőre a saját területek feletti uralomnak is örűlnének, nemhogy még a szomszédoktól is megvédjék magukat. Gondolom ezt majd USA megoldja valami helyi bázisról.
Sziasztok!
Szerintem főleg a légi szállítási kapacitása a fő csapásirány!
Kicsit enyhíteni az ott repülő technikát. De szerintem mi is bevállalhattunk volna egy-két hasonló gépet! :)
Hát G.222-est már inkább ne…! :-))
A csapásirány szerintem hasonló lehet mint irakban. Először a nem kifejezetten csapásmérő erők lassú fejlesztése. Szállítógépek, helikopterek, majd a felkelők elleni harcra megfelelő típusok beszerzése, korlátozott csapásmérő képességgel. Értem itt alatta, hogy nem nagy teherbírású vadászbombázók, hanem a korábbi hírekben szereplő AMX, ALCA kategóriában. Aztán 15-20 év múlva jöhetnek z elő igazi nagyvasak!! Mondjuk levetett F-16-osok…!! :-)) Bár addig fordul még egy párszor a kocka és a politikai vezetés is mind Afganisztánban, mind Irakban…
Mi a baj a G.222-vel?
Az, hogy öreg gépek. Semmivel nem tudnánk hosszú távon gazdaságosabban üzemetetni, mint az Ancsákat. Jelenleg már a C-27-est gyártják helyette és ha veszünk valamit az új gép legyen, különben cseberből vederbe…
Szerintem ezek a G-222-esek fogják az afgán mákot és ópiumot szállítani a CIA heroint előállító üzemeibe. A kész cuccot terítik az amcsi gettókban a néger bűnözőknek, a pénzből pedig különféle piszkos háborúkat, puccsokat és halálbridgádokat finanszíroznak a világ minden táján.
Pontosan így volt ez már a hírhedt Iran-gate / nicaraguai kontra botrány ügyében is, miért lenne most másképp? A világ egy hihetetlenül undorító hely.