Esetünkben nem igaz a dolog, ugyanis ha az Airbus mérnökei és munkásai hasonló sebességgel folytatják az A400M fejlesztési programját, akkor annak – rájuk és a programra nézve – nem lesz jó vége…
Apránként, de azért halad a program, habár a tulajdonosok és a megrendelők cseppet sem elégedettek ezzel a sebességgel.
Az első elkészült, MSN001 jelzésű prototípust a napokban vontatták ki földi tesztelésre, amely előre láthatólag két hétig fog tartani. (Csak zárójelben jegyezzük meg, hogy erre eredetileg 2008 elején kellett volna sort keríteni…)

Az A400M rollout ceremóniáján készült felvétel ,
A késés miatt eltolódott szűzrepülésre (amelyre nem kell sokat várni, egyesek szerint már 2009 végén, 2010 elején megtörténhet) az Airbus Military vezetősége szerint egy „jóval érettebb” repülőgéppel kerülhet sor. Ez a hozzáállás azért érdekes, mert habár a megrendelők a közelmúltban újabb pénzeket (28.5 milliárd dollár) szavaztak meg a program gatyába rázására, ha továbbra is hasonló sebességgel vánszorog a program, akkor elpártolhatnak mellőle, hiszen több más alternatíva is létezik (C-17, C-130J és XL, An-70). A gyártó átütemezett határidejei szerint az első gépet 2012 végén, 2013 elején (három év késéssel) szállíthatják le a megrendelőknek.