Dél-Korea lemondott lopakodó-fejlesztési tervéről

Mint arról beszámoltunk, Dél-Korea ambiciózus terveket szövögetett egy (külföldi partner segítségével kifejlesztett) saját gyártású vadászbombázóról. Úgy tűnik, hogy ez nem fog megvalósulni. Lássuk mi lesz helyette!

Azzal, hogy Dél-Korea lemondott a lopakodó-fejlesztési tervéről és a KF-X programot lefújta, így jelenleg váltótípus nélkül maradt az F-4-es és F-5-ös flotta. Az ázsiai ország egy, az F-16-ossal egy kategóriába tartozó gépből kíván 250 darabot rendszeresíteni. A terv az, hogy a győztes gép licenszgyártásába minél több hazai céget sikerüljön befogni.

ROKAF F-4E

Kritériumok természetesen ezzel a géppel szemben is vannak. Első helyen szerepel a fázisvezérlésű, tehát AESA-típusú radar megléte, valamint a csökkentett észlelhetőség. Árkorlátok is vannak, a gépek darabonkénti ára nem haladhatja meg az 50 millió dollárt. A típus hatótávolságának legalább másfélszer nagyobbnak kell lennie, mint az F-16-osé, sárkányszerkezetének élettartama pedig 34%-kal kell, hogy verje a Falcont, avionikája jobb legyen, mint az F-16 Block50-es verziónak, rendelkezzen IRST-vel (Infra Red Search and Track = infravörös kereső) és adatátviteli rendszerrel, valamint képesnek kell lennie elektronikai harcra is.

F-5E ROKAF

Akoreai kormány által felkért WSCDARC (Weapon Systems Concept Development and Application Research Center) levélben felkereste a kiszemelt gyártókat, a Boeingot, az EADS-t, a Lockheed Martint és a Saabot az alapvető követelményekről tájékoztatván őket.

Dél-koreai F-15K vadászbombázók felszálláshoz gurulnak a Max Thunder 2009-01 hadgyakorlaton
Dél-koreai F-15K vadászbombázók felszálláshoz gurulnak a Max Thunder 2009-01 hadgyakorlaton

A Boeing az F/A-18E/F Super Hornetet ajánlhatja, a Lockheed Martin az indiai MMRCA-tenderre nevezett F-16-variánshoz hasonló felszereltségű Falcont, az EADS a Eurofighter Typhoont. Azonban a Saab nem húzhatja elő a zsebéből a Gripent, hiszen az apró gép kizárt, hogy teljesíteni tudja az elvárt hatósugárt. A Center tájékoztatása szerint elképzelhető egy közös tapasztalatok alapján „összerakott” gép is, ekkor a Saab az elektronikai rendszerek terén szerzett tapasztalatát rakhatja közösbe.

T-50 Golden Eagle

A Center az elkövetkező időben tovább finomítja a követelményrendszert, mely októberre várható, a végső döntést pedig még az év vége előtt meg kívánják hozni.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Levegőben az új török vadász

Levegőben az új török vadász

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Levegőben az első magyar KC-390

Levegőben az első magyar KC-390