|

Ünnepelt az Alenia Aeronautica

Kivételesen nem azért, mert újabb vevőt sikerült találniuk a kategóriájában roppant sikeres C-27J Spartan számára. Bár kicsit kapcsolódó volt a esemény apropója. Jó másfél évvel ezelőtt írtunk róla, hogy az Egyesült Államok a kissé megviselt afgán légierő logisztikai képességeinek feljavítására 20 felújított C-27A Spartan gép átadását tervezi.

2008 januárjában az első gépek átadásának idejét 2009 nyarára jelölték meg. Mint akkoriban megemlítettük, a 20 Spartan gép sehogy sem jöhet ki csak abból az összesen 10 C-27A-ból, amit az Egyesült Államok 1990 – 1992 között legyártott és a dél-amerikai régióban az 1999-es, magas üzemeltetési költségük miatti kivonásukig üzemeltetett. Mivel azonban a C-27A alapvetően az olasz G.222 amerikai szabványoknak megfelelő licence, így valószínűsíthető volt, hogy a hiányzó darabszámot az olaszok kivont gépeiből pótolják.

C-27A Spartan valahol Panama felett 1995 őszén

C-27A Spartan valahol Panama felett 1995 őszén ,

2008 őszére tisztázódott a dolog, hogy nem az amerikai C-27A gépek lesznek odaajándékozva, hanem az olasz légierő kivont G.222 gépei közül kerül 18 felújításra. Az Alenia North America-val megköttetett, 287 millió Dolláros szerződés részleteiről tavaly novemberben számoltunk be. November folyamán a Hírhalomban röviden beszámoltunk arról is, hogy a korszerűsítendő gépek első négy példánya már át is repült Pisából, a Pratica di Mare légi támaszpontról a Nápoly melleti Alenia Aeronautica telephelyére, ahol a korszerűsítési munkálatokat végzik majd el, a majdani afgán gépeken.

UN G.222

Mivel akkoriban megírtuk, hogy az Alenia az első gép felújításának befejezését 2009 közepére ígérte, így nem nehéz kitalálni, hogy a napokban lezajlott kis ünnepség apropóját az első afgán G.222 kigurulása szolgáltatta.

A nehéz körülményekre felkészített G.222-esek az afgán légierő kiöregedett, összesen 5 gépet számláló An-32 gépparkját fogják váltani. Az első gép átadása idén szeptemberben, míg az utolsó gép érkezése 2011-ben lesz esedékes.