A perui kormány a minap bejelentette, hogy a Védelmi Alapból kifizette az utolsó, majd’ 30 millió dolláros tartozását az orosz MiG-nek.
Egy 2008 augusztusában kötött szerződés értelmében az orosz tervezőiroda segítségével modernizálják Peru 19 darab MiG-29 Fulcrum repülőgépét. A kontraktus értelmében a gépek korszerű, „üveg” pilótafülkét, elektronikai- és kommunikációs rendszereket, valamint HOTAS kezelőszerveket kapnak. Az átalakítás 2011-re fejeződik be, összértéke 106 millió dollár. A modernizációs program SMT szintre hozza fel a perui Fulcrumokat. Az elnevezésük is változik, ezentúl MiG-29SMP (a ‘P’ Perut jelöli) jelzéssel különböztetjük meg őket.
Peru még 1996-ban vásárolt 18 darab együléses MiG-29S és 2 darab kétüléses MiG-29UB-t Fehéroroszországtól. 1998-ban további 3 darab MiG-29SE érkezett Oroszországból, melyeket a veszteségek pótlására szereztek be.
Magyarország kb. Peruval van egy színvonalon.
Arra kérnélek, ne degradáld a perui légierőt! Köszönöm! :)
Ti még beszéltek itt hadseregről? Magyar katonáktól a megmaradt fegyvert az INKAL védi. A Grippen meg béreljük 14 db az ország védelmére kevés ismerjükben a fent emlitet Mig össz harcértéke lehet nagyobb.
Nem beszélve a szomszédos Romániáról amely modernizál gépekből 70 db felet tart hadrendben , és felmerült hogy közeljövőben F-35 rendszeresík.
Ma nincs 10 000 magyar katona! Siralmas gyarmati rendfenntartó erők van.
Görög hadsereg a honvédelemre képes erő a ,miénk nem a külső ellenség ellen van.
A románoktól annyira nem kell megijedni azért. A MiG-21 LanceR azért nem csúcstechnika, főleg, hogy jelentős részük támadó változat, amiben távolságmérő van. Igazi radarja (ELTA EL/M-2032) csak a vadász verzióknak van. (Eredetileg asszem 25/85 volt a vadász/támadó verziók aránya)
Egyenlőre F-16 beszerésről volt szó, és csak később F-35-ötről, de pár hete ezt is elnapolták. Egy pár évig egyenlőre maradnak a LanceR-ek.
És a teljes 100 db-ból egy jópár odavágta már magát, cirka 35 db röpképes az utolsó infók szerint. Viszont azér irigylése méltó avionika van rajtuk. A mi bisz gépeinkkel is le lehetett volna ezt játszani. Jobban jártunk volna vele, lett volna egy kis átmenet az orosz és nyugati technika között.
Másik még mindig a 70-években rendszeresitet légvédelmi rendszert alkalmazza a honi légvédelem.
Magyar honvédelemről meg azért rossz a véleményem ,mert az egyik jó cimborám hivatásos katona altiszti beosztásban egy NATO-nak felajánlott egységeb egy hosszabb beszélgetés alatt csak elmondta hogy a seregen belül a katonák zöme szerint mostani felszerelésükkel nem lennének képesek megvédeni a hazát.
Alapvető fegyvernemek hiányoznak ami még egy aszimmetrikus hadviselésnél égető gond.
Azt azért ne feledjük, hogy a román Mig-21-esekkl azért képesek voltak egy turnust letudni a Baltikumban!! Ez azért nekem elég jó ajánlólevél. Régi technikán alapul, de kellő alázattal eredményesen lehet üzemeltetni. Nekünk ez sem a Mig-29-essel, se a Gripennel nem sikerül…
Másik dolog ha Mig-29 normális korszerű elektronikát kap akkor olcsóbb és jobb választás lett volna. Grippen jó hogy új gépecske de az új elektronikát gyengébbek a repülési paraméterei.
Mig-29 ami nekünk is itt állt a garázsban csúcs gépnek tervezték és olyan paraméterekkel rendelkezik mint F-15-ös.
Mutasson nekem bárki olyan légi harc kiértékelés melyben a Grippen legyőzi az F-15-öst.
Grippenhez hasonló gép a korszerűsíttet Mig-29 mellett mint csapás mérő csapattámogató feladatkörre kellet volna alkalmazni.
„Mig-29 ami nekünk is itt állt a garázsban csúcs gépnek tervezték és olyan paraméterekkel rendelkezik mint F-15-ös.”
Na azért ez így elég meredek kijelentés.
– A MiG orsozó szögsebessége kisebb. A többi paraméterül nagyon hasonló.
– Mikor volt NCTR üzemmódja a MiG-29 radarjának és jelfeldolgozó rendszerének?
– Az F-15 tolóerő / tömeg aránya légiharc konfigban jobb és azonos arány mellett a hatótávolsában agyonveri a MiG-et még CFT nélkül is. (F-15C-n mondjuk ezt szinte soha nincs rajta.) 3 póttarály mellett is full légharc fegyverzetet vihet. A MiG-re rakva két pótost a szárnyakra az amúgy is harmatos BVR képesség 0-ra redukálódik. (Nem minden MiG-re volt lehetőség ezt tenni.)
– Az F-15C fegyverzete már a ’80-as évek elején is felülmúlta a még nem is létező MiG-29-ét mennyiségben és BVR kategóriában minőségben is. A mostani AMRAAM-okkal és AIM-9X-szel végképp.
– A MiG-29 gépen van inegrált, első osztályú ECM? Az F-15-ön cirka 3-szor több zavarótöltet tárazható be (8×30) és ez a BOL sínek alkalmazásával még tovább nő.
A ’80-as években nem volt olyan rossz az alap MiG-29, de azért ne állítsuk már be annak ami nem volt…
—
„Mutasson nekem bárki olyan légi harc kiértékelés melyben a Grippen legyőzi az F-15-öst.”
Tekintve, hogy nem nagyon repültek egymás ellen korlátozás néklül fullos fegyverzettel elég nehéz ilyet mutatni. Valós légiharc eredmények viszont vannak a MiG és F-15 gépek között, ismert eredménnyel. Persze itt fegyverrendszerek és kiképzési rendszerek összecsapásának a végét látjuk, de a végpont akkor is maga a két vadászgép és fegyverzete és fedélzeti rendszereinek próbája.
Oké rendben.
De akkor véleményed szerint egy modern rendszerekkel felszerelt Mig-29 mire lenne képes?
Miért kellene összehasonlítani a Gripent az F-15-össel?? Főleg nálunk? Melyik szomszédos ország rendelkezik F-15-össel, honnan várható ilyen irányú fenyegetettség? Szerintem sehonnan. Nekünk a román, szlovák, szerb légierő kapacitásait kell figyelembe vennünk. Erre a célra véleményem szerint a Gripen elegendő lenne, ha normálisan használnánk.
Egy modernizált Mig-29-es mire lenne képes?
Egy komolyabb légierőben mondjuk Air Policy feladatokra valamint korlátozott légtérvédelemre. De kevés maga a korszerűsítés, ha nincs mellé mondjuk megfelelő lokátor támogatás. Nem biztos, hogy korszerűsítés után is olcsóbb lett volna az üzemeltetése. Azért kopnak ezek a gépek rendesen. Eszik a hajtóművet és az év eleji strukturális problémák is azt jelzik figyelni kell az élettartamra. Ráadásul egy elég komoly orosz függés maradt volna…
„De akkor véleményed szerint egy modern rendszerekkel felszerelt Mig-29 mire lenne képes?”
Sokkal sokkal többre, mint a magyar verzió. Az alábbi nagyon fontos dolgok változtak a legutolsó szériás MiG gépeken. Apróbb gond, hogy gyakorlatilag 0 mennyiég készül belőlük.
– 2 új felfüggesztési pont. Pótos esetén nem veszik el a BVR képesség, mert R-77 mehet a kinti függesztő pontok alá is. Az R-77 képességei sajnos ismeretlenek, csak kiszivárgott infók vannak. Orosz szinten az is hatalmas erőlelépés az biztos.
– Glass cockpit. Minden követelményt kielégít. A HOTAS elv figyelembvételével tervezték a gépet tudommal. Az ergonómia valóban igen korszerű.
– A kopoltyúk megszűntek és emiatt gép üzemanyag befogadó képessége jelentősen nőtt.
– A hajtómű üzemideje és megbízhatósága sokat javult és kevésbé füstölt.
stb.
Összegezve azt mondanám, hogy összehasonlíthatatlanul nagyobb fenyegetés lenne egy konfliktusban megfelelő AWACS supporttal, ha kellő darabszámban lenne belőle. Viszont az Etióp-Eritre közötti légiharcok megmutatták, hogy a hatótávolsága a gépeknek nagyon döntő, mert a Szu-27-tel repülő fél legyőzte a MiG-eket ugyanazon fegyverzet használatával, mert ő döntötte el, hogy mikor száll harcba. A Szuhoj emiatt szinte minden babért learat.
További arcpirító dolog az algériai MiG export esete.
Itt egy „kis” olvasnivaló.
http://www.sci.fi/~fta/MiG-29.htm
Elég kimerítő és van benne nagyon sok dolog ahol felhúztam a szemöldököm, mert vagy számomra teljesen ismeretlen volt, vagy szerintem nem igaz ami ír. Ettől függetlenül ilyen részletes és bő dokumentumot még nem láttam netem a gépről.
Mit tudtok a Mig_1.42 projekről talán ez lenne a Mig- tervező iroda utolsó konstrukciója?
ha minden igaz a közeljövőben lesz róla egy írásunk, előre is ajánlom figyelmedbe! ;)
Amit eddig olvastam róla aszerint egy 5-gés.
Akkor meg nem értem mért erőltetik a Szuhoj is fejlesszen ki egyet ,mikor arról szó a fáma hogy Ivánt nem veti fel a pénz.
F-35 is lehet látni hogy az első felszállás és rendszerbe állitás között sok idő telik el ,és sok pénz folyik el.
Másik a magyar nyelven fent lehető értekezések szerint egészen jó konstrukcióról van szó akkor orosz hadvezetés mért pénzeli a SzU-37 projektet ami szép ,és jó gépet eredményez de csak 4++ lesz?
Vagy ez olyan szép katona politika ?
Ahol mende mondák szerint erős a Szuhoj tervező írod lobi képessége.
http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/killer_004/
http://www.harcirepulo.hu/MiG142/index.html
Itt olvastam róla.
Mert gyorsan hozzá férhető.
Mint egyetemi hallgató erre van időm. De talán ha sokat leteszek az asztalra bekapcsolódhatok az egyetemünkön folyó radar abszorbens kolloid rendszerek kutatásába.
Ez a projek ilyen SAAB ajándék két hazai nagy tanszék csoportnak. Ellentételezés számláján leírva hogy próbáljanak megoldást keresni.
El MInisterio de DEfensa del Perú hace unos meses oficialmente dio de baja a 2 aviones MIG-29 que se perdieron en accidentes aeronaúticos, segun se desprende de las notas periodisticas, la repotenciación de los MIG-29 es para toda la Flota, otorgandole de mejoras en sus radares y permitiendo que toda la flota pueda disponer de las facilidades tecnicas para la utilizacion de los R-77 y adicionalmente asignarles nuevas armas y funciones antibuque con el KH-31.
Saludos,
Hola JRIVERA
Decimos gracias por las informaciones, y gracias que usted nos lee de la distancia así. Lo esperamos me gusta esto nuestro lado.
Nem is tudtam Bear, hogy tudsz spanyolul. Elmondja valaki, hogy mit írt a srác? :D Had ne kezdjem el guglival fordítgatni :) Odáig megy, hogy a perui védelmi minisztérium :)
Nos hát JRIVERA elmondása alapján a perui Fulcrum flotta két gépet veszített eddig balesetben, és modernizálás legfőbb csapásiránya a radarberendezés jelentős modernizálása, az R-77-es légiharc-rakéták, és a Kh-31-es hajók elleni robotrepülőgépek alkalmazása.
Válaszomban megköszöntem az információkat, és hogy olvas minket (legalábbis remélem hogy ezt tettem, a szándék ez volt).