Párizsi vegyes felvágott (június 18-ai adag)

A napokban (június 15-21.) rendezik meg Le Bourget-ban a Paris Air Showt. Mint azt már megszokhattuk, ilyenkor sor kerül több új típus bemutatására és szerződések aláírására is. Lehetőségeinkhez mérten megpróbáljuk informálni ezekről kedves Olvasóinkat!

General Electric GEnx engine cutaway

A Boeing megerősítette, hogy leszerződött a General Electric-kel a GEnx hajtóműcsalád példányainak szállításáról a KC-X tenderen indított gépek számára. A Boeing 767 vagy a 777-es polgári utasszállítón alapuló tankerek így a fejlesztés alatt álló, a 787-es és 747-8-as típus számára készülő újgenerációs hajtóműveket kapják, melyek a legmodernebb technikák alkalmazásával erősebbek, könnyebbek, környezettakarékosabbak és nem utolsó sorban csendesebbek a korábban alkalmazott erőforrásoknál.

General Electric GEnx engine in pieces

Párizsban idén nagy szerepet kap a terrorizmus elleni harc és a szükséges eszközök. Az aszimmetrikus összecsapások napjaink egyik legnagyobb kihívását jelentik a fegyveres erők számára. Korábban beszámoltunk róla, hogy a US Air Force és a US Navy is rendszeresít erre alkalmasabb, olcsóbban üzemeltethető gépeket. A texasi székhelyű, civil tulajdonú Air Tractor Inc. kiállított egy „Air Truck” elnevezésű turboprop gépet. A masina egyszerű alapokon nyugszik, így eléggé puritán külsőt kapott, de a célnak valószínűen megfelel. Az Embraer Tucano és a Beechcraft T-6 ellenfelének szánt gép nem rendelkezik beépített fegyverzettel, szárny- és törzsalatti felfüggesztési pontjain gépágyúkat, irányítatlan rakétablokkokat, valamint „buta” bombákat hordozhat.

Air Truck

Az EADS növelni szeretné befolyását az észak-amerikai védelmi piacon. Ez ügyben már eddig is tettek lépéseket, hisz elnyerték a 322 könnyű, többfeladatú helikopter gyártásáról szóló szerződést (ez 1,7 milliárd dollárt hozott a konyhára), valamint versenyben vannak a tanker-tenderen is az A330-200-ason alapuló KC-30-al. Ha ezt sikerülne elnyerniük, 35 milliárd dollár ütné a markukat. Legfőbb amerikai partnerük a Northrop Grumman, mely céggel együttműködve neveznek be a tenderekre.

Ralph Crosby, az EADS védelmi szektorának vezetője a Paris Air Show-n elmondta, a cég a következő évben az észak-amerikai védelmi szektorban háromszoros bevétel-növekedésre számítanak, mely így elérheti az 1,5 milliárd dollárt.
Azonban a gazdasági válság betehet nekik, már így is csökkenteniük kellett a tengerentúli befektetésekre szánt összeget 500 millió dollárra.

A Thales bejelentése alapján a cég reméli, hogy még idén sikerült befejezni könnyű többfeladatú rakétájuk (LMM) fejlesztését, melyet elsősorban a Brit Királyi Haditengerészet új AW159 Lynx Wildcat harci helikopterei számára készítenek.

AW159 Lynx Wildcat LMM rakétákkal

AW159 Lynx Wildcat LMM rakétákkal ,

A rakétákkal kisebb járőrhajókat, esetleg terroristák vagy kalózok által vezetett csónakokat lehet majd hatékonyan megsemmisíteni, valamint partraszálló hadműveletek esetén a katonákat lehet majd fedezni velük. A rakétát kétfokozatú hajtómű röpíti a cél felé, melyet 3 kg-os robbanófejével pusztíthat el. A találati valószínűséget a lézeres közelségi gyújtó segíti. Egy helikopter előreláthatólag 14 darabot szállíthat majd a fegyverből.
A tervek szerint az első sorozatgyártott példányt 2011-ben szállíthatják le a megrendelőnek.

A Northrop Grumman szeretné nemzetközi piacra vinni AESA radarját, melyet eddig nem engedett neki az Egyesül Államok kormánya. A radart eddig csak az amerikai haderő harci gépei kaphatták meg, most azonban szeretnék eladni külföldi légierőknek is. Konkrétan a következő típusokat jelölték meg: Mitsubishi F-2, Saab JAS-39, Lockheed Martin F-16, Aermacchi M346. A legnagyobb esély az külföldi légierőknél alkalmazott F-16-osok számára való eladásra van a cég szerint, mivel ezekhez a gépekhez alkalmazták eddig a legtöbbet a radart.

Tavaly decemberben Brazília 50 darab EC725 típusú helikoptert vásárolt 1,9 milliárd értékben a Eurocopter konzorciumtól. A helikoptereket Brazíliában szerelik majd össze. Konkrétan a Helibras egyik üzemben, melyben egyébként az Eurocopter 45%-os részesedéssel rendelkezik. Az európai cég vezetője elmondta, hogy reméli, hogy a brazilok képesek lesznek 10 éven belül saját helikopter kifejlesztésére, így a Helibras elsőszámú exportőrré válhat a dél-amerikai régióban helikoptereket tekintve.

Olvasd el első és második nap eseményeit is!

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Levegőben az új török vadász

Levegőben az új török vadász

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Levegőben az első magyar KC-390

Levegőben az első magyar KC-390