Mint arról szűk egy hónapja beszámoltunk, Dél-Korea szükségesnek és finanszírozhatónak találta a KF-16-flottájának felújítását. Ugyanakkor szót kell ejteni arról a 35 darab Block 32-es verziójú Falconról is, amit még 1981-ben rendeltek, de csak ’89-ben álltak hadrendbe. Ezzel a vásárlással Dél-Korea a Block 32-es széria első külföldi megrendelője lett.
Ezek a gépek a KF-16-osokkal ellentétben még ez Egyesült Államokban készültek és mára igen elavultnak számítanak. Így jelezték igényüket az Egyesült Államok felé, ahol a Kongresszus rábólintott a modernizációhoz szükséges tudásanyag és eszközök átadására. Új fegyverzetként a JDAM és az AMRAAM kerül a gépek fegyverzetébe, utóbbi eléggé érdekesen hangzik, hiszen Dél-Korea az USA egyik közelibb szövetségese, így megkaphatták volna a fegyvert, am a ’81-es vásárláskor koránt sem volt még kész az AIM-120A AMRAAM, így csak az AIM-7 Sparrow volt a gépek BVR-fegyvere.
A 250 millió dolláros üzlet továbbá tartalmazza a továbbfejlesztett adatátviteli rendszert, valamint a lehallgatásbiztos rádiókat is. Az üzlet amerikai részről engedélyezését nagy valószínűséggel Észak-Korea mostani ficánkolásai is elősegítették.
httpv://www.youtube.com/watch?v=OtioZ8_UUyI
Volt egy hozzászólásom. Hová tűnt?
Hmm, nekem az imént a WordPress csak ezt az egy kommentedet jelezte ehhez a hírhez.
Amúgy kikapcsoltam, hogy jóváhagyásra kell várnia a hozzászólásnak, mert az eddig bekapcsolva maradt.
5-6 perce még a Te kommentedet sem jelezte nekem Tcat, csak a Molni-ét. Pedig idő szerint 11 perce írtad.
Na szóval az volt benne, hogy itt valami nem kerek.
Az első dél-koreai F-16 gépeket 1991-1992 táján vették át tudtommal. A fent említett dátum csak terv volt.
AIM-7 soha nem volt hozzá, az csak a USA ANG gépeihez volt és egy holland ismerősőm szerint néhány holland és belga gépre lehetett volna raki, de csak elméleti lehetőség volt, mert nem vettek hozzá olyat ők sem. (Valszeg arról lehet szó, hogy F-16A gépeiket az ANG-ek szánt készletekből kaphattak.)
A Block 32 gépet „igen elavultnak” titulálni elég meredek. Maximum nem a legeslegkorszerűbb, mert IFF rendszere nem olyan fullos, mint a későbbi verzióké.
A agyonajnározott Rafale, Gripen és egyéb gépek majd egyszer talán képesek lesznek talán minden feladatkör ellátására és nem csak papíron. A Gripenen pl. hol van SEAD képesség? Sehol… A Block 32 vásárlásakor azonnal megvolt hozzá minden képesség (asszem még LANTIRN is!).
A gépek 1989ben álltak hadrendbe.
És Dél-Korea igenis alkalmazta a Sparrow változatait, olvasgass csak utána ( http://en.wikipedia.org/wiki/AIM-7_Sparrow ) Amit először nem kaptak meg az az AMRAAM volt, de a későbbi Falconok fegyverzetében már megtalálhatjuk azt is.
A eurocanard típusok még korántsem készek, folyamatos fejlesztés alatt állnak. Ha megnézed az F-16 is honnan indult. A legfejlettebb E/F verziók vagy a Block 52+ van egy kategóriában az európai gépekkel. Persze azok fegyverintegráció tekintetében (is) rendesen lemaradva követik az F-16ost. De a Block 32 hol van ezekhez képest?
http://www.f-16.net/f-16_users_article18.html
A táblázat szerint mindketten tévedtünk. 1986-tól volt szállítás.
A Sparrowról viszont akkor tényleg szeretnék egy linket kérni (mint bizonyíték, de a több jobb lenne), mert fontos lenne egy szimulátorfejlesztés kapcspán. Soha nem láttam még semmiféle fotót KF-16C-ról AIM-7-tel és nem is hallottam ezidáig.
A wikis link egy árva hangot sem szól a RokAF-ről és van rajta egy orbitális tévedés is.
A Sparrow Mike verziójának bőven 40% feletti volt a találati aránya. Szegények összetévesztik a raktárból hiányzott mennyiséget a szándékosan indított mennyiséggel. Mert tény, hogy x hiányzó darabra y győzelem jut, csak a lelőtt gépeken is odaveszett néhány példány és voltak nem szándékos idítások és vészleoldások is… Picivel 70% feletti volt az arány, ami nem meglepő olyan ellenfél ellen akinek nem volt AWACS támogatása, elektronikai elég elmaradott gépekkel repült. ECM talán csak az felúított Mirage F1 gépeken volt és chaff is csak azon meg MiG-29 gépeken volt és talán a MiG-29 gépeken.
„a wikis link egy árva szót sem szól…”
rákerestél south korea-ra? nem… ha rákerestél vna látnád az üzemeltetők között…
„Used by: United States, South Korea, Japan, Italy, United Kingdom, Saudi Arabia, Pakistan”
„a barátom mondta…”
nekem is sokmindent mondanak a barátaim, de nem muszáj mindig rájuk hallgatni… vannak okosabb emberek is. majd ha alátámasztja vmivel, elhiszem…
de gondolj bele
nem lett vna értelme falconokat venni ha nem kaptak vna hozzá bvr-fegyverzetet… AMRAAM nem volt, ha Sparrow se lett vna, akkor minek vették meg?
(ráadásul az F-4 Phantom II-eseik is alkalmazták a Sparrow-t)
“a barátom mondta…”
A Holland Légierő földi kiszolgáló személyzeteként dolgozatt egy ideig. Direkt kötekedsz?
Már miért ne lett volna. Az F-4ESK AIM-7F fegyverzete azért az nem a világ teteje és mivel az F-5A gépek csapásmérő fegyverzete elég vicckategóriás ezért az F-4DSK és F-4ESK gépeket bizony csapásmérőként is kemény kellett volna használni egy esetleges háborúban.
A NATO-ban sem volt a BVR képesség általános az F-16 miatt. Mikor megrendelték az F-5E és F-5F gyártása éppen csak elkezdődött Koreában. Azok radarja és érdekes módon elvben szintén képes lett volna az AIM-7-tel együttműködni, bár erről szintén soha nem volt fótó, nem vitt egyik F-5 sem AIM-7-et. Az F-5E teljesítményéhez képest és fegyverzet mennyiségéhez igenis nagy előrelépés volt a radarról és egyéb rendszerekről nem is beszélve. Több IR és radarcsali volt betárazható, van ECM konténere. Rakétafegyverzete nem AIM-9P hanem AIM-9L/M volt. Egészen apró eltérések… :)
Ezek után is szerinted nem volt értelme?
„rákerestél south korea-ra? nem… ha rákerestél vna látnád az üzemeltetők között…”
Az viszont ebből nem derül ki, hogy F-16-oson alkalmazták volna.
molniblage linkjében viszont van rá utalás:
„South Korea has purchased AIM-9 Sidewinder, AIM-120 AMRAAM, AGM-65 Maverick, and AIM-7 Sparrow missiles for its F-16 force.”
Az más kérdés megtörtént-e az integrálás…?
Eszerint nem:
http://koreansentry.19.forumer.com/viewtopic.php?t=1945