|

Korea modernizálja hazai gyártású madárkáit

A KF-X fejlesztésének elhúzódása miatt Koreában leporolták a KF-16-osok modernizációjának terveit. A Lockheed Martin engedélyével a Korea Aerospace Industries által a ’90-es évek folyamán Dél-Koreában legyártott gépek avionikája a koreaiak szerint megérett a korszerűsítésre.

Mivel Szöulban úgy döntöttek, hogy a KF-X program nem kapja meg a jövőre előirányzott összeget, így a dél-koreai F-16 Block 32-esek és McDonnell Douglas F-4 Phantom II-esek leváltása tovább tolódik. Az el nem kötött pénzből azonban jut a KF-16-osok modernizálására.

KF-16 ROKAF

Mint korábban beszámoltunk róla, a koreaiak nagyon vágynak egy repülőgép-fedélzeti AESA-radarra, ráadásul örülnének ha az Amerikából érkezne, bár ha ez nem jönne össze, az izraeliek boldogan segítenének.
Az egyetlen külföldiek számára is elérhető, enyhe exportkorlátozású AESA radar a RANGR (Raytheon Next Generation Radar) nevet viseli, ez az AN/APG-79-esen alapuló fejlesztés. Az F-16-os és F/A-18-asok korábbi verzióinak modernizációjához ajánlott radarberendezés eladását engedélyezné a Kongresszus Korea számára.

KF-16 ROKAF

Azonban az elektronikai frissítés nem meríti ki a terveket, gondolkodnak a hajtóművek modernebbre cserélésén is. Az F-15K Slam Eagle gépekhez furcsa módon vegyesen rendszeresítettek GE és P&W hajtóműveket, így mind a két gyártó termékének esélye van a további megrendelésre, habár a koreai F-16-osok korábban P&W erőforrásokkal repültek.