|

Viszlát, KC-135E!

Az utolsó „E” változatú Stratotanker május 21-én végrehajtotta végső repülését, ezzel lezárult egy újabb fejezet a KC-135-ösök történelmében.

Az 57-1510 farokkódú Stratotanker mindösszesen 15 mérföldnyi repülést tudhatott maga mögött az utolsó útján, melynek során Salt Lake City-ből a Hill Légibázisra repült át, ahol kiállítási tárggyá válik majd a Hill Aerospace Museumban. Ez lesz az első tanker, amit kiállítanak a múzeumban.
Az utolsó repülés a Hill Aerospace Museum szervezésében zajlott, a Scott Légibázisról hívták a személyzetet, mivel a 151. légi utántöltő ezred pilótáinak nincs többé jogosításuk az „E” variáns repülni. A 126. légi utántöltő ezred pilótáinak adatott meg az a megtiszteltetést, hogy a történelmi tettet végrehajtsák.

KC-135E Stratotanker a Boeing B707-esről ismert öreg erőforrásokkal

KC-135E Stratotanker a Boeing B707-esről ismert öreg erőforrásokkal ,

A KC-135E-flotta kivonását nem lehetett halogatni, mivel a hajtóművek üzemideje lejárt, túl költséges lett volna egy újabb hajtóműcserét végrehajtani a gépeken. A 151. légi utántöltő ezred ezentúl a modernebb „R” változatot repüli. A KC-135R hajtóművei már megfelelnek a 21. századi környezetvédelmi követelményeknek. Az átállást még 2005-ben kezdték meg, folyamatosan feltöltve velük az „E”-k kivonásával felszabaduló helyeket.

A történelmet író gép 1978 augusztus 21-én érkezett Utahba, hogy megkezdje azóta tartó szolgálatát az USAF 151. légi utántöltő ezred kötelékében. A ’80-as évek elején egy átfogó modernizálási programot hajtottak végre a gépeken, köztük 57-1510 farokkódú Stratotankeren is, a flotta Pratt&Whitney TF-33-PW-102 típusú erőforrásokat kapott. Az erősebb, de gazdaságosabb hajtóművek miatt nőtt a típus hatósugara, több áttöltendő kerozint vihetett magával, valamint rövidült az igényelt fel- és leszállási úthossz is.

A hivatalos videót itt tekintheted meg!

httpv://www.youtube.com/watch?v=Vdw3tEfdYxo