|

Fontos mérföldkő a Gripen Demonstrator életében

Nagy az öröm a Saab háza táján! Nem, nem kell exportsikerre gondolni, ennél azért kisebb jelentőségű esemény történt a tegnapi nap folyamán: a Gripen Demonstrator átlépte a hangsebességet utánégető használata nélkül (szupercirkálás-supercruise).

A továbbfejlesztett Griff a svéd gyár tesztpilótájával, Magnus Ljungdahllal a katapultülésben 8500 méter magasságban a Balti-tenger felett repülve elérte az 1.2 Mach-ot forszázs nélkül.
“A tenger felett, 28000 láb magasságban repülve léptem át a hanghatárt és egészen Mach 1.2-ig gyorsult a gép. Ezután tartottam ezt a sebességet, amíg el nem hagytam a teszt helyszínéül kijelölt körzetet.”-nyilatkozta a pilóta, aki a sikeres repülést a Saab tesztközpontjából indulva és ugyanide érkezve hajtotta végre.

A Gripen Demo szűzfelszállásának pillanata

A Gripen Demo szűzfelszállásának pillanata ,

“Fontos mérföldkő ez az esemény a Gripen életében, mivel bebizonyítottuk potenciális vásárlóinknak, hogy gépünk képes a szupercirkálásra.”-mondta Bob Kemp, a Gripen International értékesítési igazgatója. “És tettük mindezt úgy, hogy a mai nap és a gép nyilvános bemutatkozása között csak kilenc hónap telt el. Ez egyedülálló teljesítmény!”

A gépről egyébként mostanában nem sokat hallani. Az ősz folyamán több, mint 40 tesztrepülést hajtott végre, ezek során a gép repülési jellemzőit vizsgálták főképp nagyobb tömegű függesztménnyel alacsony, valamint közepes sebesség- és magasságtartományokban.
Idén a nagy sebességű és magasságú repülések során fogják ugyanezen tényezőt tesztelni.

A Gripen Demonstratorról bővebben itt, az első repüléséről itt olvashatsz további érdekességeket.