Lezárult a vizsgálat az F/A-18 Horneteknél fellépő szerkezeti gondok ügyében. A vizsgálat eredményeként tíz lódarázs ideiglenesen reptilalom alatt áll, míg további húsz gép csak meghatározott korlátok betartásával repülhet.
Az első lépésben átvizsgált 112 harci bevetéseket teljesítő Hornetek közül kettőt reptilalom alá vontak, további nyolc pedig a problémás alkatrészek cseréjéig csak szigorú korlátok betartásával repülhet. Ezeket egyébként minden parancsnok külön szabja meg, és többekközt a gép sebességét illetve túlterhelését érintik. Hogy ezesetben mekkora értékekről van szó, arra az Egyesült államok haditengerészetének sajtóreferense, Clay Doss nem tért ki.
A haditengerészet szerencséjére az említett gépek problematikus alkatrészei helyben, meglévő készletekből cserélhetőek, így nem kell kivonni a gépeket a hadszintérről.
A közelmúlt katonai akciói miatt nagyságrendekkel megnőtt a Hornetek igénybevétele
Ugyanakkor a vizsgálat lezárta után sem ismert a csűrőlapok környékén megjelenő repedések pontos oka, de a Hornet „forró pont” (a potenciális problematikus részek) eddig százötvenkilencet számláló listája mindenesetre egyel bővült, azaz az említett rész eddig nem számított problematikusnak.
Olcsón megúszta az öregedő Hornet-flotta a szerkezeti gondok kalamajkáját. De vajon az egyre lestrapáltabb gépek, amelyek egy része már túlszárnyalta a gyártás elején meghatározott 6000 órás repült élettartamot, amelyet egy közbenső, 8000 órás lépcsővel immár tízezer repült órára emeltek, tényleg képesek lesznek ennek teljesítésére?