Az első C-27J-t szeptemberben vehette át a pentagon a JCA (Joint Cargo Aircraft) program keretein belül. „Nagyon büszkék vagyunk, hogy megvalósítottuk ezt a kritikus mérföldkövet”, mondta Michael T. Strianese az L-3 Comunications ügyvezető igazgatója. „Az Alenia-val a JCA program minden fázisán keresztül együttműködtünk, és reméljük, hogy tovább folytatódhat ez a sikeres együttműködés.”
A C-27J JCA első repülése közben
A 2 milliárd dolláros szerződés, amit 2007 júniusában kötöttek, magában foglalja az 54 darab C-27J-t az amerikai hadsereg (US Army) számára, valamint 24 darabot az amerikai légierő (USAF) számára. A gépeket az Alenia folyamatosan fogja leszállítani a megrendelőnek, amiket a Finmeccanica gyárában, Torinóban szerelnek össze.
„Az L-3 Communications, az Alenia Aeronautica és az Alenia North America vállalatok azon fáradoztak, hogy tartsák a szerződésben foglalt határidőket, és megmutassák az amerikai hadseregnek csoportunk képességeit”, mondta Pierfrancesco Guarguaglini a Finmeccanica ügyveztő igazgatója és az anyavállalat az Alenia Aeronautica elnöke.
C-27J JCA még felségjelzés nélkül
Egy formális átadási ünnepséget fognak tartani októberben az L-3 texasi Waco létesítményénél, ahol az olasz építésű C-27J Spartan-okat módosítani és tesztelni fogják. A C-27J fogja leváltani a C-23, C-12 és C-26 repülőgépeket. A légierőnek a közepes hatótávolságú, többfeladatú repülőgép nagyobb mobilitást fog biztosítani az evakuációkban, csapatszállításban és logisztikai műveletekben.