|

Külföldi építésű lesz mindkét LCS?

A wisconsin-i Manitowoc eladja tengeri üzletágát, mellyel kapcsolatban már közel a megállapodás az olasz Fincantieri vezette érdekeltségi csoporttal.


Az üzlet azért érdekes, mert a Manitowoc hajóépítő üzletágába tartozik a Marinette Marine hajógyár, amely a Lockheed Martin-féle Litorral Combat Ship első prototípusát építette, illetve a Lockheed győzelme esetén a többit építené. A jelentős olasz hajógyár vezette csoportban a Lockheednak is van egy kisebbségi szerepe a Manitowoc nyilatkozata szerint.

A jelenleg antitröszt és biztonsági vizsgálat alatt álló üzlet véglegesítését az év végéig várja a két fél. A 120 millió Dolláros üzlet révén a Marinetette Marine mellett olasz kézre kerül a Manitowoc két másik hajóépítéssel foglalkozó létesítménye, a sturgeon bay-i Bay Shipbuilding illetve a cleveland-i javítóüzem, a Cleveland Shiprepair.

Mivel a General Dynamics-féle LCS prototípust az ausztrál Austal amerikai alegysége építi, ezért az üzlet igazi pikantériája, hogy megvalósulása esetén akármelyik LCS prototípust is választja is a US navy, azt külföldi cégek amerikai leányvállalatai építik majd.

A Freedom (LCS-1) építés alatt
A Freedom itt még építés alatt a Marinette Marine hajógyárban

A Manitowoc egyébként azzal indokolja az üzletág eladását, hogy így minden erejét az egyre sikeresebb és globálisabb daru és élelmiszer üzeltágának növelésébe tudja fektetni. Hajóépítő üzletágának korábbi projectjei között jégtörők, kompok és kisebb teherhajók szerepeltek. Illetve néhány kisebb-nagyobb hajó, főleg aknaszedő is kihajózott tőlük a haditengerészet és a parti őrség részére részére.

Great Lake Ice Breaker
A parti őrség egyik új jégtörője a Nagy Tavakra, az USCGC Mackinaw

Mint nemrég beszámoltunk tóla, a Marinette Marine épp az LCS-1 hajógyári próbáit végzi a Michigen-tavon.