Kanada a közelmúltban 6 ex-US Army CH-47D Chinook szállítóhelikopterre jelentett be igényt az Egyesült Államok felé. Az üzlet várhatóan 375 millió USD környékén tetőzik majd.
A legendás kétrotorosok természetesen nem a D változat eredeti hajtűműveivel érkeznek majd. Meghajtásukról kopterenként 2 T55-GA-714A gázturbina gondoskodik majd. No persze ez nem meglepő, hiszen a D változat eredeti, T55-L-712 erőforrásait már a legtöbb D változatban lecserélték a jobb paraméterekkel bíró utódra.
Az Ottawa által kérelmezett csomagban a 6 kopteren kívül többek között 2 tartalék gázturbina, 4 M240H géppuska, 30 AN/AVS-6/7(V)1 éjjellátó rendszer szerepel a kommunikációs és navigációs eszközök mellett. Értelemszerűen technikai és logisztikai támogatással megspékelve.
Kanadának a terrorizmus elleni globál harchoz van szüksége a Chinook-okra. Méghozzá égető szüksége van közepes szállítóhelikopterre, ugyanis 1991-ben a Mulroney kormányzta a drága fenntartási költségek és a különösebb igény hiánya miatt eladta a Chinook flottát a hollandoknak.
Kanada azonban komoly szerepet vállal Afganisztánban és finoman szólva is marhára kellenének nekik most megfelelő szállítóhelikopterek. A Chinook-ok hiányában szóba jöhető helikoptereik ilyen-olyan okokból mind kiesnek. Vagy túl öregek (CH-124 Sea King), vagy nem alkalmas harctéri környezetbe (CH-149 Cormorant), vagy nem tud elég hasznos terhet szállítani az adott környezetben (CH-146 Griffon) vagy még csak rendelés alatt áll (CH-148 Cyclone)
Az amerikai gépek így relatíve gyorsan kihúzhatják őket abból a kényszerű helyzetből, hogy amerikai, brit, lengyel és ironikusan holland helikopterek segítségével lássák el csapataikat. A beszerzendő 6 Chinook értelemszerűen az amerikai változattal megegyező kiépítése egyben megkönnyíti majd a koalíciós erők együttműködését.