A balesetre igazából helyi idő szerint szombat délután került sor. Túl sok konkrétumot még nem ismerni az esetről, annyit azonban tudni lehet, hogy az F-15D a Hawaii Nemzeti Gárda állományába, egészen pontosan a 154. Vadászezred alá tartozó 199. Vadásszázad egyik gépe volt. A század utoljára az 1960-as években veszett gépet, mikoris egy F-4 Phantomjuk zuhant le üzemanyagproblémák miatt.
A gép légiharc gyakorlaton vett részt egy másik Eagle társaságában, mikor egyelőre ismeretlen okokból a gép magasságot veszett és a pilóta elvesztette az irányítást a gép felett és így katapultálásra kényszerült – az értesülések szerint erre még éppenhogy a biztonságos magasságban került sor.
A katapultálásra a honolulu-i nemzetközi reptértől mintegy 60 mérföldnyire délre került sor helyi idő szerint 13:17-kor. A 13.45-kor riasztott partiőrség fél óra múlva, 14:15-kor menette ki a pilótát. (Az F-15D kétüléses gép, de ezen a repülésen csak a pilóta tartózkodott a fedélzeten)
A Partiőrség épp a bajba jutott pilótát menti ki a vízből
A pilótát kórházba szállították, az értesülések szerint állapota nem vészes, nem esett komolyabb baja.
A Nemzeti Gárda nem adta ki a pilóta nevét és korát, annyit azonban közöltek, hogy gyakorlott, rutinos pilótáról van szó.
A baleset okát vizsgálják. Minden esetre ha a pilótahiba kizárásra kerül, akkor egy nemrégiben igen tüzetesen átvizsgált gépet ért technikai meghibásodás.
Akárhogyis, az F-15 gépparkra nagyon rájár a rúd mostanában. A 2007 novemberének elején lezuhant a Missouri Nemzeti Gárda egy F-15C gépe, mely eset vizsgálata rövid időn belül a teljes F-15 állomány repülési tilalmét vonta maga után. Az első tilalom feloldása után nem sokkal a Strike Eagle (F-15E) változat kivételével az összes F-15A-D gép ismét földre kényszerült, újboli, ezúttal még alaposabb alapos átvizsgálásra. Az F-15-ösök repülési tilalmával számos hírben foglalkoztunk. Ezek itt tekinthetőek meg.
Mint arról beszámoltunk január 9-én a korábban földre kényszerült sasok mintegy 60%- kapta vissza repülési engedélyt.
Feltételezem ez a gép is január 9-vel kaphatta vissza a repülési engedélyt.