|

Ukrajna tankmotorokat szállít Pakisztánnak

A kelet-európai ország 110 darab tank hajtóművet és kiegészítő részeket szállít Pakisztánnak 50 millió dollár értékben – jelentette be az Ukrszpetssztroj.

A leszállítandó egységeket a karkovi állami tulajdonú Maljshev Gyár fogja előállítani a négy éves szerződés teljesítéséhez.

Al-Khalid | Forrás: pakdef.info

Al-Khalid | Forrás: pakdef.info ,

Ukrajna egyébként nem most először szállít erőforrásokat Pakisztánnak: korábban több mint 300 darab tankhajtóművet adtak át az al-Khalid tankokhoz, valamint az Ukrszpetssztroj vezérigazgató-helyettese, Vagyim Koznyevnyikov nyilatkozata szerint Kínának is szállítanak.

Koznyevnyikov véleménye szerint Ukrajna jó úton halad ahhoz, hogy a világ vezető tank-erőforrás gyártójával, Németországgal fel tudja venni a versenyt. Mint mondta „A mi típusaink mindenben ugyanolyan jók, mint az övék a technikai karakterisztikák szemszögéből, de jelentősen olcsóbbak.”

6TD-2 tankmotor természetes környezetében | Forrás: morozov.com.ua

6TD-2 tankmotor természetes környezetében | Forrás: morozov.com.ua ,

Részletesebb technikai adatokat nem közöltek, de ha minden igaz, akkor a 6TD-2 1200 lóerős motorról van szó, amelyet többek között a T-84, Jatagan, Type 90-IIM és al-Khalid tankokba és felhasználtak.

15 hozzászólás “Ukrajna tankmotorokat szállít Pakisztánnak”

  1. Engem pedig az érdekelne, hogy mitől különlegesek ezek a motorok! A szabadon vásárolható tehergépjárművek legnagyobb motorjai, kb 800 le körül mozognak! Ezeket a motorokat előszeretettel építik be hajókba , versenyhajóka. Ott csupá szoftveres tuningal 1000le fölött tudnak, de kisebb módosításokkal 1500le-ig is felhúzzák őket! Az élettartamunk, pedig még igy is bődületesen sok egy tank várható futásteljesítményéhez viszonyítva! És, gondolom fillérekért hozzáférhetőek lennének . Miért nem alkalmazzák őket?

  2. De ez egy MINDENEVŐ IGÉNYTELEN 2ütemű diesel , itt erre van szükség nem pedig egy injektoros euró5-re :D:D:D:D Nem egy bicikli a kettő! Illetve kicsit szélsőségesebb környezeti viszonyok közt is mint amilyen pakisztánban is előfordul jobban birja a strapát mint egy injektoros valami! A rábáinkat afganisztánban át kellet programozni ha minden igaz?!

    Engine power output (h.p.)
    1200
    Number of cylinders
    6
    Engine cylinder volume (l)
    16.3
    Maximum torque (Nm)
    282
    Rated speed (r.p.m.)
    2800
    Length (mm)
    1602
    Width (mm)
    955
    Height (mm)
    581
    Fuel consuption (g/h.p.h)
    160
    Operating temperature, max (degree, C)
    55

  3. Na igen, azt én is megnézném mit tud egy 1500 lovas MTU-val szembeállítva. Az OK hogy olcsóbb, de szerintem az MTU jóval takarékosabb és megbízhatóbb cucc. Egyedül extrém viszonyok közt lehet némi előnye, de ott is csak akkor ha abszolút nincs karbantartási lehetőség.

  4. Az Arjun viszont licencelt MTU motorral készült :D Ha épp elindulnak akkor az se rossz.
    Egyébként élettartamban biztosan meg kell fizetni az árát a különbségnek. A 6TD-2 16,5 literes szemben az MTU masszív 47.6 literével szemben. Erről mindig eszembe jut egy régi ismerős Aki még Ukrajnában tanulta a tankszerelést. Ő mondta hogy kint mikor ment az oktatás valaki felvetette hogy az adott megoldás nem éppen tartós és ráadásul szerelni sem egyszerű. A válasz az volt : Ezt mindenki tudja , de Te tudod e azt, hogy a jobb megoldás 3x annyiba kerülne? Ahhoz pedig hogy szerelhető legyen meg kéne növelni a motorteret amitől a hk nehezebb és nagyobb lenne, és úgy egyébként meg x00 üzemórát ez is kibír amit élesben nem is élne túl a harcmezőn a tank.
    -De békeidőben…
    -Akkor pont van időtök szerelgetni!
    Ha igaz ha nem, az biztos hogy a Szovjetunió idején a fegyverekre kb így költöttek. Ők egy totális európai háborúra számolva teljes hadseregek bevetése mellett számolgatták a túlélési esélyeket és ennek megfelelően költöttek valamire.Ez persze nekik OK volt mivel ott voltak a gyárak amik adott esetben fosták volna a tankokat. Viszont most már kénytelenek ezt átértékelni, mert a vásárló országoknak nem erre van szükségük.

  5. Azt én is tudom hogy milyen motor, de azért akadnak hátrányai is mindennek. Annak a teljesítménynek az árát meg kell fizetni más jellemzők terén főleg ilyen volumennél. Például arra is kíváncsi lennék hogy egy 20 Tonnával nehezebb hk-t hogyan mozgatna a 6TD-2.
    A szovjet szemlélet csak közel azonos szintű technikával rendelkező, vagy fejlettebb de jóval kisebb létszámú ellenség ellen hatásos.

  6. Mackensen

    „A wiki szerint készülőben van az Al-Khalid II amibe már 1500 kategótiájú motor kerül. Kíváncsi vagyok, hogy azt kitől veszik majd.”

    Állítólag lesz ebből a motorból erősebb változat is.

    „Ha jól tudom az Indiaiak T-90S-ébe 840LE motor van. Ezen a téren is észlelhető némi előny velük szemben.”

    Az orosz T-90-s ekben van 1000LE, illetve 1130LE-s motor is. De állítólag fejlesztenek az Armata platformnak egy erősebb, állítólag 1800LE-s egységet.

    duckdodgers

    „Azt én is tudom hogy milyen motor, de azért akadnak hátrányai is mindennek. ”

    Tudtommal eszi a motorolajat, nem kicsit. (pontos adatra már nem emlékszem)

  7. A harckocsimotor nem hajtómű!!!!A harckocsiknál a hajtómű a váltó(így emlékszem legalább is).
    Hajtómű az ami közvetlenül felel a hajtásért,ilyen pl a sugárhajómű de a motor nem mert az nem közvetlen hajtja a kerekeket.

  8. Igen az az egyik probléma hogy eszi az olajat, de amikor kisebb hengerűrtartalomból hozol ki hasonló teljesítményt akkor azt is bele kell kalkulálnod hogy nagyobb igénybevételnek teszed ki, így az élettartama is drasztikusan lecsökken.

  9. A tartósság még véletlenül sem a löketérfogaton múlik! Általában lehet arra következtetni, hogy ugyanakkora teljesítményt nagyobb lökettérfogatból , hosszabb távon ki lehet nyerni, de a valóság az , hogy inkább csak könnyebben.Persze, ésszerű arányok közt! Harckocsimotoroknál pedig nem hiszem, hogy van Euro-norma.Nem kell annyira félni az elektromos vezérlősű porlasztóktól, stb stb! Főleg, hogy minden más dolog is full elektronikus az új tankokban!
    Turbódiesel motoroknál, a 100 lóreős literteljesítmény, már borzasztóan tartósan kivitelezhető!
    Minden különösebb hókuszpókusz nélkül! De azt is gyanítom, hogy 10.000 ezer üzemórás tankok nincsenek. De azt sem tartom kizártnak, hogy az 1000 üzemórás dögök is ritkák! Ez pedig nulla egy korszerű motornak! Az mondjuk biztos, hogy sárral nem működnek ezek az új motorok. De az is biztos, hogy ma már nem is hiszem, hogy kellene nekik!

  10. A 2T diesel megeszi a kerozint, gazolint , dieselt, benzint , akár etanolt (az etanol 105-ös oktánszámú benzinnek felel meg aminek akár 18-as kompresszió viszonynál sincs előgyulladása ,rossz tulajdonsága hogy savas hatása miatt kikezdi az aluminium alkatrészeket illetve feloldja az üzemanyag rendszerben leragadott szutykot), fagy pont felett akár tisztán az étolajat, gázolajjal vegyítve akár a fekete gázolajat (fáradt olaj párlata), sárga gázolajat (mosóbenzin párlata), és ha minden igaz ezt egyszerű állítással változtatható! kell ennél több!? :D Hosszú távon szerintem van létjogosultsága!

  11. nani hadd kérdezzem meg, szerinted akkor az a 6TD-2 motor van olyan tartós mint az MTU? Ha kisebb a motor akkor az többet fog forogni, vagy nagyobb feltöltést kell alkalmazni. Ebből pedig az következik hogy azonos technikai színvonal mellett is kevésbé lesz tartós a motor. Mert azt remélem Te sem gondolod hogy az ukránok magasabb technikai szintet képesek előállítani mint a németek?

  12. Ahogy dudi is írta alapvetően az összes harckocsimotor mindenevő, de azért ennek is vannak korlátai. Nem csak anyagminőség hanem gyártástechnológia is jelenthet nagy különbséget. Jelen esetben pl mivel a max fordulatszámban nagy differencia nincs (2600 vs 2800) így a nagyobb turbónyomással lehet variálni ugye. Márpedig az azt jelenti hogy nagyobb igénybevételnek teszed ki az összes mozgó alkatrészt, így hamarabb használódik el a motorod.

    Sárga gázolaj mosóbenzinből párolva??? ennek sztem fuss neki még egyszer :
    http://erettsegi24.hu/kemia/koolaj-feldolgozasa/