|

VT-4 harckocsi Pakisztánnak

A Karacsiban tartott, idén tizedik megrendezett International IDEAS Defence fegyverbemutatón jelentették be az üzlet létrejöttét. A nem hivatalos szivárogtatást Muzammil Hatami helyi katonai elemző “követte el”. A nemrég megjelent információk szerint a pakisztáni páncélos fegyvernem illetékesei a VT-4 harckocsit szemelték ki, mint olyan típust, ami a leginkább megfelel igényeiknek és ajánlották rendszeresítésre.

A VT-4 egy egy viszonylag új fejlesztésű harckocsi, kimondottan export célokra, melyet a kínai Norinco cég gyárt. A harckocsi az MBT-2000 (pakisztánban Al-Khalid néven van rendszerben) továbbfejlesztett változata. A VT-4 a korábbi modellhez képest megtartotta a 125 milliméteres löveget, automata töltőberendezést és a háromfős személyzetet, viszont ezt már egy jóval erősebb 1300 lóerős vízhűtéses dízelmotor hajtja. Maximális sebessége eléri a 70 km órát, egy feltöltéssel pedig 500 kilométert tehet meg. Ezen kívül jóval fejlettebb elektronikával gyártják, valamit ellátták egy tetőre szerelhető távirányítású géppuskával is.

Pakisztáni hivatalos források még nem erősítették meg az információt, a hivatalos bejelentés még várat magára, azt viszont tudni lehet, hogy Pakisztán évek óta keres egy új harckocsit, amivel fegyveres erőit modernizálhatná. Ha összejön az üzlet, legalább száz darabos megrendelésről lenne szó.

Az internetre 2017 január 6-án felkerült képek szerint, pakisztáni katonák tesztelik a VT-4 harckocsit egy meg nem nevezet helyszínen.

VT-4 tesztelése pakisztáni katonák által. defence-blog.com,

A VT-4-en kívül, a pakisztáni hadsereg az ukrajnai Oplot-P harckocsit is megvizsgálta, melyek a Malyshev (volt Harkovi Mozdonygyár) gyárban készülnek. Pakisztáni részről 2017-ben puhatolózások folytak Ukrajnában 100 darab Oplot-P esetleges megvételéről. Küldöttségükről képek is készültek, amint egy helyi harckocsit vizsgálnak meg, viszont azóta nem lehetett többet megtudni az esetleges üzletről.

Fórum hozzászólások

  • Ezt èrtem. Ne értsetek félre, elfogadom. De ahogy ránéztem, azt kerdeztem, hogyan birja ez ki a több tonna súlyú tornyot? Nem látok semmi erősitèst stb.
  • Mackensen
    Amerikaiaknál állítólag bevállt a "nedves" lőszertározó.
    Nem azt mondtam,hogy hatástalan hanem azt,hogy nincsenek csodák a világon.Egyébként annyira vált be,hogy konkrétan az Abrams küzdőterében sem üzemanyag sem lőszer nincs.
  • aquarell
    Ezt èrtem. Ne értsetek félre, elfogadom. De ahogy ránéztem, azt kerdeztem, hogyan birja ez ki a több tonna súlyú tornyot? Nem látok semmi erősitèst stb.
    A mostanit elbírja,inkább a későbbiekben leaz baj.A Leopard 2-vel(A7 A7V) is az a baj,hogy a teknő már nem bírja el a nagyobb tömeget így gyakorlatilag a Leopard 2 a fejleszthetőségének végére ért.
  • Az Irániak tárgyaltak kinával VT4 vásárlásról de végül nem vették meg. De egy fickó akinek haverja ott volt feltett néhány érdekességet a belsejéről is. Van hozzá aktív védelem is amit megvehettek volna hozzá, mégsem kellett nekik!
  • dudi
    Nem azt mondtam,hogy hatástalan hanem azt,hogy nincsenek csodák a világon.Egyébként annyira vált be,hogy konkrétan az Abrams küzdőterében sem üzemanyag sem lőszer nincs.
    Nem tudom, hogy oldották meg az Abramsnál de a vezetőt minha kétoldalt üzemanyag venné körül. Lehet, hogy egy vastababb páncélréteg választja el még a kűzdőtértől.
    Ezek a T-72 evoluciók szerintem már így fognak kifutni.
    Találtam egy képet T-90 üzemanyagrendszerről.
    [​IMG]
  • tacticool
    Itt van pár kép a VT-4 tornyáról.



    + Type-99 és Type-96



    Eléggé egy kaptafára csinálják egy ideje a tornyokat. Az export, a saját és a könnyű hk is nagyjából ugyanazt a formát követi. Elől a két modul rendszerű frontpáncéllal.
  • Mackensen
    Amúgy tényleg kíváncsi lennék, hogy van-e valakinek valamilyen logikus magyarázata a lánctalp kérdésre.
    ??
    Könnyebb?

    Lehet ez másod vonalas technikai, és ott nem szempont a lopakodás.
    Ilyen volt raktáron.
    Olcsóbb mint a gumírozott, nekem a görgök gumírozása is vékonyabb a "szokásosnál".
    Nyernek pár centit a magasságon, lehet pont így fér be valahová a szekér.
  • papajoe
    Lehet ez másod vonalas technikai, és ott nem szempont a lopakodás.
    Ilyen volt raktáron.
    Olcsóbb mint a gumírozott, nekem a görgök gumírozása is vékonyabb a "szokásosnál".
    Nyernek pár centit a magasságon, lehet pont így fér be valahová a szekér.
    Szerintem eléggé első vonalas hk. Gyorsan rendszerbe is állították Tibetben. Olyan technológiáról beszélünk ami már az M4 Shermannál elterjedt, a keleti tömbben meg a BMP-1-nél. A magasság, nem tudom mennyire szempont, de ott meg tudják oldani a hidropneumatikus felfüggesztéssel.
    A súlyra tudok csak gondollni, de mennyit nyerhetnek egy ilyesmin?
    Nem túl sokat.
  • Mackensen
    Szerintem eléggé első vonalas hk. Gyorsan rendszerbe is állították Tibetben. Olyan technológiáról beszélünk ami már az M4 Shermannál elterjedt, a keleti tömbben meg a BMP-1-nél. A magasság, nem tudom mennyire szempont, de ott meg tudják oldani a hidropneumatikus felfüggesztéssel.
    A súlyra tudok csak gondollni, de mennyit nyerhetnek egy ilyesmin?
    Nem túl sokat.
    Egyszerubb a karbantartasa a sziklas koves talaj plane hidegbe le tudja szaggatni a gumibetetet amit potolni kell... A tiszta fem lamctalpnal ez a gond nem all fent. /nem fog elkopni a lanc eleg vastag vasszemekbol all./ emellett jobb a kapaszkodo kepessege a tisztan fem lancoknak jobb a taljfogasa igy hegyi kornyezetbe mindenfele keppen elonyosebb.… igazabol olcsobb es kevesbe szervizigenyes mikozben hegyi terepen jobb memettulajdonsagokat biztosit./ a gumibetetes nem feltetlen elorrelepes inkabb adott kornyezetbe es adott tervezett uzemeltetes mellett lehet praktikusabb vagy jobb./ de attol a tiszta fem lamcnak is megmaradnak az elonyos tulajdonsagai. /pl lefagyott utszakaszon emelkedonek fel a tisztan fem lanc biztosabban fog ha nem aszfalt./ de akar gyengebb minosegu aszfalton is foghat jobban a fem.jo par t at kell azert hegyre fel meg le jaratni nem elhanyagolhato tenyezo./
  • Szittya
    Egyszerubb a karbantartasa a sziklas koves talaj plane hidegbe le tudja szaggatni a gumibetetet amit potolni kell... A tiszta fem lamctalpnal ez a gond nem all fent. /nem fog elkopni a lanc eleg vastag vasszemekbol all./ emellett jobb a kapaszkodo kepessege a tisztan fem lancoknak jobb a taljfogasa igy hegyi kornyezetbe mindenfele keppen elonyosebb.… igazabol olcsobb es kevesbe szervizigenyes mikozben hegyi terepen jobb memettulajdonsagokat biztosit./ a gumibetetes nem feltetlen elorrelepes inkabb adott kornyezetbe es adott tervezett uzemeltetes mellett lehet praktikusabb vagy jobb./ de attol a tiszta fem lamcnak is megmaradnak az elonyos tulajdonsagai. /pl lefagyott utszakaszon emelkedonek fel a tisztan fem lanc biztosabban fog ha nem aszfalt./ de akar gyengebb minosegu aszfalton is foghat jobban a fem.jo par t at kell azert hegyre fel meg le jaratni nem elhanyagolhato tenyezo./
    Lánc!talp
    Na most ez mind nagyon szép okfejtés, de nem csak az utak megóvása végett van a gumibetét eleve a modern harckocsikon?
    Mert ha a csupa lánc kell, hát kiütik a betéteket, oszt jónapot!
  • Szittya
    Egyszerubb a karbantartasa a sziklas koves talaj plane hidegbe le tudja szaggatni a gumibetetet amit potolni kell... A tiszta fem lamctalpnal ez a gond nem all fent. /nem fog elkopni a lanc eleg vastag vasszemekbol all./ emellett jobb a kapaszkodo kepessege a tisztan fem lancoknak jobb a taljfogasa igy hegyi kornyezetbe mindenfele keppen elonyosebb.… igazabol olcsobb es kevesbe szervizigenyes mikozben hegyi terepen jobb memettulajdonsagokat biztosit./ a gumibetetes nem feltetlen elorrelepes inkabb adott kornyezetbe es adott tervezett uzemeltetes mellett lehet praktikusabb vagy jobb./ de attol a tiszta fem lamcnak is megmaradnak az elonyos tulajdonsagai. /pl lefagyott utszakaszon emelkedonek fel a tisztan fem lanc biztosabban fog ha nem aszfalt./ de akar gyengebb minosegu aszfalton is foghat jobban a fem.jo par t at kell azert hegyre fel meg le jaratni nem elhanyagolhato tenyezo./
    Álljunk meg egy pillanatra. A gumibetétes lánctalp nem azt jelenti, hogy gumipárnácskák vannak a lánc felületén. A bumibetét arról szól, hogy a lánc belsejében, azokon a tengelyeken, melyeken a lánctagok elfordulnak gumiborítás van. Persze ettől még lehet a lánc felületén is gumipárna, de nem muszáj. Pl. a BMP-nél nincs.
  • Mackensen
    Álljunk meg egy pillanatra. A gumibetétes lánctalp nem azt jelenti, hogy gumipárnácskák vannak a lánc felületén. A bumibetét arról szól, hogy a lánc belsejében, azokon a tengelyeken, melyeken a lánctagok elfordulnak gumiborítás van. Persze ettől még lehet a lánc felületén is gumipárna, de nem muszáj. Pl. a BMP-nél nincs.
    Ja hohy igy ertetted. Hogy a futogorgok vannak gumikoppennyel ellatva nem a lanc belso oldala? Annak szinten karbantartasi oka van valoszinuleg./
  • Zapp Brannigan
    Lánc!talp
    Na most ez mind nagyon szép okfejtés, de nem csak az utak megóvása végett van a gumibetét eleve a modern harckocsikon?
    Mert ha a csupa lánc kell, hát kiütik a betéteket, oszt jónapot!
    Nem ez nem igy mukodik. Egy fem lanc ki van munkalva bordazva formara igazitva. Teljesen mas mint azok amik gumiparnakkal vannak tervezve. Nagyobb a kulonbseg min5 egy palyagumi es egy offroad gumi kozott. Civil hasonlattal.
  • Mimd a feszito mind a futogorgok ha gumiabrocsal vannak ellatva az esertben folosleges a lamc belso oldalat gumirozni. Sokkal masszivabb tartast rogzitest eredmemyez a gorgok gumirozasa /rafeszul a gumi a gorgokre./ mint minden eggyes lanctagot folyamatosan ellenorini es eggyesevel rogziteni eggyesevel lecserelni. /ha nem kompletten az osszes van cserelve hanem csak potolgatva az karbantartasilag egy remalom./plussz ha az eggyik gorgon serul a koppeny akkor az nem erzodik annyira a jarmuvon. De ha minden eggyes gorgonel ver egy serult lanctag mert leszakadt a gumibetet a belso feluleterol az mar rezonancialisan szakaszosan./mindha mimden eggyes gorgobe tolyas lenne de a tolyasmindegyiknel mashogy all./
  • Mimdennek vannak elonyei es hatranyai. Mimd a kilso mind a belso felulet gumirozasanak. Nincs egyertelmuen jobb csak a kivant igenyeket elvarasokat jobban kielegito./
  • Ha a gorgoket gumirozzak abroncsal az ritkabban "hibasodik" meg. Ha meghibasodik a javitas tobb fizikai munkat igenyel. Mig ha a lanc belso felet gumirozzak es nem abroncsolnak. Az surubb karbantartast igenyel de ez a karbantartas gyorsabban elvegezheto./kivetel ha komplett lecserelnek minden elemet erre bekebe van ido haboruba meg potolgatnak akik ezt az utat valasztjak./ egyebkent sok mimdent elarul a szamnt alkalmazasi modozatrol.
  • Egyebkent hogy maradt a botos iranyitas es nem gumi pogacsas futofeluletu lancot kapott mutatja ezen hk tamogato szerepkoret. A panceltest allasban vagy kis sevessegnel torteno nagyaramyu elforgatasa nagyon fontos szamukra. Ergo zomeben allasbol valo cellekuzdesre szantak es a test minelmelobbi ellenseges iranyba valo forditasat is ez miatt alkallmazzak. Konnyuharckocsi... Innet is latszik hogy a kinai szakemberek azert ertik a dolgukat. /europaba mar nem anmyira mert a gumibetet az rettento szukseges anelkul nem is modern egy hk es semmi lanctalpas de ha barmi megkapja az egybol modern lessz./mimdegy hogy a feladarvegrehalytasahoz nincs ra szuksege vagy pont az ellenkezojere lenne szukseg... Nem szamit csak legyen rajta mert attol lessz modern./
  • Sokszor érdekelt hogy mit lép majd Kína az armata fejlesztésére .
    Kína új generációs tank koncepciója .Azért nem rossz elképzelés . Jobban tetszik mint az armata :p

    [​IMG]
    [​IMG]
  • Mackensen
    Ha jól láttom akkor ez Thai féle VT-4 es. Remélem nem tévedek. Egyébként továbbra is azt tartom hogy sokkal jobban jártak a VT-4 el mint az ukrán T-84 el.
    Sokkan kételkednek benne, de szerintem a type-96, -99 es vonal és annak az export változatai VT-2 és VT-4 es viszonylag egy kiforrott konstrukció lett.
  • tonyo
    Ha jól láttom akkor ez Thai féle VT-4 es. Remélem nem tévedek. Egyébként továbbra is azt tartom hogy sokkal jobban jártak a VT-4 el mint az ukrán T-84 el.
    Sokkan kételkednek benne, de szerintem a type-96, -99 es vonal és annak az export változatai VT-2 és VT-4 es viszonylag egy kiforrott konstrukció lett.
    Hát meg kaptak hozzá műszaki járműveket is, ugyanazon az alvázon. Nem tudom, hogy az okránoknak vannak-e T-84-en egyébb változatok is?

Ugrás a fórum topichoz