|

VT-4 harckocsi Pakisztánnak

A Karacsiban tartott, idén tizedik megrendezett International IDEAS Defence fegyverbemutatón jelentették be az üzlet létrejöttét. A nem hivatalos szivárogtatást Muzammil Hatami helyi katonai elemző “követte el”. A nemrég megjelent információk szerint a pakisztáni páncélos fegyvernem illetékesei a VT-4 harckocsit szemelték ki, mint olyan típust, ami a leginkább megfelel igényeiknek és ajánlották rendszeresítésre.

A VT-4 egy egy viszonylag új fejlesztésű harckocsi, kimondottan export célokra, melyet a kínai Norinco cég gyárt. A harckocsi az MBT-2000 (pakisztánban Al-Khalid néven van rendszerben) továbbfejlesztett változata. A VT-4 a korábbi modellhez képest megtartotta a 125 milliméteres löveget, automata töltőberendezést és a háromfős személyzetet, viszont ezt már egy jóval erősebb 1300 lóerős vízhűtéses dízelmotor hajtja. Maximális sebessége eléri a 70 km órát, egy feltöltéssel pedig 500 kilométert tehet meg. Ezen kívül jóval fejlettebb elektronikával gyártják, valamit ellátták egy tetőre szerelhető távirányítású géppuskával is.

Pakisztáni hivatalos források még nem erősítették meg az információt, a hivatalos bejelentés még várat magára, azt viszont tudni lehet, hogy Pakisztán évek óta keres egy új harckocsit, amivel fegyveres erőit modernizálhatná. Ha összejön az üzlet, legalább száz darabos megrendelésről lenne szó.

Az internetre 2017 január 6-án felkerült képek szerint, pakisztáni katonák tesztelik a VT-4 harckocsit egy meg nem nevezet helyszínen.

VT-4 tesztelése pakisztáni katonák által. defence-blog.com,

A VT-4-en kívül, a pakisztáni hadsereg az ukrajnai Oplot-P harckocsit is megvizsgálta, melyek a Malyshev (volt Harkovi Mozdonygyár) gyárban készülnek. Pakisztáni részről 2017-ben puhatolózások folytak Ukrajnában 100 darab Oplot-P esetleges megvételéről. Küldöttségükről képek is készültek, amint egy helyi harckocsit vizsgálnak meg, viszont azóta nem lehetett többet megtudni az esetleges üzletről.

Fórum hozzászólások

  • Mackensen
    Ahogy elnézem a 105 milliméteres hátsó-motoros. De van nehézgéppuskás PSZH változat.
    Igen, van több hátsó motoros ZBL változat.
  • Mackensen
    Ahogy elnézem a 105 milliméteres hátsó-motoros. De van nehézgéppuskás PSZH változat.
    Ami érdekes, hogy szerintem az export változata viszont nem hátsó motoros. Figyeld a tornyok elhelyezését.
    [​IMG]
    [​IMG]
  • dudi
    Honnan tudod,hogy léteznek ha még semmi nem nyilvános róluk?
    A type 075-sökről telekürtölték a médiát 10 éve hogy nekik 3 lesz az évtized végére? o_O

    Nem, csak egy év alatt építettek 3-at . Ne feledd, a kínai dolgokról annyit látunk hogy már a betonon van a proto .
  • Roni
    A type 075-sökről telekürtölték a médiát 10 éve hogy nekik 3 lesz az évtized végére? o_O

    Nem, csak egy év alatt építettek 3-at . Ne feledd, a kínai dolgokról annyit látunk hogy már a betonon van a proto .
    Vagy ami annak látszik aztán vagy bejön vagy nem ! Nem minden az ami úgy néz ki ! Azért jókat mosolygok azon , hogy az Oroszoknak azt se hiszed ami van de mindent kanyar nélkül veszel ami kínai ! Egy ehte új kommunista kézi vezérelt országból ! De addig jó mert a naivságod és elfogultságod mosolyt tud csalni az arcomra ebben rettentő vírustól rettegő időszakban !
  • ogretankHU
    Oroszoknak azt se hiszed ami van
    Van nekik proto proto hátán Oszt majd lesz belőle valami az évtized végén .
    [​IMG]
  • Az ukrán motorok a kínai VT-1A tankok Achilles-sarkaivá váltak

    A bangladesi hadsereg elégedetlen a kínai VT-1A harckocsikkal. Nincs meghatározva, hogy pontosan mi a probléma de korábban a 6TD-2 motorra hivatkoztak.
    [​IMG][​IMG]
    A bangladesi szárazföldi erők VT-1A. Fotó: Shadman Samee / wikimedia.org

    Úgy gondolják, hogy a Kharkiv-n gyártott erőmű az ennek a 44 darab megvásárolt páncélosnak az Achilles-sarka. Nagy gondok vannak a működéssel és a minőségi alkatrészek beszerzésével.

    Amikor a harckocsit a nemzetközi fegyverpiacra hozták,számítottak az ukrajnai utánpótlására. Sőt, ezek az 1200 lóerős motorok pakisztáni Al-Khalidban is ott vannak, amely a VT-1A helyi módosítása. Hosszú évek óta gyártják.

    Banglades mellett Marokkóval is szerződést kötöttek, 150 egységet szándékoznak odaszállítani.

    Semmi sem vetítette előre a bajt, amíg Kína és Ukrajna érdekei nem kereszteződtek Peruban. Ennek az országnak a szárazföldi erői az elavult szovjet T-55-k
    lecserélése mellett döntöttek. A kijevi fegyverkereskedők MBT-2000 néven kínálták "Oplot" -t és a Norinco corporation - VT-1A-t. Amikor ez utóbbi megnyerte a pályázatot, az ukrán fél betiltotta motorjainak kivitelét. A perui megállapodás mellett a Marokkóval kötött szerződés is kudarcot vallott, ahol csak 54 járművet szállítottak le.

    Ennek eredményeként a KNK tervezői úgy döntöttek, hogy kifejlesztik saját "erőforrásukat" az exportra szánt páncélozott járművek számára.

    Banglades jelenleg könnyű kínai VT-5-t kap , és a nehezebb VT-4, T-72B3 vagy Altay beszerzését is fontolgatják.
  • Wilson
    Az ukrán motorok a kínai VT-1A tankok Achilles-sarkaivá váltak

    A bangladesi hadsereg elégedetlen a kínai VT-1A harckocsikkal. Nincs meghatározva, hogy pontosan mi a probléma de korábban a 6TD-2 motorra hivatkoztak.
    [​IMG][​IMG]
    A bangladesi szárazföldi erők VT-1A. Fotó: Shadman Samee / wikimedia.org

    Úgy gondolják, hogy a Kharkiv-n gyártott erőmű az ennek a 44 darab megvásárolt páncélosnak az Achilles-sarka. Nagy gondok vannak a működéssel és a minőségi alkatrészek beszerzésével.

    Amikor a harckocsit a nemzetközi fegyverpiacra hozták,számítottak az ukrajnai utánpótlására. Sőt, ezek az 1200 lóerős motorok pakisztáni Al-Khalidban is ott vannak, amely a VT-1A helyi módosítása. Hosszú évek óta gyártják.

    Banglades mellett Marokkóval is szerződést kötöttek, 150 egységet szándékoznak odaszállítani.

    Semmi sem vetítette előre a bajt, amíg Kína és Ukrajna érdekei nem kereszteződtek Peruban. Ennek az országnak a szárazföldi erői az elavult szovjet T-55-k
    lecserélése mellett döntöttek. A kijevi fegyverkereskedők MBT-2000 néven kínálták "Oplot" -t és a Norinco corporation - VT-1A-t. Amikor ez utóbbi megnyerte a pályázatot, az ukrán fél betiltotta motorjainak kivitelét. A perui megállapodás mellett a Marokkóval kötött szerződés is kudarcot vallott, ahol csak 54 járművet szállítottak le.

    Ennek eredményeként a KNK tervezői úgy döntöttek, hogy kifejlesztik saját "erőforrásukat" az exportra szánt páncélozott járművek számára.

    Banglades jelenleg könnyű kínai VT-5-t kap , és a nehezebb VT-4, T-72B3 vagy Altay beszerzését is fontolgatják.
    Naigen, de azóta megoldották a problémát és lett VT-4 hazai motorral.
  • Mackensen
    Naigen, de azóta megoldották a problémát és lett VT-4 hazai motorral.
    Oké, de a bangladeshieket ez gondolom nem vigasztalja.
  • Íme egy orosz cikk a kínai harckocsik számáról.

    Hány harckocsija van Kínának?

    [​IMG]
    Type 59" a felvonulás. Fotó: Wikimedia Commons

    A kínai hadsereg az egyik legnagyobb és leghatalmasabb a világon.. Különböző források szerint a PLA már régóta vezető szerepet tölt be a világon a harckocsik számában. Az ilyen járműpark szerkezetének azonban van néhány jellemző vonása, amelyek miatt a mennyiség nem mindig válik minőségivé.

    A világ vezető szerepe

    A PLA-n lévő tankok pontos számát hivatalosan nem közölték. Vannak azonban különféle becslések, hírszerzési adatok stb., Amelyek durva képet adnak. Van egy bizonyos számtartomány, de minden esetben kolosszális mennyiségű harckocsiról beszélünk.

    A The National Interest magazin erről a témáról nemrégiben megjelent publikációjában 6900 harckocsi jelenlétéről írt a harctéri alakulatok kötelékében (szóbeszéd szerint számukat 7000-re kerekítették). A Nemzetközi Stratégiai Tanulmányok Intézetének (IISS) hiteles referenciakönyve, a Katonai mérleg 2020 szerényebb számot ad - 5850 egységet. ad meg , mind a két adathoz még hozzájön a tartalékban,raktárban lévő harckocsik száma.

    [​IMG]
    "88A típusú" harckocsik a 2018-as Nemzetközi Hadseregjátékok megnyitóján. Az Orosz Föderáció Védelmi Minisztériumának fotója

    Kína azonban - a legkonzervatívabb becslések szerint is - felülmúlja a többi fejlett országot a harckocsik tekintetében. Tehát az IISS szerint Oroszországnak jelenleg 2800 "harctéri" harckocsija van, és több mint 10 ezer harckocsi van tartalékban. Az amerikai hadsereg közel 2400 harckocsival rendelkezik, és 3300 van tartalékban. Így az Egyesült Államok és Oroszország teljes "aktív" harckocsijának száma alacsonyabb, mint a kínaiaké.

    Egységtelen sokszínűség

    A The Military Balance 2020 szerint a PLA jelenleg hat modellből és azok tíz verziójából álló tankokat üzemeltet. Ugyanakkor az ötvenes évek rég elavult tankjai és a legújabb, nemrégiben sorozatgyártásba került modellek is szolgálatban vannak. Ugyanakkor a páncélos erők alapját mennyiségi és minőségi szempontból a "középkorú" páncélozott járművek alkotják.

    A harctéri egységeknél továbbra is szolgálatban állnak az 59 típusú, többször is módosításon átesett közepes harckocsik. Az 59-s típus az ötvenes évek végén állt szolgálatba, és a nyolcvanas évek közepéig gyártották.Rendszeresen különböző frissítéseket hajtottak végre ezen a típuson , de ezek a tankok már régóta és reménytelenül elavultak. Az IISS szerint mára számuk 1500-1600 egységre csökkent. Más becslések szerint a számuk eléri a 2900 harckocsit.

    Legfeljebb 200 79-s típusú tartály marad üzemben ez az 59-s típus módosítása különféle újításokkal. A fizikai elavulás miatt az ilyen harckocsikat elsősorban oktatási célokra használják. Hasonló sors vár az öregedő 88A / B harckocsikra is amelyekből kb. 300 darab lehet még rendszerben.

    [​IMG]
    "96A típus" a tank-biatlonon, 2014. Fotó: Vitalykuzmin.net

    A kínai hadsereg harckocsi állományának a fő típusa a "Type 96" és "Type 96A" amelyekből 2500 darab van rendszerben. A "96" típusú harckocsit a kilencvenes években fejlesztették ki, és 1997-n kezdte meg szolgálatát. Ismert adatok szerint a 96 típus gyártása még jelenleg is folyik, és az újabb tankok megjelenése miatt sem szűnt meg.

    A harckocsik harmadik generációját a "Type 99" és a "TypeA 99A" képviselik,jelenleg összesen 1100 db van szolgálatban .Ennek a típusnak a gyártása 2001-n kezdődött és a mai napig is tart. Technikai és harci jellemzőit tekintve a Type 99A jelenleg a legjobb kínai MBT, és összemérhető a modern külföldi harckocsikkal.

    Néhány évvel ezelőtt megkezdték a "Type 15" "könnyű" harckocsik gyártását. Nehezen elérhető hegyvidéki és sivatagi területeken végzett műveletekre szánják, ahol a teljes értékű MBT nem képes működni. Információk szerint jelenleg 200 darab Type 15 van szolgálatban.

    Számok

    Ezek után nem nehéz kiszámolni ennek vagy annak a típusnak a teljes (aktív) flottában való részarányát. Tehát körülbelül 25-27 százalék.az elavult 59-s típusok aránya 1600 darabbal számolva Ha elfogadjuk a merészebb becslést akkor ez az arány 42% -a emelkedik. A későbbi "79" és "88" típusú tankok aránya lényegesen kisebb - együttesen is csak 8,5% -t tesznek ki.

    [​IMG]
    Későbbi "96B típus". Fotó Vitalykuzmin.net

    Az optimizmus oka 2500 modern MBT a "Type 96" jelenléte, két verzióval,Ez a típus teszi ki a kínai harckocsi állomány csaknem 43% -t. Az újabb "Type 99" csaknem 19% -t tesz ki. A legújabb "Type 15" még nem dicsekedhet nagy mennyiségekkel és arányokkal. Ugyanakkor egy fontos, több éve "üres rést" foglalnak el, és speciális problémákat oldanak meg.

    Meg kell jegyezni, hogy a PLA-n lévő tankok teljes száma és a különböző típusok aránya folyamatosan változik. Az elavult és elhasználódott harckocsikat leírják,és új harckocsikra cserélik ki őket. A modern harckocsik magas összetettsége és költségei miatt az egy az egyben történő csere lehetetlen, és ez a teljes létszám csökkenését eredményezi. Ugyanakkor viszont csökken a régi harckocsik aránya és növekszik az új harckocsik száma.

    Mennyiség és minőség

    Régi "59-s típusú", "79-s és 88-s típusú" harckocsik a teljes páncélos flotta valamivel több mint egyharmadát teszik ki. A fennmaradó kétharmadot modern típusok alkotják, amelyet legkorábban a kilencvenes évek második felében fejlesztettek ki és állítottak hadrendbe. Mindez nagyon specifikus megjelenést kölcsönöz a PLA harckocsi alakulatainak - de ez egyben bőséges lehetőségeket is jelent.

    Nyilvánvaló, hogy valódi háború esetén a múlt század elavult harckocsijait nem fogják használni a harctereken. Mind a teljes körű magas intenzitású (harci), mind az alacsony intenzitású konfliktusokban a modern 96-s vagy a 99-s típus sokkal hatékonyabb lesz. Nem valószínű, hogy olyan események alakulnának ki, amelyekben az 59-s típus megjelenne a harctéren.

    [​IMG]
    Kínai harckocsik legénysége a Vostok-2018 gyakorlat során. A "Type 99" harckocsik a vonal mögött vannak. Az Orosz Föderáció Védelmi Minisztériumának fotója

    Figyelemre méltó, hogy a régi felszerelések leszerelése nem fogja nagymértékben a csapatok mennyiségi paramétereit, de nagyon megemeli a harci hatékonyság és eredményesség átlagos mutatóit. A PLA-k 3600 modern harckocsija van, nem számítva a speciális műszaki harckocsikat. Egy ilyen csökkentés után azonban Kína továbbra is vezető szerepet tölt be a "aktív" harckocsik számában.

    Legalább 3600 modern harckocsiban van erőteljes kombinált páncél, 125 mm-s ágyúk, fejlett tűzvezető rendszerek, kommunikációs és irányító berendezések stb. Általánosságban elmondható, hogy a "96" és a "99" harckocsik minősége meglehetősen magas szinten van, és ebből a szempontból összehasonlíthatók a modern külföldi modellekkel - talán nem a legújabb verziókkal és generációkkal.

    Tapasztalatok felhalmozása

    A PLA modern páncélozott járművekkel rendelkezik, de hatékony használata komoly problémákkal járhat. A kínai hadseregnek nincs tapasztalata a modern MBT-k valódi konfliktusban történő üzemeltetéséről. A harckocsik számára léteznek és használnak képzési programokat,illetve stratégiákat is kidolgoznak.Azonban nem ismert , hogy ezek mennyiben felelnek meg a valós kihívásoknak és fenyegetéseknek.

    [​IMG]
    A legújabb "könnyű" harckocsi "Type 15". Fotó Bmpd.livejournal.com

    Az elmúlt években a PLA gyakran hajtott végre nagyszabású gyakorlatokat, amelyekben modern technológiával felszerelt harckocsiképzők vettek részt. Az ilyen események lehetővé teszik a tapasztalatok megszerzését háborúk hiányában, beleértve. harmadik országokkal való interakció révén. Nem világos, hogy mennyire hatékony ez a megközelítés.

    Az ilyen események azonban nélkülözhetetlenek. Hogy mihez vezet a tapasztalat hiánya és a harckocsi személyzetének képzésének hiányosságai, azt a 2018. júliusi gyakorlatok mutatták, amelyekről tavaly a média széles körben beszámolt. E manőverek során a 99A típusú egység nem tudta kihasználni a harckocsi minden előnyét és legyőzni a feltételes ellenséget.

    Kétértelmű helyzet

    Így egy nagyon furcsa helyzet figyelhető meg a PLA páncélosokban. A tankok teljes számát tekintve - a reménytelenül elavultakat is beleértve - Kína a világelső. Ha csak a modern típusokat vesszük figyelembe, akkor a harckocsipark mérete csökken - de a mennyiségi előny még megmarad.

    Nyilvánvaló, hogy a kínai fejlesztésű tankok felvehetik a versenyt néhány külföldi modellel, ugyanakkor elmaradnak a legfejletebb típusoktól és azok verzióitól Ezenkívül a PLA-k problémái vannak a tapasztalattal és a képzéssel kapcsolatban, ami nem teszi lehetővé a rendelkezésre álló harckocsik erősségeinek teljes körű kihasználását.

    Mindez azt jelenti, hogy a PLA harckocsierők valóban komoly erők, amelyek képesek felvenni a harcot a modern harckocsi típusokkal rendelkező ellenséggel. A különféle hiányosságok azonban nem teszik lehetővé az összes kívánt tulajdonság elérését - ezért a mennyiség továbbra is a legfontosabb tényező. Amint azt a gyakorlat is mutatja, a mennyiség és a minőség ezen kombinációja jó visszatartó erő, és megvédi az országot a támadásoktól.

    Szerző: Rjabov Kirill

Ugrás a fórum topichoz