Az Airbus Military az izraeli IAI (Israel Aerospace Industries) segítségével az A320-as gépcsaládra alapozva hozna létre légtérellenőrző repülőgépet, konkurenciát próbálván állítani a Boeing 737 Wedgetail típusának.
Az IAI Phalcon radarrendszere már több típuson szolgál, chilei és izraeli megrendelésre Boeing 707-esre telepítve alkalmazták először, majd India rendelte meg az Il-76-osai hátára. Újabban szingapúri és izraeli kérésre Gulfstream G550 bizjeteket „díszítenek” a rendszer legújabb verziójával.
Nagy várakozással tekintenek az európai-izraeli AEW rendszer jövőjébe, a fejlesztők szerint a 3-4 éven belül elkészülő termékkel a piac 30-40%-át megkaparinthatják. Ez azért kissé optimistának tűnik, ugyanis az említett típusokon kívül számos regionális jet és turboprop, valamint katonai szállítógép-típus üzemel radarantennával a hátán, mint például a svéd Erieye radarrendszer, amelyet az Embraer ERJ-145, valamint Saab 340 és Saab 2000 integráltak. A kisebb gépek jóval kevesebb kerozint vedelnek hasonló teljesítményadatok mellett és mivel ugyanaz/ hasonló teljesítményű radart alkalmaznak, így jobban megéri őket választani a „nagyvasakkal” szemben.