|

Születőben a közös orosz-indiai teherszállító?

Ugyanakkor felmerülhet a kérdés, hogy a sajtóban 100 férőhelyes, 60 tonnásnak titulált gépet kivel akarják megmérkőztetni? India cserélné vele az Il-76 gépparkját, esetleg az Airbus A400M ellen vetnék be? Nos, egyik sem talált, hiszen a 60 tonna az a maximális felszállósúly lesz, a hasznos teher 18,5 – 20 tonna körül alakul majd a mostani tervek szerint. Ezzel az An-12, C-130J csoportjába tehető a tervezett gép. Nem tűnik egyszerű meccsnek, így igencsak jó gépár/tonna aránnyal kell majd kijönniük. (Ez a nyugati gépeket tekintve durván 3 millió Dolcsi/tonna) Feltéve persze ha nemzetközi értékesítést is terveznek. Erről nem szól a fáma ezidáig. Mondjuk egy C-27J árában mért, a C-130 kapacitásával bíró, modern avionikával szerelt STOL gép tuti nyerő lenne… :)

Ellenkező esetben mindkét fél kap egy új teherszállítót… Az Irkut állítása szerint az indiaiak jelenleg 45 gép beszerzését tervezik, illetve az orosz katonai és civil szektor számára a rendelkezésre állást követő 12 év során cirka 100 gép eladását tartják lehetségesnek.

Mindenesetre az Iljusin már előállt egy koncepcióval. A két sugárhajtóművel szerelt gép mutat néminemű hasonlóságot az amerikaiak 1970-ben törölt Advanced Medium STOL Transport (fejlett közepes szállító rövid le- / felszállási képességgel) programjában versenyző YC-15-el. (Ez vezetett a késöbbi C-17 Globemaster III megszületéséhez)

"Az "YC-15
Az Iljusin által kiadott koncepció és az YC-15 repülés közben
Nagyítható