|

A Saab VTOL UAS-t fejleszt

A svéd Saab és a svájci Swiss UAV (ezentúl SUAV) együttes erővel kíván betörni a UAS-k (Unmanned Airborne System – pilóta nélküli légi rendszer) piacára. A két cég a közelmúltban szignált egy kölcsönösen előnyös együttműködést egy VTOL (vertical take-off and landing – függőleges fel- és leszállás) tulajdonságokkal rendelkező UAS-család kifejlesztéséről.

|

Eurocopter: siker Mexikóban

Brazília után Mexikó légiereje is az európai helikoptergyártó cég termékét választotta. Mexikó 6 darab EC725-öst rendelt közepes szállítási feladatokra, ezzel Brazília (50 darab) után a második külföldi megrendelője lett a típusnak. A Cougar a kiöregedett orosz típusokat váltja fel. Az európai típus győzelme azért meglepő, mivel az oroszok Mi-17-esének modernizált verziói verhetetlenek ár/érték arányukat tekintve. […]

|

A Ka-52 Alligator és társai

Most egy kis kívánságműsor következik, ugyanis egyik rendszeres olvasónk kérésének eleget téve ma a Ka-50 Black Sharkot és testvéreit mutatjuk be. Ka-50 Black Shark (NATO kód: Hokum A) Az orosz hadseregben a ’70-es évektől egyeduralkodónak számított a harci helikopterek terén a Mil helikoptergyár terméke, a Mi-24 Hind, mely nagy és nehéz egy átlagos támogató forgószárnyashoz […]

|

Háromlábú ragadozó – AgustaWestland AW129

A világ valamit magára adó államai rendelkeznek mára harci helikopterrel, mivel a vietnami háború rámutatott arra, hogy a katonákat és a muníciót cipelő járművek védelméhez elengedhetetlen egy fegyverrel felszerelt típus. Gőzerővel megkezdődött hát a munka, de az új típus érkezéséig szükségmegoldásként a szállítóhelikopterek felfegyverzett változatát kellett alkalmazniuk.