|

Repülőtér-átszervezések a PLAAF-nál

A kínai Népi Felszabadító Hadsereg Légierejének (PLAAF) repülőtereit az ötvenes, hatvanas években építették. A kétezres évek elejéig – míg jellemzően csak a MiG-19-es és MiG-21-es típusokból fejlesztett kínai klónokat üzemeltettek rajtuk – a repülőterek alkalmasak voltak a feladatok ellátására. De napjaink igényeinek egyre kevésbé tudnak megfelelni.

|

Év elejei orosz fotófelvágott

2011-ben a HTKA nyuszi orosz fotóposztot hozott. Tetszett nektek, így arra jutottunk, hogy majd lesz még. Nos, végül aztán annyira mégsem lett. Ezt kárpótolandó a tavalyi év végén úgy gondoltam, hogy az új év első napjára pont jó lesz egy ilyen fotóválogatás. Aztán az aznapi menetrend borult, hétköznap meg nem akartuk elsütni, így hát maradt […]

|

Ostrava 2011 – NATO DAY

Idén tizenegyedik alkalommal rendezték meg NATO napokat a csehországi Ostravában. A neves esemény nem repülőnap, hanem haditechnikai bemutató, ahol földi- és légi bemutatók váltják egymást.

|

Guizhou JL-9 Plateau Eagle

Guizhou JL-9 Plateau Eagle

Egy különleges MiG-21-es utód, a kínai pilóta képzés szolgálatában. Kínában a sugárhajtású kiképző és gyakorló feladatkörre, hosszú évtizedeken keresztül két fő típust alkalmaztak. Újonc pilóták kiképzésére, a hatvanas évek közepén, a MiG-17F és az UTI MiG-15 alapjain kifejlesztet Csengtu JJ-5-öst használták. Magasabb szintű képzésre, valamint az aktív harci alakulatoknál J-6, J-7, J-8 és Q-5-ös típusokon […]