A GAZ-3937 „Vodnik” egyedi megjelenése ellenére sem túl ismert, pedig a tervezői meglepően ötletes megoldásokkal álltak elő az orosz „LEGO-autó” kifejlesztésekor. Persze azért annyira ne szaladjunk előre, de annyit elöljáróban érdemes megemlíteni, hogy forrás nem túl sok áll rendelkezésre a szóban forgó járműről és sajnos néha azok is ellentmondanak egymásnak, szóval az itt leírtakat érdemes […]
Mennyi is az annyi? – A JSF program költségnövekedése
Horvát üzemidő-hosszabbítás – belülről
Napjainkra már senki számára sem kétséges, hogy a Horvát Légierő vadászrepülőgép parkja felett eljárt az idő. A jelenleg alkalmazott egy századnyi MiG-21bisD és UMD repülőgépek üzemideje 2013-ban lejár. A horvát védelmi minisztériumban, 2010 áprilisában egy bizottságot hoztak létre, melynek feladatául szabták, hogy vizsgálja meg milyen lehetőségeik vannak a vadászrepülő század további hadrendben tartására. A bizottság […]
Légi-harcászat és Földimalac v2.0
Ha jól emlékszem molni korábban komment formájában már jelezte, hogy a gigászi F-15 cikk mellett sort kerít régebbi cikkeinek apróbb felfrissítésére is. Alapvetően formázási aspektusa van ennek a felülvizsgálásnak, de saját közlése szerint apróbb tartalmi finomítások – hibajavítások – is történetek ezen két korábbi cikk kapcsán. Melyek ugyebár nem mások, mint a General Dynamics nevével […]
Út a T-34-től a T-55-ig
Szomszédok I. évad/1. rész – A szlovák haderő
Slovak International Air Fest 2012 – Képriport
Szeptember első két napján rendezték meg a szlovákiai Sliac-on a SIAF 2012 repülőnapot. Sajnos az időpont választás elég szerencsétlen volt azon oknál fogva, hogy ugyanazon a hétvégén rendeztek Szerbiában is repülőnapot, így aki csak 1 napot tudott rászánni egy ilyen eseményre, annak bizony választania kellett valamelyik repülőnap közül. Sliac csak 2 óra a határtól, így […]
Type 056 2.0
BPM-97 – KamAZ Visztrel
North American XB-70 Valkyrie
A történet az ’50-es években kezdődik, amikor a nyilazott szárnyú, sugárhajtású repülőgépekkel, melyek a hang sebességénél is gyorsabbak, minden lehetségesnek tűnt a katonai repülőgépgyártásban, kiszolgálva a hidegháború igényeit szerte az északi féltekén. És amikor Moszkva körül az SA-1 kódnevű légvédelmi rakétarendszer kiépítése és szolgálatba állítása történt, amely, hivatalos adatok szerint, képes volt 18 km magasságban […]