Az A400M csúszása miatt spanyol gépeket rendelt Franciaország

Az A400M késésének következményeiről már eddig is volt szó, nemzetközi szinten is és a HTKA-n is. Mint tudjuk, az Egyesült Királyság további C-17 Globemaster III nehéz szállítógépek vásárlásával oldja meg az összeurópai fejlesztésű kompozit-csoda hiányából adódó gondokat, azonban a problémák máshol is jelentkezni fognak, vagy már most jelentkeznek.

Franciaország jelen állás szerint ötven darabra tart igényt az A400M-ből, melyekkel a jelenlegi szállítógép-flotta nagy részét kívánja lecserélni. Amíg azonban meg nem érkeznek az EADS-tól az új típus első példányai (mely időpont pillanatnyilag nem meghatározható), addig a régi, sokat látott, de egyben igencsak öreg C-130H Hercules, C-160G Gabriel és CASA CN-235-ösök hozzák-viszik a szállítani valót a világ minden pontjára.

CN-235 spanyol színekben ,

Azonban egyetlen repülőgép sem szelheti az eget örökké, főleg akkor nem, ha történetesen katonai alkalmazásban áll, és jelentősen leterhelt. A fentebb felsorolt típusok egyes példányai pedig már közel negyven évesek, ebből fakadóan pedig egyre több velük a gond. Konkretizálva a dolgot, a francia hadvezetés arra a megállapításra jutott, hogy jelen körülmények között nem biztosítható a kívánt repült óraszám, ugyanis egyszerűen túl sok gép repülésképtelen amiatt, hogy javítási munkálatokat végeznek rajtuk.

A flotta egy részének ideiglenes tehermentesítésére jelenthet megoldást a francia Legfőbb Védelmi Hivatal április 1-jei bejelentése, miszerint 225 millió euró (305 millió dollár) értékben nyolc EADS/CASA CN-235 taktikai szállítógépet rendeltek. A két hajtóműves turboprop ugyan nem veheti fel a versenyt az A400M teljesítő-képességével, hiszen mindössze 5 tonnányi hasznos terhet, vagy 40 ejtőernyőst szállíthat, és azt is csak 3500 kilométerre, de ahogy mondani szokás: a semminél jobb.

Látható tehát, hogy lényegében továbbra sem változik semmi, így ha az A400M szolgálatba állítása még tovább csúszik, vagy netán elmarad, akkor gyorsan lépni kell. Ez a lépés pedig mindenkinek jó lesz, csak az EADS-nak nem.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Franciaország is H145-ösöket rendelt

Franciaország is H145-ösöket rendelt

Új európai szállítógép készül

12 darab Rafale beszerzése mellett döntött Horvátország

12 darab Rafale beszerzése mellett döntött Horvátország

RAPIDFire CIWS kerül az új francia járőrhajókra

RAPIDFire CIWS kerül az új francia járőrhajókra