Alighanem „2009 legjobb karácsonyi ajándékát kapta” versenyben dobogós lenne az az indiai küldöttség, mely decemberben látogatást tehetett a Szuhoj iroda leginkább várt jövevénye, a PAK-FA, avagy T-50 szülő- és egyben rejtekhelyén, a KnAAPO szibériai üzemtelepén.
Az elvileg orosz-indiai kooperációban készülő, ötödik generációs típus prototípusának megtekintéséről a küldöttség egyik tagja így beszélt:
„A hatása megdöbbentő volt. A védelmi miniszter csak csendesen sétált a gép mellett, majd hitetlenkedve megérintette. Ott állt előtte a Szuhoj T-50, a jövő technológiája, mely az Indiai Légierő gerincét alkotja majd.”
Továbbá kiszivárgott még, hogy öt évnyi alkudozás után végre sikerül megegyezni az FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft – ötödik generációs vadászrepülőgép /a program és a gép indiai megjelölése/) formája, képességei és a munkamegosztás terén is, így a közös fejlesztésről szóló részletes szerződés már csak egy karnyújtásnyira van.
A Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) és az orosz United Aircraft Corporation (UAC) között kötendő gyártási szerződés értelmében 250 darab FGFA készül majd Inda számára (helyi gyártással), és ugyanennyit igényel majd Oroszország hadereje is. Az exportmegrendelések teljesítésének mikéntjéről nem közöltek érdemi információkat.
További adatok kerültek nyilvánosságra az orosz-indiai projektről. A HAL 25%-ban veszi ki részét az FGFA fejlesztéséből, ez főként az informatikai részre korlátozódik. Az indiaiak szállítják ugyanis a bevetéstervező, és -vezérlő számítógépet, a navigációs rendszert, a többfunkciós kijelzőket és az elektronikai ellentevékenységre képes rendszert. Továbbá, mivel az orosz változat egy-, az indiai pedig kétüléses típus lesz, így ők felelnek a két változat közötti technológia-adoptálásért, ergo ők csinálnak kétüléses gépet – belső rendszereket tekintve – az FGFA-ból, a hosszabb sárkányszerkezet kialakítása az oroszok dolga. A sárkány 25% titánt és 20% kompozitot tartalmaz majd.
A program teljes költségét 8-10 milliárd dollárra becsülik jelenleg, 100 millió dolláros darabárral.
A hivatalos közlés szerint a fejlesztés 4-5 évig tart, addig a T-50-re 2000 repült órányi tesztelés vár rá. A tervek szerint 2017 körül áll hadrendbe, az indaiai változat pár évvel később követné.
A T-50/FGFA fejlesztése azonban nem áll le, az idők során újabb és jobb kompozitok megjelenése várható, az oroszok tájékoztatása szerint minél hamarabb próbálják beépíteni ezeket a típus sárkányába.