India évek óta szenved az LCA program gyermekével, a Tejasszal, most úgy tűnik végre valami pozitívat is felmutathatnak: több hetes sikeres tesztsorozaton van túl a típus két példánya.
Az egyik prototípus (PV3 – prototype vehicle-3) és egy előszériás gép (LSP2 – limited series production-2) részvételével végrehajtott öthetes tesztprogram részeként a repülési határok kiterjesztését vizsgálták különböző konfigurációjú függesztményekkel. Ráadásul mindezt a bangalore-i honi bázistól távol.
A tesztek során sor került célpontok megsemmisítésére is, ezeket a pilóták vizuálisan derítettél fel. A következő fázis során már a gép fedélzeti rendszereibe táplált adatok alapján történik a célpont kiiktatása.
A Tejas lassított ütemű gyártása 2007 óta folyik, a sikeres(ebb) teszteknek köszönhetően TALÁN valamikor jövőre végre felgyorsíthatják a gyártás ütemét. A következő széria meghajtása kérdéses, a(z egy „kis” külföldi segítséggel készülő) hazai GTRE Kaveri továbbra sem híres sem az erejéről, sem a megbízhatóságáról, bár a közelmúltban biztató hírek érkeztek, ám azóta semmi infó ezen a téren, az ígért első felszállás nem történt meg, vagy nem nagyon/nagyon nem verték nagy dobra…