Spartanból tanker?

Amilyen nehezen jöttek a megrendelések, olyan intenzíven ível felfelé a C-27J Spartan karrierje, a gépet kifejlesztő és gyártó Alenia Aeronautica pedig már a gép képességeinek növelésén dolgozik.

Bár a 2010-es amerikai védelmi költségvetésben 78-ról 38-ra csökkentették a finanszírozandó gépek számát, a gyártó felmérései mégis azt mutatják, hogy növelni kell a tengerentúli összeszerelő-kapacitást, ugyanis az amerikai igény később több gépre szól majd, az eredeti 78 mellett további 67 speciális változatot is rendszeresítenek.

C-27J Spartan

Az Alenia a típus maximális leszállótömegének növelésén ügyködik, azonban meg kívánják tartani a gép rövid kifutási jellemzőit is. Továbbá létre kívánják hozni a Spartan tankerváltozatát. Az új altípus a „hajlékonycsöves”, „kosaras” rendszert alkalmazná, azonban a cég vezetői kijelentették, ha az Egyesült Államok igényt tart rá, akkor integrálják a „merevcsöves” rendszert is.

C-27J Spartan

Ha létrejön az utántöltő-rendszer integrációja, az tovább növelheti a gép exportesélyeit, mert a kisebb katonai költségvetéssel operáló országok, köztük hazánk sem biztos, hogy képesek finanszírozni egy KC-130J vagy nagyobb méretű tankert, azonban egy KC-27J jóval olcsóbban üzemeltethető, így az ötletnek van létjogosultsága. Nem elhanyagolható információ az sem, hogy a Spartan nagy ellenfele, a CASA C-295 nem rendelkezik hasonló tulajdonsággal.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Átadták az első szlovén Spartant

Átadták az első szlovén Spartant

Szlovénia is az AW139 mellett döntött és duplázza a Spartan-flottát is

Szlovénia is az AW139 mellett döntött és duplázza a Spartan-flottát is

Tengerészeti járőrgép találkozó

Tengerészeti járőrgép találkozó

Lézerrel töltené újra a drónokat a DARPA

Lézerrel töltené újra a drónokat a DARPA