Befejeződött az F-35-ösöket földhöz szegező probléma kivizsgálása

Ahogy arról a HTKA is beszámolt, február 19-én repülési tilalmat rendeltek el az F-35-ösökre, de azt március elejével fel is oldották, ám a repüléstilalomért felelős repedés okainak vizsgálata csak a közelmúltban ért véget.

Bennett Croswell, a Pratt&Whitney katonai hajtóművekért felelős részlegének igazgatója elmondta, hogy alapos vizsgálatot követően megállapították az F135 típusú erőforrásban felfedezett hiba okát. Kiderült, hogy hőterhelés következtében létrejövő kúszás okozta azt a 4.2 milliméteres repedést a második nullszériás F-35A hajtóművében (mely a 10. legyártott erőforrás). A gyártó képviselője elmondta, hogy egy alacsony magasságú és szuperszonikus sebességű tesztrepülésnél olyan körülmények jöttek létre, amely mellett sokkal nagyobb hő fejlődött a hajtóműben, mint ahogy azt számították (négyszer akkora, mint normál üzemi körülmények között), ez okozta a kúszást és a repedést.

Mindez azt jelenti, hogy a normál üzemi körülmények között repülő gépek esetén ez hosszú évek alatt sem biztos, hogy jelentkezett volna, épp ezért engedhették nyugodt szívvel újra repülni a Villám-flottát.

AF-4, Flt 85, Maj Steven "Whitey" Spears, Preformance 3, STR, 10

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Dél-Korea újabb adag F-35-öst rendelt, de más is van a puttonyban

Dél-Korea újabb adag F-35-öst rendelt, de más is van a puttonyban

Elkészült az első belga F-35A

Elkészült az első belga F-35A

F-35-ösök Uluru-nál

F-35-ösök Uluru-nál

Repülési tilalom az F-35-ösökre

Repülési tilalom az F-35-ösökre