Ahogy arról a HTKA is beszámolt, február 19-én repülési tilalmat rendeltek el az F-35-ösökre, de azt március elejével fel is oldották, ám a repüléstilalomért felelős repedés okainak vizsgálata csak a közelmúltban ért véget.
Bennett Croswell, a Pratt&Whitney katonai hajtóművekért felelős részlegének igazgatója elmondta, hogy alapos vizsgálatot követően megállapították az F135 típusú erőforrásban felfedezett hiba okát. Kiderült, hogy hőterhelés következtében létrejövő kúszás okozta azt a 4.2 milliméteres repedést a második nullszériás F-35A hajtóművében (mely a 10. legyártott erőforrás). A gyártó képviselője elmondta, hogy egy alacsony magasságú és szuperszonikus sebességű tesztrepülésnél olyan körülmények jöttek létre, amely mellett sokkal nagyobb hő fejlődött a hajtóműben, mint ahogy azt számították (négyszer akkora, mint normál üzemi körülmények között), ez okozta a kúszást és a repedést.
Mindez azt jelenti, hogy a normál üzemi körülmények között repülő gépek esetén ez hosszú évek alatt sem biztos, hogy jelentkezett volna, épp ezért engedhették nyugodt szívvel újra repülni a Villám-flottát.