Egy új repülőgép esetében minden részletre kiterjedő berepülési programot folytat le a gyártó, különösen igaz ez egy olyan forradalmi és komplex típus esetében, mint az F-35 Lightning II. Az ötödik generációs masina költségtúllépésekkel és határidő-módosításokkal tarkított fejlesztési programja után a Lockheed Martin igyekszik minél nagyobb nyilvánosságot bevonni a tesztelésbe, megmutatva, hogy milyen sok és összetett repülési feladatból áll egy berepülési program. Ahogy eddig is hűségesen beszámoltunk a történésekről, ezentúl is igyekszünk az Olvasóinkat megfelelően tájékoztatni a legújabb történésekről.
A nagy állásszögű repüléseknél az adott típus határait feszegetik, olykor előfordulhat, hogy túl is lépnek rajta, ami nem mindig veszélytelen, ugyanis leállhat a hajtómű, vagy kontrollálhatatlanná válhat a repülőgép. Az F-35-ös esetében már sikerrel lezajlott a légi hajtómű-újraindítás próbája, ezúttal a vészhelyzetek esetére beépített fékernyő földi próbáit végezték el.
Az AF-04 jelzésű nullszériapéldányra applikált szerkezetet a Lockheed Martin tesztpilótája, Dave ‘Doc’ Nelson próbálta ki az „éles bevetések” előtt, az ernyő rendben kinyílt, majd sikeresen leoldották. Nelson a leszállás után elmondta, a próbanyitásra az előírások és az biztonság miatt szükség van, de remélhetőleg többször nem kell meghúznia az ernyőt nyitó kart…
Az Edwards támaszpont 22-es pályáján sikerrel végzett ernyőnyitási tesztekkel minden akadály elhárult az F-35-ös elől, hogy megkezdhesse a nagy állásszögű repüléseket.