Július 13-án Tajvan aláírta az elfogadási nyilatkozatot (LOA – Letter of Acceptance) az Amerikai Egyesült Államokkal, melynek értelmében utóbbi elvállalja 146 darab Lockheed Martin F-16A/B Block 20 Fighting Falcon vadászbombázó modernizációját, 3.7 milliárd dollár értékben. Most a DSCA (Defense Security Cooperation Agency – Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség) elindítja a végső versenyt azon cégek között, amelyek az FMS (Foreign Military Sales) program keretében részt vállalnának a tajvani vadászbombázók modernizációjából. Jelenleg három esélyes van, a gépek gyártója, a Lockheed Martin végezné a lényegi munkát, míg a Raytheon és a Northrop Grumman egyelőre még mindig szoros versenyben van a fedélzeti lokátorok mezőnyében.
A tajvani F-16-osok modernizációjára több évig két jelentkező volt, a már említett Lockheed Martin mellett a brit illetőségű BAE Systems is szívesen elvállalta volna a feladatot. A közelmúlt történései azonban azt mutatják, hogy a BAE elveszítette a csatát amerikai ellenfelével szemben, mely mögé teljes vállszélességgel odaállt Washington. Védelmi ipari források nemrég arról számoltak be, hogy a tajvani állami tulajdonban lévő Aerospace Industrial Development Corporation (AIDC) július 11-én együttműködési megállapodást írt alá a Lockheed Martinnal, melyben stratégiai partnerséget vállaltak a vadászbombázók modernizációjáról és jövőbeni üzemeltetéséről.

Tajvani F-16A Block 20 | Forrás: f-16.net ,
Laura Siebert, a Lockheed Martin szóvivője ezt látszott megerősíteni azon nyilatkozatában, melyben kifejtette, hogy cégük büszke rá, hogy az AIDC partnere lehet, és igyekszik még inkább elmélyíteni ezt a régi és jól működő kapcsolatot. Továbbá hozzátette, hogy az új szerződés aláírása után úgy tűnik, hogy a BAE Systems már nem rúghat labdába Tajvanon.
Ami pedig a radar-csatát illeti, abban a Raytheon és a Northrop Grumman az érdekeltek, előbbi a RACR (Raytheon Advanced Combat Radar), utóbbi a SABR (Scalable Agile Beam Radar) lokátorral pályázik. Itt azonban kicsit többről van szó, mint csak Tajvanról, a két cég ugyanis Dél-Koreában és az Amerikai Egyesült Államokban is konkurál az F-16-osok fedélzeti lokátorainak lecseréléséért, sőt, a legutóbbi hírek szerint akár Szingapúrból is várható egy hasonló jellegű modernizációs program. Amelyik pedig elnyer egyet ezen megrendelések közül, az esélyesebb lehet a többire is, mivel pedig dollár-százmilliókról, sőt, milliárdokról beszélünk, mindkét fél számára létfontosságú a jó szereplés.