HTKA Hírhalom 2012. 24. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

A kínai ex-Varjag repülőgép hordozó június 10-én kifutott 8. tengeri útjára. Az ukránoktól fémhulladéknak megvásárolt és felújított hajó május 13-án futott ki 7. útjára, mely során több mint 200 órát töltöttek a tengeren, egészen június 4-i behajózásukig.
A Kínai Védelmi Minisztérium szóvivője elárulta, hogy a tavaly augusztusban megkezdett próbák és a hajóval végzett tudományos kutatások a terveknek megfelelően haladnak.

Shi Lang (ex-Varyag) ,

A Lockheed Martin leszállította az 5. MLU-korszerűsítésen átesett P-3 Oriont az Amerikai Egyesült Államok számára, több mint 50 nappal a kitűzött határidő előtt. A korszerűsítés és élettartam-hosszabbítás után akár 20 éves korukig vagy 15 ezer repült óráig repülhetnek. A programot külföldi megrendelők számára is ajánlják.

—-

Az EADS leányvállalata, a Cassidian bemutatta a SPEXER 1500 jelzésű mobil AESA radart, melyet az illegális határátlépők feltérképezésére fejlesztettek ki. A kompakt eszköz hatótávolságát 40 kilométerben határozták meg.

—-

A US Army átvehette az első újjáépített OH-58D Kiowa Warrior típusú helikoptert. Az 1. Századhoz kerülő masina az első azon 50 darab közül, melyet a következő 5 évben a Bell Helicopter újjá varázsol. A gépek az intenzív használat miatt hamar leamortizálódtak, ám leváltásuk még nincs tervben, inkább nagyjavíttatják őket.

OH-58D Kiowa Warrior | Fotó: SSgt Shane A. Cuomo, US Army ,

Az Ausztrál Királyi Légierő vadiúj E-737 Wedgetail típusú légtér-ellenőrző repülőgépe részt vesz az amerikai Red Flag hadgyakorlaton. Rajtuk kívül C-130H és C-130J típusú szállítógépek, valamint 130 ausztrál katona is kiutazott Alaszkába, a két hetes eseményre.

—-

Átszállították a második X-47B pilóta nélküli eszközt az Edwards bázisról a Patuxent River haditengerészeti támaszpontra. A méretes UCAS-D egy vákuumcsomagolásban tette meg a hosszú utat, hogy az első példányhoz csatlakozva a tesztek során igyekeznek egyre közelebb jutni a hajófedélzeti tesztekre.

Fotó: NAVAIR ,

A Boeing megbízásából Elbit Systems szállíthatja a továbbfejlesztett F/A-18E/F Super Hornet és F-15SE Silent Eagle típusú vadászbombázók számára az új szemmagasságú kijelzőket (HUD), ahogy a nagyméretű, érintőképernyős kijelzőből álló műszerfalat is. Egyik típusra sem érkezett még megrendelés, de versenyben vannak több tenderen is.

—-

A Boeing és a US Navy sikeresen tesztelte a Growleren már alkalmazott műholdas kommunikációs rendszert a Super Hornet fedélzetén. A VX-31 Század által május 23. és 30. között végzett tesztüzem után elégedetten nyilatkoztak a kétutas adatátvitelt biztosító eszközről. A gyártó rekordgyorsasággal alakította át a gépet, mintegy 90 nap telt el a felkérés és a teszt kezdete között.

—-

Megkezdődött a második C-5B Galaxy C-5M Super Galaxy-vá történő átalakítása a Dover bázison. A 87-0036 számú gép 1994 óta szolgált a Travis támaszponton, de csak 2013 folyamán kerülhet vissza a modernizációs munkák végeztével.

Fotó: Lockheed Martin ,

Az Eurosatory 2012 kiállításon Oroszország és Franciaország képviselői megegyeztek, hogy az orosz JSC (Joint Stock Company) hatáskörébe tartozó Vologda vállalat licenszgyártási jogot kap a Thales Optronics által fejlesztett, újgenerációs Catherine XP hőképalkotó rendszerre. Emellett egy másik szerződés is aláírásra került, mely szerint Oroszországban javítóüzemet is létesítenek az elromlott eszközök helyrehozására.

—-

Svédország déli részén a Skeldar UAV és a 9LAND BMS parancsnoki és irányítórendszer együttműködését tesztelték. A VTOL képességekkel bíró pilóta nélküli eszköz fedélzetén található szenzorok jeleit élőben közvetítették a 9LAND BMS-on keresztül egy Trackfire-rel felszerelt jármű fedélzetére, melynek fegyverkezelője a kapott adatok alapján bemérhette és megsemmisíthette a célpontot.

A Saab által készített Skeldar UAV ,

A finnek sikeresen tesztelték az MLU2 (Mid Life Upgrade 2) program keretében a Hornetekhez beszerzett, Saab által kifejlesztett BOL önvédelmi rendszert. A törővégre függesztett eszközt még 2009-ben kezdte integrálni a finn gépek fedélzetén a svéd vállalat, a rendszer mind infracsapda, mind dipólköteg kiszórására képes, kapacitása 160 egységcsomag.

—-

Ahogy arról már többször beszámoltunk a sikeres magyar szerződéshosszabbítás után a csehek is azon dolgoznak, hogy kitolják a Gripen-lízing időtartamát. Ennek kapcsán felmérést készítettek, hogy a Saab által ígért ellentétezési program mennyiben valósult meg. A jelentés szerint 25.6 milliárd cseh korona (1.28 milliárd dollár) értékben fektetett be Csehországban a svéd vállalat, ez 30 százalékkal több, mint amit a szerződésben megígértek.

—-

Elkezdenék az F-X tenderre nevezett típusok repülési próbáit Dél-Koreában, ami az F-15SE és a Eurofighter Typhoon esetében nem probléma, azonban a harmadik versenyzőnek, az F-35-ösnek nincsen kétüléses változata. A Lockheed Martin pilótái érthető okokból nem kívánják elengedni egyedülrepülésre a koreai pilótákat, így azt ajánlották fel, hogy szimulátorban tesztelhetik a gép képességeit, valamin élőben egy kísérőgéppel követhetik repülés közben. Az F-35-ösnek más szempontból sem áll jól a szénája, a költség- és határidő-túllépés miatt 2020 előtt nem állhat szolgálatba, ami nem túl jó ómen az ázsiai ország szemszögéből.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Super Herculessel nyomul a Lockheed Martin Svédországban

Super Herculessel nyomul a Lockheed Martin Svédországban

Dél-Korea újabb adag F-35-öst rendelt, de más is van a puttonyban

Dél-Korea újabb adag F-35-öst rendelt, de más is van a puttonyban

Eldőlt, hogy hol képzik ezentúl a svéd pilótákat

Eldőlt, hogy hol képzik ezentúl a svéd pilótákat