A legfrissebb hírek szerint már csak egy kevés hiányzik ahhoz, hogy India aláírja a szerződést a General Electric vállalattal 99 darab F414-INS6 hajtómű megvásárlásáról. Mint ismeretes, az amerikai erőforrás gyártója még 2010-ben aratott győzelmet az európai Eurojet EJ200 fölött, az indiai fejlesztésű Tejas vadászbombázó Mark II-es szériájának hajtóművéért folytatott harcban. Eleinte úgy tűnt, hogy alacsonyabb ára miatt az Eurojet söpri be a megrendelést, de aztán fordult a kocka. A szerződéskötés közelségének világgá kürtölésével egy időben egyébkén azt is elárulták, hogy miért az amerikaiakra esett a választás.
Miután 2010 végén kihirdették, hogy a General Electric kezdheti meg a tárgyalásokat Indiával a részletek pontosítása végett, egyből meg is alakult az Áregyeztető Bizottság. Ez tömörített minden olyan szervezetet, melynek köze van vagy lesz az F414-INS6-hoz: a légierő, a haditengerészet, a védelmi tárca, a HAL repülőgépgyártó-vállalat, a Légiforgalmi Fejlesztési Ügynökség, illetve a Védelmi Kutatási és Fejlesztési Intézet (DRDO – Defence Research & Development Organisation) képviselői folytattak tárgyalásokat a GE és az amerikai kormány illetékeseivel, mégpedig 15 hónapon át.
Nem véletlen, hogy ennyi ideig tartott, mire konszenzusra jutottak a felek, ugyanis több kérdéses részlet is felmerült, az eladó és a vevő részéről egyaránt. A GE ragaszkodott hozzá, hogy az indiai kormány a szerződést ne közvetlenül velük kösse meg, hanem az egyik alvállalkozójukkal. Emellett kötelezni akarták rá Új-Delhit, hogy a dokumentumban kapjon helyet az is, hogy amennyiben az Indiai Légierő F414-INS6 hajtóművel felszerelt repülőgépei atomfegyvert hordoznak, és azt bevetik Pakisztán ellen, esetleg lezuhannak pakisztáni területen, India fizessen kártérítést a cégnek.
Végül 15 hónapnyi birkózás után sikerült kompromisszumos megoldást találni – bár indiai források szerint nehéz szülés volt, főleg az ő részükről. A GE letett arról, hogy alvállalkozón keresztül kössön szerződést Indiával, cserébe Új-Delhi benne hagyta a szerződésben a nukleáris fegyverekre vonatkozó záradékot. Egy január 22-i, kormányzati forrásból származó hír szerint az Áregyeztető Bizottság befejezte működését, és átadta a stafétát a Kabinet Biztonsági Bizottságának. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy minden akadály elhárult az üzlet létrejötte elől, mivel utóbbi szervezet biztosan nem fogja hátráltatni a beszerzést. Becslések szerint India 800 millió dollárt fizet majd ki a 99 darab F414-esért, melyek a típus jelenlegi legerősebb változatát képviselik majd.
Miután aláírták a papírokat, a GE egy-két hónapon belül leszállít 18 darab hajtóművet, és ezzel a saját gyártósoruk le is tudta a munkát, ugyanis a többit már Indiában állítják elő. A helyi termelő természetesen a HAL (Hindustan Aeronautics Limited) lesz, mely a Tejas fejlesztéséért is felel. Az F414-INS6 gyártásának megkezdésében segítségükre lesznek majd az amerikai cég mérnökei, akik fokozatosan fogják átadni a munkát az indiai szakembereknek.