Egyre jobban halad az IRST (InfraRed Search and Track) rendszer fejlesztésével a US Navy. Az F/A-18E/F Super Hornetre szánt berendezés a minap egy újabb mérföldkövet ért el. Június 17-én a Lódarázs levegő-levegő képességét növelő eszközzel teljesítették a „B mérföldkő”-nek számító feladatot, melynek során a rendszer sikeresen detektált minden, a hatókörében megjelenő hőforrást. Bár a berendezést a korábbi alkalmakhoz hasonlóan a törzs alá szerelt póttartály orrában helyezték el, a későbbiekben már a gépek orr-részén, a kabin előtt kerül beépítésre.
Az IRST előnye a radarokkal szemben, hogy elektronikus kisugárzás nélkül derítheti fel a célpontokat és indíthat rájuk rakétákat, így az ellenség később észleli a veszélyt, nem figyelmezteti a besugárzás-jelzője. Továbbá nagy előnye még, hogy érzéketlen az elektronikai zavarásra.

Hamarosan kanadai felségjellel festéssel is láthatjuk? | Fotó: Boeing ,
„Büszke vagyok arra, hogy ilyen jól együtt működtünk ipari partnereinkkel, a Boeing és a Lockheed Martin vállalatokkal annak érdekében, hogy egy lépéssel közelebb kerüljünk ennek a rendszernek a gyakorlatban is használható verziójának megalkotásához.” – mondta Mark Darrah ezredes, a Hornet és Growler fejlesztéséért felelős menedzser. „Az IRST megváltoztathatja a Super Hornet levegő-levegő feladatainak végrehajtását. Az új képességgel felruházott típus előnybe kerül a hagyományos besugárzásjelzőt használó ellenfelekkel szemben.”
Mivel a technika megfelelt a követelményeknek, a mérnökök nekilátnak a gépeken is használható koncepció megalkotásához. Ha az is teljesíti a próbákat, akkor a rendszer (várhatóan 2014-től) sorozatgyártásra kerül. Amennyiben a fejlesztés és az integráció sikerrel zárul, az F/A-18E/F Super Hornet és az F-16 Fighting Falcon jövőbeni verziói újabb képességekkel gazdagodhatnak, melyek esélyesebbé teszik őket mind a tendereken, mind a levegőben folytatott harcban.